Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
kedzior303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kedzior303 » sob sty 24, 2009 10:27

na jednym z forów spotkałęm się z takim tematem i ktoś napisał że trzeba odznaczyć jedną opcję w ustawieniach portu....w przypadku tego interfejsu komunikacja jest fizycznie przez usb ale jako wirtualny COM .... nie wiem moze sproboje z innym laptopem ......albo obnize predkosc transmisji........a co do tego opisu to probowałem chyba już z wszystkimi jakie są na necie ...... spotkałem sie tez gdzies na forum ze jak sie ma jakies urządzenia na usb to trzeba to odinstalowac, zainstalowac interfejs i dopiero reszte...

[ Dodano: 24 Sty 2009 23:02 ]
chyba golf nie wytrzymał i postanowił się sam nauczyć.....obroty spadły do właściwych czasem jeszcze podskoczą ale wracają na swoje miejsce....ehh bądź tu mądry

[ Dodano: 25 Sty 2009 17:39 ]
mam swoją teorię na ten temat, przegladając różne fora na temat adaptacji przepustnicy silnika AKL opartego na sterowniku SIMOS...natknołem się na masę problemów mojego typu...od wczoraj silnik ma fluktuację ale zauwazyłem że jak się "sprzeda sandał" to obroty spadają do 800 i motor może jeździć i obroty się trzymają........pewne potwierdzenie znalazłem na angielskim forum....sytuacja jest identyczna jak w moim przypadku :

http://uk-mkivs.net/forums/p/11583/124222.aspx

w skrócie szalejące obroty po wyczyszczeniu przep. i brak napisu "ADAPTATION Ok" + te same wartości napięć oraz wartości binarne na kanale 098...pomogło im chyba to co mnie .......choc jeszce nie wiem do końca jak to się będzie zachowywać ale jest już jakiś krok..i punkt zaczepienia dla ludzi borykających się z adaptacją przepustnicy w silniku AKL....

Dziś nawet zainstalowałem i skonfigurowałem vag-com na linuksie, wszystko pięknie chodzi tylko podczas oglądania wartości pomiarowych bloków próbkowanie jest na 00 i program sie zawiesza......idzie to dopracować....jakby kogoś interesował opis to postaram sie tu wkleić link, opis jest na forum passata......

[ Dodano: 25 Sty 2009 17:46 ]
aha i jeszcze w książce : "Volkswagen golf i bora" znalazłem takie stwierdzenie że jak się odepnie akumulator obie klemy , to później (po ponownym podpieciu) włącza sie zapłon na około 10 sekund i następnie odbywa jazdę próbną podczas której jak pisze autor komputer dokonuje nowych nastaw.........nie wiem czy to prawda wydało mi się ciekawe do przedyskutowania.......



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 27, 2009 16:34

są różnice jeżeli chodzi o silnik:
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
kedzior303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kedzior303 » śr sty 28, 2009 11:06

umiesz zrobić tą adaptację?? jestem co wekend w Krakowie, mam kabel obd2 kkl usb



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr sty 28, 2009 12:43

Jeżeli o mnie chodzi to raz robiłem i było ok. Mogę jak już ozdrowieję - leżę z zapaleniem.
Kabel i program mam.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
kedzior303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kedzior303 » czw sty 29, 2009 10:05

no to chetnie bym się zgadał, ile za taka usługę się należy??



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw sty 29, 2009 10:26

Nie biorę pieniędzy za kliknięciu paru klawiszy w komputerze. Jeżeli przepustica wyczyszczona i nie będzie błędów, to adaptacja powinna się udać. Jak nie to pozostaje kwestia potencjometru lub samej przepustnicy do wymianki/regeneracji tudzież inne, tego się nie podejmuję na chwilę obecną z braku czasu, garażu i pogody na zewnątrz.

http://wiki.ross-tech.com/index.php/00533
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 10:30 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Pradziad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 12, 2009 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z adaptacja w 1.6SR AKL

Post autor: Pradziad » czw mar 12, 2009 10:07

Chciałbym się podpiąć pod temat. Mam Seata Vario na tym samym silniku co kedzior303 z ta samą przepustnicą i te same problemy.
W vagu pojawia się tylko błąd :
01087 - Basic Settings Not Performed
00-27 - Implausible Settings

Po wykasowaniu tego błędu i przy próbie adaptacji na kanale 098, pojawia się zamiast Adaptation OK, ciąg binarny 00001101 10 - co z materiałów dot. vag'a i tego sterownika znaczy że jest:
xxxx1xxx - Fault during adaptation (blad podczas adaptacji)
xxxxx1xx - Throtle control unit without current (brak napiecia na sterowniku przepustnicy)
xxxxxxx1 - Iddle speed switch open (przelaczik wolnych obortow otwarty)

1x - Fault during throttle valve adaptation (blad podczas adaptacji)

Może ktoś miał coś podobnego ewentualnie naprowadziłby gdzie szukać?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 12:32 przez Pradziad, łącznie zmieniany 1 raz.



Morgoth_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw maja 07, 2009 12:45
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

simos

Post autor: Morgoth_ » czw maja 14, 2009 21:37

ja mam w swoim 1.6 akl sterownik simos.

http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm


Rozumiem że zamiast bloku 098 musze wybrac 001.

Bede robil vwtool bo vag-com mi nie dziala na tym sterowniku (odczytuje go ale tylko przycisk bledy jest podswietlony)

Proszę o info.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt maja 15, 2009 07:09

Morgoth_ pisze:Bede robil vwtool bo vag-com mi nie dziala na tym sterowniku
miałem to samo polski vag 2.5 mi poszedł


Obrazek

Morgoth_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw maja 07, 2009 12:45
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Morgoth_ » pt maja 15, 2009 21:53

Mam probe moglbys opisnac cala procedure. U mnie chodzi vag com 2.5 oraz vwtools (vag com nie działą) mam strerownik jak nizej. Czy sie rozni co od tego:

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE). - które mam wybrać.

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Obrazek

Przepraszam, że skacze po watkach, ale chce miec pewnosc ze robie tak jak nalezy



michasbroda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 15:11
Lokalizacja: błonie

Post autor: michasbroda » ndz maja 31, 2009 21:50

kedzior303, witam , mam pytanie odnośnie adaptacji, a mianowicie czy udała się, bo mam ten sam problem :kac:



Awatar użytkownika
kedzior303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:38
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kedzior303 » czw cze 18, 2009 08:22

Wczoraj zakupiłem przepustnice. Tej starej nic nie pomogło i już zaczoł przerywać i falował wokoło wartości 1200-1400 RPM .... Kupiłem niemiecki zamiennik za 399 zł jak przyjdzie powiem co i jak. Ja miałem tak że adaptacja startowała i wartośc binarna wyskakiwała z jedynką na którymś miejscu co oznacza (wg tego co doczytałem) że potencjomentr jest ubity.... Zrobiłem na tej przepustnicy jeszcze 10 000 i juz mnie wnerwiała i kupiłem w końcu...

[ Dodano: 25 Cze 2009 13:34 ]
Nowa przepustnica zainstalowana, auto chodzi jak nalezy, lecz adaptacji kompem nie da sie zrobic jest to samo co na starej, możliwe że w moim przypadku to wina interfejsu..
w każdym razie teraz wszystko działa jak powinno....
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 08:24 przez kedzior303, łącznie zmieniany 1 raz.



pawelcast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 21, 2007 18:45
Lokalizacja: castrop rauxel
Kontakt:

Post autor: pawelcast » pn lip 06, 2009 16:15

a powie mi ktoos gdzie sie znaduje ta przpustnica i czy potrzebuj do tego vaga bo niemam



radmar1702
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 13:19
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: radmar1702 » ndz lip 12, 2009 13:31

hej Panowie. Opiszę moj problem a mianowice przed czyszczeniem przepustnicy mój silnik po rozgrzaniu falował nie zawsze ale zdarzało się falował znikomo bo 800-900 normalne obroty to 900 i jeszcze jedno jak się rozgrzał to nieraz był problem z odpaleniem tzn bez dodania gazu nie odpaliłem. No i zawiozłem autko do mechanika na początku nie wiedzał c to moe być ale postanowił wyczyścić przepustnice i obroty na biegu jałowym falują 1100-1200 czasem i nawet 1500-1600 i tak falują wkułko nawet po trasie 120km to samo dziś zrobiłm to samo i nadalfalują najlepse jest jak wyłoncze pompe paliwa to obroty jak zejdą pond 1000 i ją załącze to zostają już na 900 i jest super ale po dodaniu gazu spowrotem to samo. już nie wiem o co w tym chodzi. Prosze o pomoc a bldy na vag to sonda i jakiś bezpiecznik 30 najprawdopodoniej ten tu na akumulatorze ale jest oki. pomocy ratujcie :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości