Golf IV - wycieraczki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

maniu.bora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 16, 2008 15:11
Lokalizacja: uk, guildford, gdansk
Kontakt:

Post autor: maniu.bora » śr sie 27, 2008 16:47

super porada, wszystko pieknie opisane, nawet oslona plastikowa podszybia zeszla bez problemu, tylko u mnie jeden trzpien byl tak przegnity ze podczas wybijania odpadl gwint, drugie uderzenie mlotkiem. Mimo to poskladalem wszystko bez wycieraczki pasazera i smiga jak szalone. Wielkie dzieki :kufel:



szkodnik24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 15:42
Lokalizacja: Żagań

Post autor: szkodnik24 » pn gru 22, 2008 18:52

Witajcie
czy po zamontowaniu podszybia plastikowego macie luki miedzy szybą a podszybiem
Ostatnio zmieniony pn gru 22, 2008 18:58 przez szkodnik24, łącznie zmieniany 1 raz.



skuciol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 14:32
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: skuciol » ndz mar 08, 2009 21:25

Witam,
Panowie, czy ta fotoporada rozwiąże również problem, złego zbierania wycieraczki?
Dokładnie mówiąc wsadziłem nowe wycieraczki valeo, i pojawił się problem z lewą stroną, zbierając w góre leci slicznie, cicho i zbiera dobrze jednak gdy wraca zaczyna sie tak jakby odbijac od szyby i zostawia na niej takie paski przerywane niezebranej wody ;|
Jak to naprawić? czasem pojawia sie też skwierczenie ;|

Rozbierać wg porady czy przyczyny szukać gdzie indziej?

Pozdro
skuciol



Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » czw mar 12, 2009 16:13

Szacuneczek dla Grega!!! Miałem ten sam probem i dzięki tej fotoporadzie wycieraczki śmigają że aż miło :grin:
I jedna uwaga ,jeżeli będziecie mieć problem ze ścągnięciem ramion wycieraczek a ja taki miałem to nie walcie młotkiem na siłe tylko użyjcie ściągacza do łożysk koszt 20-30zł.I najlepiej dwuramiennego.



Bubens
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bubens » pt kwie 24, 2009 11:53

Ja mam taki motyw, iż gdy odpalam silnik to wycieraczki włączają się i stają na śodku szyby i musze je ręcznie przestawiać i tak wkółko za każdym odpaleniem silnika :)
Wie ktos co to moze byc? :)
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 11:58 przez Bubens, łącznie zmieniany 2 razy.



Kodik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 18:17
Lokalizacja: Słubice

Re: Golf IV - wycieraczki

Post autor: Kodik » ndz maja 10, 2009 18:38

panowie!mam podobny problem z wycieraczkami a mianowice cięzko chodzą mi wycieraczki w Golfie IV,podpatrzałem fotki kolegi który ponizej umiescił No i pióra wycieraczek posciągałem i odkręciłem ten plastik co jest umocowany na 4 wkręty,a mam pytanko jak ten cały plastik sciągnąc zeby dojsc do całego mechanizmu wycieraczek??????bo ostatnio sie meczyłem i sie poddałem.Pozdrawiam

[ Dodano: 10 Maj 2009 18:42 ]
panowie!mam podobny problem z wycieraczkami a mianowice cięzko chodzą mi wycieraczki w Golfie IV,podpatrzałem fotki kolegi który ponizej umiescił No i pióra wycieraczek posciągałem i odkręciłem ten plastik co jest umocowany na 4 wkręty,a mam pytanko jak ten cały plastik sciągnąc zeby dojsc do całego mechanizmu wycieraczek??????bo ostatnio sie meczyłem i sie poddałem.Pozdrawiam i prosze o odpowiedz bo szkoda mi najbardziej silniczka



Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Golf IV - wycieraczki

Post autor: borys77 » pn maja 11, 2009 11:36

Kodik pisze:

[ Dodano: 10 Maj 2009 18:42 ]
panowie!mam podobny problem z wycieraczkami a mianowice cięzko chodzą mi wycieraczki w Golfie IV,podpatrzałem fotki kolegi który ponizej umiescił No i pióra wycieraczek posciągałem i odkręciłem ten plastik co jest umocowany na 4 wkręty,a mam pytanko jak ten cały plastik sciągnąc zeby dojsc do całego mechanizmu wycieraczek??????bo ostatnio sie meczyłem i sie poddałem.Pozdrawiam i prosze o odpowiedz bo szkoda mi najbardziej silniczka
A odkręcileś ramiona wycieraczek czy same pióra zdjołeś? Zdjęcie samych piór nic nie da.
A sam plastik zdejmujesz tak jak jest opisane w poradzie.
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 11:40 przez borys77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hary31
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: wt paź 10, 2006 21:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW PASSAT TDI
Silnik: AWX
Kontakt:

[MK4] wycieraczki

Post autor: hary31 » śr maja 27, 2009 19:07

dołanczam się do tematu ponieważ mam problem z wycieraczkami ale nie do końca taki sam jak u poprzedników a mianowicie- na najszybszych obrotach wycieraczki chodzą normalnie, na trochę wolniejszych też chodzą jak powinny ale problem zaczyna się na czasówkach, kiedy je włącze to przerwa nie następuje na dole przy podszybiu tylko podnoszą się lekko w gorę a po przełączeniu na pozycje wyłączone chodzą cały czas aż w końcu sie zatrzymają w różnej pozycji w górze albo na dole albo w połowie szyby.
Czy miał ktoś podobne przypadłości, mi się wydaje jak by to był problem z przekaźnikiem albo coś z elektryką tych wycieraczek, co wy na to?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105977]MOJA ZŁOTA STRZAŁA[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
LEVI84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 15:13
Lokalizacja: PGO

Post autor: LEVI84 » wt cze 02, 2009 13:08

A ja mam następujące pytanko.
w jakiej pozycji ustawić cały mechanizm??
bo ja teraz mam tak, że jak wycieraczki rozpoczynają ruch, to najpierw idą w dół, nachodzą na plastik, potem wracaja na szybę i idą w górę.
Poza tym mimo, że wszystko nasmarowałem, to przeskakują pióra po szybie, ale to chyba bardziej wina piór niż samego mechanizmu - czy może inaczej myslicie??
Proszę uprzejmie o jakieś sugestię - uwagi, spostrzeżenia.
A jeszcze jedno - jak dam płyn do spryskiwaczy na szybę, to pióro nie przeskakuje, więc pewnie to pióro... :)

A jeszcze jedna kwestia...
do zapieczonych tulejek mechanizmu wycieraczek polecam zamiast młotka imadełko i takie wkręcenie żeby jedna część pchała część z gwintem, a druga trzyma końcówkę mechanizmu. Delikatne kręcenie imadełkiem i sforzeń wychodzi bez żadnych specyfików i młotków.
POLECAM - mi pomogło i nie ma ryzyka uszkodzenia gwintu samej wycieraczki.

Witam ponownie
rozebrałem plastiki, aby dojść do mechanizmu, okazało się, że silnik wycieraczek trzymał się mechanizmu na jednej śróbie, a reszta gwintów była poukręcan... sałem dłuższe o pół centymetra śróbki i się trzyma - wycieraczki nie chałasują i ładnie chodzą, ale nadal mam problem z tą sprawą, opisaną wyżej.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 12:32 przez LEVI84, łącznie zmieniany 3 razy.


NIGDY WIĘCEJ Z NIKIM NIC - TYLKO MK

Awatar użytkownika
borys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw sty 19, 2006 15:38
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: borys77 » śr cze 03, 2009 10:22

LEVI84 pisze:A ja mam następujące pytanko.
w jakiej pozycji ustawić cały mechanizm??
bo ja teraz mam tak, że jak wycieraczki rozpoczynają ruch, to najpierw idą w dół, nachodzą na plastik, potem wracaja na szybę i idą w górę.
Poza tym mimo, że wszystko nasmarowałem, to przeskakują pióra po szybie, ale to chyba bardziej wina piór niż samego mechanizmu - czy może inaczej myslicie??
Proszę uprzejmie o jakieś sugestię - uwagi, spostrzeżenia.
A jeszcze jedno - jak dam płyn do spryskiwaczy na szybę, to pióro nie przeskakuje, więc pewnie to pióro... :)
Zdejmij pióra razem z ramionami i włącz wycieraczki ,mechanizm sie sam "wykalibruje" że tak powiem.I dopiero potem załóż ramiona z piórami.
A co do przeskakiwania to pewnie wina już zurzytego pióra.



Awatar użytkownika
LEVI84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 15:13
Lokalizacja: PGO

Post autor: LEVI84 » śr cze 03, 2009 13:53

Wykalibruje się, ale pod jednym warunkiem... (skożystałem ze zdjęcia już zamieszczonego tutaj zaznaczając o czym mowię) że nie będziemy odkręcać dzwigni przykręconej do silniczka. U mnie niestety mechanizm ten był "rozkręcony" przez zaśniedziałe tulejki mechanizmu - silnik kręcił się w kółko nie poruszając wycieraczkami.
Obrazek


Obecnie ustawiłem zaznaczone elementy tak, że róch w dół przed rozpoczęciem pracy wynosi zaledwie centymetr, to niewiele i podczas stałej pracy jest to niewidoczne, ale jeśli da radę to jeszcze "dopieścić " to byłoby super. Choć pewnie na OKO się nie da...
A jakie pióra polecacie?? bo mi się wydaje, że te "zwykluchy" są za twarde i stawiają za duży opór podczas pracy, niepotrzebnie przesilając cały układ.
Mam tez takie spostrzeżenie, żeby uważać czym sie czyści szyby, gdyż wiele preparatów pozostawia tak zwaną "warstwę ochronną", która wpływa na czystość szyby podczas zgarniania wody przez wycieraczkę...


NIGDY WIĘCEJ Z NIKIM NIC - TYLKO MK

szakunec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:51
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: szakunec » pt cze 12, 2009 16:53

A czy ktoś wie czy można kupić, a jak tak to gdzie tą zaślepkę/kapturek

Obrazek



Awatar użytkownika
jajacol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn mar 09, 2009 13:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: jajacol » pn cze 29, 2009 15:53

pennypl pisze:Witam.
Mam pytanko sa jakie ssciagacze do tej tulejki ? Bo mlotkiem nie idzie, a nie chec uszkodzic.
Niczym tego nie złapiesz --- wkręć nakrętkę na gwint , młotek i do roboty - raz z jednej strony raz z drugiej do tego co chwilę psiknij WD 40 Ja tak walczyłem godzinę, ale syfu było od groma!!!Przyda Ci się papier ścierny , okrągły pilniczek no i smar---DUŻO SMARU!!!

[ Dodano: 29 Cze 2009 16:10 ]
Kolega Greg świetnie wszystko opisał --- dodam tylko dla ułatwienia---okrągły pilniczek do wyczyszczenia tulejek i ściągacz dwuramienny do łożysk --- do zdjęcia ramion wycieraczek :grin:
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 16:12 przez jajacol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » czw lip 23, 2009 16:52

LEVI84 pisze:Wykalibruje się, ale pod jednym warunkiem... (skożystałem ze zdjęcia już zamieszczonego tutaj zaznaczając o czym mowię) że nie będziemy odkręcać dzwigni przykręconej do silniczka.
Zgadzam się. Ja też rozkręciłem dźwignię od silniczka aby mieć większe pole działania przy wyciąganiu tych klinów zapieczonych. Po złożeniu wycieraczki szły mi w dół zamiast do góry.
Ustawiłem ramie od silniczka tak jak na fotce i było już lepiej ale gdy wycieraczki wracały do spoczynku to szły za daleko i wracały potem o kilka centymetrów. Przesunąłem ramie wycieraczek jeszcze bardziej w lewo i teraz jest w sumie idealnie.
Ale napewno należy na to zwrócić uwagę przy demontażu bo potem jest niespodzianka.

Co do fotoporady ja bym nie polecał uderzania młotkiem, bo mimo nakrętki można uszkodzić gwint - przy waleniu nakrętka może się trochę odkręcić i kolejne walnięcie może uszkodzić gwint - ja tam zrobiłem niestety u siebie ale całe szczęście gwint przyjmuje jeszcze śrubę.
Zamiast młotka polecam przećwiczyć imadło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości