[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: Shmatan » śr paź 19, 2011 13:26

Hej

Na początek uprzedzam że mechanikiem samochodowym nie jestem, i pewnie popełniłem kilka błędów które mogą być niedopuszczalne ;]

Jako że vag straszył błędem "nieprawidłowy sygnał czujnika abs lewy tył" to zakupiłem czujnik siemensa (ok 50zł z wysyłką) i po czasie niepewności zabrałem się do roboty. Myślałem że robota będzie dużo gorsza niż była - jak się okazało jednak da się to spokojnie w godzinkę zrobić (mi zeszło troszke więcej)

Teoretycznie czujnik jest montowany i demontowany od zewnątrz, ale w praktyce to nie ma szans żeby go ruszyć bez wybijania (i to z dużą siłą) od wewnątrz.

Każdy styk powierzchni dobrze czyścimy i smarujemy smarem miedzowym - podobnie postępujemy z każdym gwintem

Zaczynamy od podniesienia samochodu, zdjęcia koła i obowiązkowo podstawienia czegoś pod samochód (bo będziemy przykładać duże siły). Nie zaciągamy ręcznego (bo musimy zdjąć zacisk), ale wrzucamy bieg. Zdejmujemy koło (klucz 17 ;])
Obrazek Obrazek

Odpinamy wtyczkę od czujnika (dźwigienka na dole) i odkręcamy śrubkę - Ci niepewni mogą spróbować go wyjąć ;] teoretycznie powinno się teraz dać :P. (torx)
Obrazek

Zdejmujemy zabezpieczenie linki od ręcznego (to co trzymam w dłoniach) i wypinamy linkę na górze zacisku (śrubokręt płaski)
Obrazek

Odkręcamy 2 śruby trzymające jarzmo (czy jakkolwiek się to nazywa). Ostrzegam że u mnie było z nimi sporo siłowania się i 2 marketowe imbusy poległy (1 markowy dał rade) (torx)
Obrazek

Zacisk wysuwamy z tarczy na bok i odkładamy gdzieś (u mnie się ładnie za amorem zablokował), tarczę odkręcamy (jedna mała śrubka na czole - u mnie na płaski, u Was na krzyżak) i zdejmujemy. Jeżeli tarcza nie będzie chciała zejść, to trzeba ją delikatnie opukać i w końcu puści. Żeby tego uniknąć należy wszystko - jak wspomniałem wcześniej - malować smarem miedziowym
Obrazek Obrazek

Ten mały cycek to winowajca! na zdjęciu widać już nowy czujnik, ale to nie ma większego znaczenia ;]
Obrazek

Wybijamy stary czujnik przekładając majzelek przez otwór na śrube w piaście
Obrazek

Teraz widać różnicę...
Obrazek

Czyścimy idealnie otwór na czujnik pilnikami/papierami ściernymi (bardzo ciężko wchodzi!) i malujemy miedziakiem - podobnie czynimy z samym nowym czujnikiem. Mając to na wierzchu czyścimy też druciakiem żebra nad którymi jest czujnik abs - najłatwiej oczywiście końcówką na wiertarkę
Obrazek Obrazek

Przy składaniu czyścimy druciakiem i smarujemy miedziakiem każdy gwint który wkręcamy - w przyszłości to zaprocentuje. Żeby czujnik wszedł prosto i nie było problemów ze śrubką proponuje wsadzić go do połowy, złapać oryginalną śrubką i dokręcać ją ciągle kontrując ciągnąć czujnik w drugą stronę (żeby zagłębiał się prostopadle a nie wyginał) - wtedy mamy pewność że wszystko się spasuje. Warto jeszcze zakręcić piastą i posłuchać czy nic nie trze.

Po złożeniu wszystkiego odpalamy samochód i przejeżdżamy jakieś 200m - błąd powinien automatycznie zniknąć.

Zdrówki ;)
Jakub



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: JacekB » ndz lis 06, 2011 16:20

Bardzo dobra porada, sam wymieniałem z przodu. Dodam, że w Borze oryginalny czujnik na przód to koszt ponad 170zł firmy ATE, ale ja zastosowałem zamiennik marki SIEMENS, zapłaciłem około 16zł. Byłem nastawienia, "a nóż będzie działał". Podczas wymiany zorientowałem się że jest najzwyklejszy w świecie elektromagnez z odczytem impulsowym więc zamontowałem go z uśmiechem na twarzy. Działa do dzisiaj, a wymieniałem go wiosną.

Dodam, że nie trzeba jechać 200m lecz przekroczyć granicę 40km/h.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: seebst » pt lis 15, 2013 20:01

Po prawidłowym zamontowaniu czujnika i po jego przykręceniu, jaka powinna być (tak mniej więcej, na oko) szczelina pomiędzy stykami czujnika, a koszyczkiem? Nie przyglądałem się wcześniej jak to wygląda, ale czujnik dość ciasno wchodził i nie jestem pewien, czy może podczas dokręcania, się nie przekręcił na którąś stronę... Po jego dokręceniu przyświeciłem sobie lampką i widać co prawda niewielką szczelinę, włożyłem między niego, a koszyczek kawałek papieru, to wchodzi luźno. Przy obracaniu piastą nic nie ociera. Tak na oko, ta szczelina będzie mniej jak 0.05mmm dosłownie minimalna jest. Tak ma być? Dodam, że lampka ABS zgasła już, wykonałem jazdę próbną i wszystko jest ok. Tylko o tą szczelinę pytam...



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: XV2 » wt gru 03, 2013 00:30

Przed próba warto sprawdzić czy czujnik nie czepi o pierścień który często jest skorodowany i może go uszkodzić. Wystarczy papierem ściernym poczyścić.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

albercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 23:26
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: albercik » wt lut 11, 2014 15:34

Mam ten sam problem, na liczniku świeci się kontrolka ESP z ABS razem. Pojechałem do ASO i cena powaliła mnie na nogi ok. 350,- poszukam jakiegoś tańszego i biorę się również za wymianę.


nie ma ognia bez dymu xD

rcrolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 13, 2006 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

[mk4] Wymiana czujnika ABS (tył)

Post autor: rcrolek » sob gru 13, 2014 13:44

Witam
Czy takim czymś dam radę wcisnąć tloczek? Muszę wybić czujnik ABS a do tego muszę zdjąć zacisk.
http://allegro.pl/yt-0683-klucz-do-wkre ... 03449.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dziś wkońcu zabrałem się za wymianę. Czujnik ani drgnie. Wybijałem go od piasty na zewnątrz to tylko wbijałem pobijak w czujnik.
Mam taki dziwny objaw że jak skasuję błąd to jest ok. Wyjmę kluczyk, i poczekam kilka minut, włączam zapłon i ponownie świeci. Czasem po dłuższej jeździe gasł ale teraz praktycznie już świeci.

Wcześniej był błąd sporadyczny, teraz jak go pobiłem to jest błąd. Raczej to czujnik? Jak błąd skasuję i pojeżdżę to się nie zaświeca lampka.
Kupiłem dziś czujnik Delphi, stary wydłubałem bo nie było szans wybić. Skasowałem błąd i wszystko gra. Dzięki za rady!


1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości