[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: grg474 » ndz mar 27, 2011 18:07

Poradę zakładam bo temat został rozgryziony. Wyjaśnię cel porady. Jeśli ktoś ma w golfie licznik immo 3 Bosch/motometer a ma problem z adaptacja licznika immo3 firmy VDO (przynajmniej mnie nie udało się nigdy dokonać tego programem vag3.11 czy 4.09) a nie każdy ma dostęp do nowszej wersji programu i kabla mam rozwiązanie na ominięcie tego problemu.
Obrazek

Bierzemy kabelek vag KKL od viakena na rs232 + program Vageepromer lub kabel vagtacho i programami, i odczytujemy wsady starego i nowego licznika.
Otwieramy w dwóch sąsiednich oknach oba wsady i przepisujemy zaznaczone przeze mnie wartości z licznika bosch do licznika vdo. Wgrywamy ponownie wsad do licznika VDO. Ustawiamy przebieg na taki jaki był w liczniku bosch.
Uruchamiamy vag czy polski vag czy jaki tam macie program do diagnostyki, wchodzimy w licznik, wybieramy login - wklepujemy login z licznika bosch (obecny licznik VDO już ma ten sam pin bo mu zmieniliśmy przepisując wsad) i zatwierdzamy. Wybieramy adaptację - kanał 00 test i save. Można wyłączyć stacyjkę, włączyć , wejść ponownie w licznik, wpisać login, wejść w adaptację - wybrać kanał 21 - wpisać ile mamy kluczy mieć zakodowanych i zatwierdzić. Wkładać i wyjmować kluczyki aż się wszystkie zakodują. Jeśli prawidłowo wykonaliśmy wszystkie operacje auto ma zaadaptowany licznik i pracuje na każdym z nauczonych kluczyków.
Uwaga jeśli po wgraniu przerobionego epromu pojawi wam się w dolnej linijce - czyli licznik dzienny(kasowalny) napis deff - wchodzimy w licznik i zmieniamy na chwilę kodowanie licznika (np trzecia cyfra zamiast 1 dać 3 i zatwierdzić), wyłączamy stacyjkę i po włączeniu zmieniamy na poprzednią wartość - napis deff pojawia się jak następuje błąd sum kontrolnych.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

makat15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz paź 21, 2012 22:22

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - pora

Post autor: makat15 » wt lut 19, 2013 16:13

jestem świeżak.
mam 1,6 16V bora -
Witam. Bora 2002 1,6 16V przerobiony anglik. Licznik 1J0 920 906 B wytwórca BOSCH RB08.Kupiłem 1J0 920 926 B i chciałem przepisać PIN z nr VIN ze starego do "nowego" . Vag 3.11 mi nic nie przyjmuje w kanale 50. Teraz kupiłem 1J0 920 826 B prod VDO ale przy sczytaniu PIN wychodzi mi pięciocyfrowy z dwójką jako pierwsza.. Czytałem na forum że PIN jest czterocyfrowy i przy logowaniu wstawia sie "0" jako pierwsza cyfrę. Proszę o pomoc. Albo przeprogramować tego Boscha albo vdo. Manetke i instalację już zrobiłem.



Awatar użytkownika
trikus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn paź 22, 2012 21:59
Lokalizacja: Głogów

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - pora

Post autor: trikus » sob mar 02, 2013 11:50

Czy adaptacja immo3 do immo 2 może wyglądać tak samo?



Mic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 24, 2009 12:37
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: Mic » ndz mar 03, 2013 14:23

Witam, nie tak dawno mialem problem taki jak opisal kolega grg474. Chciałem tylko dodać ze moj stary licznik bosch o nr z koncowka 806G mial wsad ktory wygladal tak samo jak vdo(oba maja po 2.00 Kb), przypuszczam ze przedstawiony wsad licznika bosch/motometer wazy 0,9kb( wyczytalem to na elektrodzie bo tam tez przedstawiony byl ten problem) . Mimo to równiez nie udalo mi sie zaadaptowac licznika za pomoca vaga. Przepisalem wartosci i wszystko gra i smiga. Mialem łatwiej poniewaz komorki pamieci w ktorych byl zapisany vin itd. w jednym i drugim liczniku znajdowaly sie w tym samym miejscu, aczkolwiek na poczatku mialem obawy ze cos jest nie tak bo wedlug porady u mnie wygladao to inaczej, byl to moj pierwszy kontakt z eprrom ale powoli polapalem sie o co w tym chodzi. :)



MisioAsterBoy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 06, 2014 22:00

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: MisioAsterBoy » ndz wrz 07, 2014 01:03

Też mi właśnie mi to zdjęcie nie działa mój licznik 1J0920806G
Nie wiem jeszcze jakie zegarki mogę do niego dokupić na wymianę znalazłem taki 1J0 920 926 A
Z kodów wynika iż :
1J0 Licznik SE
920 - CAN
8 - Europa , 9 - Anglia
2 - Fis 1/2
6 - IMMO 3
G - Ropa , A- Bęzyna
Mam Vikena kabelek i VW Tool i VAG-COM 409
Mam rozumieć że muszę ściągnąć eproma z starego licznika i nowego.
A jak to zrobić ?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: riccardoa » ndz wrz 07, 2014 10:12

MisioAsterBoy pisze:Mam rozumieć że muszę ściągnąć eproma z starego licznika i nowego.
A jak to zrobić ?
Programem Vag Tacho lub Vag eprom programmer.



MisioAsterBoy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 06, 2014 22:00

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - pora

Post autor: MisioAsterBoy » ndz wrz 07, 2014 23:05

Ściągnąłem eproma i odczytałem PIN VAG Commanderem 1,4.
Mam wsad i PIN teraz muszę kupić licznik
Ten wybieram z 1/2 FIS 1J0920926C z 1,9 TDI jak mój Anglik.
Wszystko prawie identiko (wiadomo prędkość w dwóch jednostkach)
Teraz Pytanie.
Czy jeśli zgram stary wsad i wgram cały nowy to wszystko pójdzie jak trzeba ?
Ekran jest nie do odczytu jeśli chodzi o wyżej opisane miejsca hex.
Pytanie gdzie i jak szukać odpowiednich wpisów żeby skopiować tylko to co potrzebne ?



MisioAsterBoy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 06, 2014 22:00

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: MisioAsterBoy » śr wrz 10, 2014 20:32

Witam
Otrzymałem właśnie zegarki okazuje się jest BOSCHA. (Stary zegar był tez BOSCHA 1J0920806D)
Ten wsad będzie pasował ?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: riccardoa » śr wrz 10, 2014 22:17

MisioAsterBoy pisze:Ten wsad będzie pasował ?
Powinien pasować,ale zgraj sobie z niego oryginalny wsad i sprawdź czy jest taka sama ilość adresów w jednym i w drugim.



MisioAsterBoy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 06, 2014 22:00

[MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: MisioAsterBoy » ndz wrz 14, 2014 11:29

Zegarek wymieniony żadne z wyżej wymienionych rozwiązań mi nie pomogło i się nie przypadło.
Więc zrobiłem inaczej. Obydwa zegarki były BOSCH wsad kolegów od VDO też był ok, wszystkie wsady były podobne.
Szukałem sekcji do przepisania by przenieś IMMO ponieważ nie miałem pastylek.
Postanowiłem szukać sekcji odpowiadającej za poszczególne funkcje zegara.
I tak zauważyłem że zegar ma sekcje bloki danych.

(X- oznacza numery seryjne i VIN które zamazałem nie w całości tylko częściowo)

Bin-ROM do zegarka Europejskiego - 1J0920826C
Offset 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F

Vin numery seryjne itp.
00000000 56 57 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 VWXXXXXXXXXXXX+.

00000010 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000020 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000030 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000040 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000050 00 00 00 00 00 00 00 00 06 00 02 02 01 00 00 01 ................
00000060 00 00 00 00 0F 80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .....€..........
00000070 84 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 „$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$
00000080 52 35 44 02 80 00 0E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 R5D.€...........
00000090 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000A0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000B0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000D0 01 FF FF FF 02 00 32 FF FF FF FF FF FF FF FF FF .˙˙˙..2˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000000E0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 02 ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙.

Vin numery seryjne itp.
000000F0 00 95 00 07 00 00 00 00 E8 03 57 56 57 5A 5A 5A .•......č.WVWZZZ
00000100 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 XXXXXXXXXXXXXX+.

00000110 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000120 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000130 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000140 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

Vin numery seryjne itp.
00000150 31 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 57 56 57 5A 5A 1XXXXXXXXXXXVWZZ
00000160 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 30 35 FF FF FF 00 XXXXXXXXXXX5˙˙˙.

00000170 6D 01 01 3B 00 29 00 54 00 1B 00 00 00 00 00 16 m..;.).T........
00000180 3B 3A 40 3F 3F 3D 3B 3A 39 37 36 3C 3A 37 41 41 ;:@??=;:976<:7AA
00000190 39 38 3C 3B 37 35 34 3E 3C 0F 0F FF 00 00 09 09 98<;754><..˙....
000001A0 1E FF 33 22 11 22 0D 22 0E 22 32 22 31 22 00 22 .˙3"."."."2"1"."
000001B0 00 22 00 22 00 22 00 22 00 22 00 00 00 14 32 80 ."."."."."....2€
000001C0 40 FF 32 4B 6B 73 7C 82 00 2D 2D 3F 53 5A 7C 78 @˙2Kks|‚.--?SZ|x
000001D0 77 73 01 73 2D 68 2D 00 42 50 56 56 30 36 00 00 ws.s-h-.BPVV06..
000001E0 57 57 72 83 05 00 14 0F 06 00 00 FF 14 FF 37 FF WWrƒ.......˙.˙7˙
000001F0 00 7F 00 FF 02 22 55 FF 00 80 FF FF 26 78 14 FF ...˙."U˙.€˙˙&x.˙

Vin numery seryjne itp.
00000200 56 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 VXXXXXXXXXXXXX+.

00000210 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000220 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000230 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000240 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000250 00 FF 14 FF 00 FF 14 FF 00 FF 0A FF 00 FF 14 FF .˙.˙.˙.˙.˙.˙.˙.˙
00000260 08 08 32 04 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 04 0A ..2.............
00000270 0A 03 05 0A 32 08 78 00 80 E2 41 F0 39 FC EA 06 ....2.x.€âAđ9üę.
00000280 B4 10 DA 19 88 22 DD 2A ED 32 CB 3A 8C 42 A8 2F ´.Ú.ˆ"Ý*í2Ë:ŚB¨/
00000290 85 23 0A 0A 22 2D 28 32 0A 23 1E 1E 0A 06 04 04 …#.."-(2.#......
000002A0 51 6A 8C A1 B0 BA BF 07 0C 25 3E 57 70 7C 00 00 QjŚˇ°şż..%>Wp|..
000002B0 00 00 A0 00 C0 03 E0 06 00 0A 20 0D C0 0D 00 00 .. .Ŕ.ŕ... .Ŕ...
000002C0 00 00 00 00 C0 05 80 0B 40 11 00 17 00 17 00 04 ....Ŕ.€.@.......
000002D0 19 32 4B 64 1D 1D 1D 1D 38 48 38 48 00 00 00 7B .2Kd....8H8H...{
000002E0 96 00 C2 01 10 27 90 65 00 00 C0 01 A0 19 A0 41 –.Â..'.e..Ŕ. . A
000002F0 6E 10 36 90 37 99 00 00 08 00 00 00 00 00 D1 00 n.6.7™........Ń.
00000300 01 40 0E 00 0F 8C 07 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .@...Ś..........

- Opis modelu zegara 1J0, 920 CAN,8 - europa,2 - 1/2 - Fis,6 - IMMO 3, C- Disel (D też,A- Bęzyna)
00000310 31 4A 30 39 32 30 38 32 36 43 20 32 00 00 00 00 1J0920826C 2....

00000320 56 74 65 45 28 00 00 00 00 D8 AA 8C 78 50 32 0A VteE(....ŘŞŚxP2.
00000330 CA 00 A4 01 A9 02 75 03 21 05 27 06 B6 06 00 00 Ę.¤.©.u.!.'.¶...
00000340 36 4E 30 39 30 39 39 30 31 20 20 30 30 30 31 25 6N0909901 0001%
00000350 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000360 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000370 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

Tę sekcje przepisałem z zakupionego zegara do ROM-u ze starego zegara.
Możliwe że ona odpowiada za włączenie FIS-a bo po jej przepisaniu
FIS zadziałał i działa prawidłowo. Jest w nim zawarta data produkcji i model
zaznaczona data innym kolorem.Możliwe że data jest też datą zerową,
ustawiana po resecie

00000380 66 00 A2 A2 A2 A2 1F 28 2E 15 FF 34 A6 69 14 48 f.˘˘˘˘.(..˙4¦i.H
00000390 4C 30 34 2E 4D 4C 30 30 2E 30 30 2E 30 30 29 FF L04.ML00.00.00)˙
000003A0 30 37 38 2D 42 50 56 20 33 31 2E 30 35 2E 30 31 078-BPV
31.05.01
000003B0 32 38 52 54 47 30 37 33 31 30 32 30 20 32 37 31 28RTG0731020 271
000003C0 FF FF FF FF FF 04 86 06 10 43 12 71 FF 04 14 22 ˙˙˙˙˙.†..C.q˙.."
000003D0 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF .˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000003E0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000003F0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙


Po przepisaniu sekcji niebieskiej do ROM-u ze starego zegara wszystko działa jak należy.
Zmieniłem jeszcze opis modelu na 1J0920926C Bo taki właśnie jest zegarek.

Dzięki temu
1) Nie musiałem dodawać zmieniać kluczy do IMMO ani tez kupować pastylek
2) Nie zmieniałem kodowania
3) Z adaptacji jedynie zmieniłem język bo był niemiecki ustawiony
4) Nie musiałem zmieniać PIN ani szukać bo został mi ten sam
5) Nie musiałem wpisywać VIN-a i nr. seryjnych bo pozostały ze starego.


Dodaje jeszcze opis wtyczek do zegarów

Kod: Zaznacz cały

MK4 Cluster Harness GREEN

1 - Open
2 - Reader coil for immobilizer 1
3 - Indicator lamp for parking light*
4 - CAN Data Bus, shielded input
5 - W-wire*
6 - Indicator lamp for low windshield washer fluid - Power to silence alarm
7 - Brake pad wear indicator - Earth to silence alarm
8 - 9 - Open
10 - Low fuel level warning
11 - Signal for vehicle stationary*
12 - A/C clutch cut-off - Engine Coolant Temperature (ECT) signal
13 - Warning lamp for dual circuit brake system and handbrake
14 - ASR/ESP Indicator lamp (traction control)*
15 - 16 - Open
17 - Reading coil for immobilizer 2
* Where applicable
18 - Oil level thermal sensor*
19 - Interface - CAN Data Hi-Bus
20 - Interface - CAN Data Lo-Bus
21 - Open
22 - Hood alarm switch*
23 - Multi Function Trip Computer (MFI) - top row (forwards)
24 - MFI - bottom row (backwards)
25 - MFI - memory switch: reset
26 - MFI - ambient temperature display
27 - On Board Diagnostic (OBD) Interface - CAN Data Hi-Bus
27 - On Board Diagnostic (OBD) Interface - CAN Data Lo-Bus
29 - 32 - Open

___________________________________________________________

MK4 Cluster harness BLUE

1 - Terminal 15 - positive (ignition on)
2 - Indicator lamp for turn signal, right
3 - Output signal 1 from electronic speedometer
4 - Open
5 - Fuel gauge
6 - Airbag Malfunction Indicator Lamp (MIL)
7 - Terminal 31 - sensor/sender Ground (GND)
8 - Engine Coolant Temperature (ECT) gauge
9 - Terminal 31 - Ground (GND)
10 - Oil pressure warning lamp................................................
11 - Open
12 - Terminal 61 - warning lamp for Generator (GEN),
13 - 15 - Open
16 - Warning lamp for rear hatch/trunk lid open
17 - Terminal 56a - indicator lamp for high beam headlight
18 - Indicator lamp for turn signal, left
19 - Warning lamp for Anti-lock Brake System (ABS)
20 - Terminal 58b - instrument cluster illumination
21 - Driver's door open warning buzzer 1
22 - Warning lamp for low Engine Coolant Level (ECL)
23 - Terminal 30 - positive (B+)
24 - Terminal 31 - Ground (GND)
25 - Data Link Connector (DLC) K-wire
26 - Parking lights, right (signal for "lights on" warning buzzer)
27 - Parking lights, left, (signal for "lights on" warning buzzer)
28 - Input signal - Speedometer Vehicle Speed Sensor (VSS)
29 - Brake fluid level warning lamp
30 - Terminal 86s - Ignition key warning buzzer
31 - Seat belt warning lamp/buzzer
32 - Open 

Tu jeszcze wrzucam link do znalezionego opisu zegarów wszystkie kody i rodzaje :
http://pics.tdiclub.com/data/500/6871In ... umbers.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - pora

Post autor: on6222 » pn lis 10, 2014 21:44

Witam
Ma ktoś może to zdjęcie z pierwszego postu, bardzo bym prosił o podeslanie na on6222@o2.pl z gory dzięki pozdrawiam



Awatar użytkownika
sarge86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 10:50
Lokalizacja: Radom

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - pora

Post autor: sarge86 » ndz lis 05, 2017 13:53

MisioAsterBoy pisze:Zegarek wymieniony żadne z wyżej wymienionych rozwiązań mi nie pomogło i się nie przypadło.
Więc zrobiłem inaczej. Obydwa zegarki były BOSCH wsad kolegów od VDO też był ok, wszystkie wsady były podobne.
Szukałem sekcji do przepisania by przenieś IMMO ponieważ nie miałem pastylek.
Postanowiłem szukać sekcji odpowiadającej za poszczególne funkcje zegara.
I tak zauważyłem że zegar ma sekcje bloki danych.

(X- oznacza numery seryjne i VIN które zamazałem nie w całości tylko częściowo)

Bin-ROM do zegarka Europejskiego - 1J0920826C
Offset 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F

Vin numery seryjne itp.
00000000 56 57 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 VWXXXXXXXXXXXX+.

00000010 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000020 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000030 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000040 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000050 00 00 00 00 00 00 00 00 06 00 02 02 01 00 00 01 ................
00000060 00 00 00 00 0F 80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .....€..........
00000070 84 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 83 24 „$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$ƒ$
00000080 52 35 44 02 80 00 0E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 R5D.€...........
00000090 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000A0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000B0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
000000D0 01 FF FF FF 02 00 32 FF FF FF FF FF FF FF FF FF .˙˙˙..2˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000000E0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF 02 ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙.

Vin numery seryjne itp.
000000F0 00 95 00 07 00 00 00 00 E8 03 57 56 57 5A 5A 5A .•......č.WVWZZZ
00000100 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 XXXXXXXXXXXXXX+.

00000110 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000120 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000130 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000140 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

Vin numery seryjne itp.
00000150 31 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 57 56 57 5A 5A 1XXXXXXXXXXXVWZZ
00000160 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 30 35 FF FF FF 00 XXXXXXXXXXX5˙˙˙.

00000170 6D 01 01 3B 00 29 00 54 00 1B 00 00 00 00 00 16 m..;.).T........
00000180 3B 3A 40 3F 3F 3D 3B 3A 39 37 36 3C 3A 37 41 41 ;:@??=;:976<:7AA
00000190 39 38 3C 3B 37 35 34 3E 3C 0F 0F FF 00 00 09 09 98<;754><..˙....
000001A0 1E FF 33 22 11 22 0D 22 0E 22 32 22 31 22 00 22 .˙3"."."."2"1"."
000001B0 00 22 00 22 00 22 00 22 00 22 00 00 00 14 32 80 ."."."."."....2€
000001C0 40 FF 32 4B 6B 73 7C 82 00 2D 2D 3F 53 5A 7C 78 @˙2Kks|‚.--?SZ|x
000001D0 77 73 01 73 2D 68 2D 00 42 50 56 56 30 36 00 00 ws.s-h-.BPVV06..
000001E0 57 57 72 83 05 00 14 0F 06 00 00 FF 14 FF 37 FF WWrƒ.......˙.˙7˙
000001F0 00 7F 00 FF 02 22 55 FF 00 80 FF FF 26 78 14 FF ...˙."U˙.€˙˙&x.˙

Vin numery seryjne itp.
00000200 56 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 2B 07 VXXXXXXXXXXXXX+.

00000210 D0 5E 7A BE 94 71 7F 70 00 80 1E 00 04 14 00 00 Đ^zľ”q.p.€......
00000220 07 FB B1 C4 03 D4 BF 52 FF FF FF FF FF FF FF FF .ű±Ä.ÔżR˙˙˙˙˙˙˙˙
00000230 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
00000240 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000250 00 FF 14 FF 00 FF 14 FF 00 FF 0A FF 00 FF 14 FF .˙.˙.˙.˙.˙.˙.˙.˙
00000260 08 08 32 04 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 04 0A ..2.............
00000270 0A 03 05 0A 32 08 78 00 80 E2 41 F0 39 FC EA 06 ....2.x.€âAđ9üę.
00000280 B4 10 DA 19 88 22 DD 2A ED 32 CB 3A 8C 42 A8 2F ´.Ú.ˆ"Ý*í2Ë:ŚB¨/
00000290 85 23 0A 0A 22 2D 28 32 0A 23 1E 1E 0A 06 04 04 …#.."-(2.#......
000002A0 51 6A 8C A1 B0 BA BF 07 0C 25 3E 57 70 7C 00 00 QjŚˇ°şż..%>Wp|..
000002B0 00 00 A0 00 C0 03 E0 06 00 0A 20 0D C0 0D 00 00 .. .Ŕ.ŕ... .Ŕ...
000002C0 00 00 00 00 C0 05 80 0B 40 11 00 17 00 17 00 04 ....Ŕ.€.@.......
000002D0 19 32 4B 64 1D 1D 1D 1D 38 48 38 48 00 00 00 7B .2Kd....8H8H...{
000002E0 96 00 C2 01 10 27 90 65 00 00 C0 01 A0 19 A0 41 –.Â..'.e..Ŕ. . A
000002F0 6E 10 36 90 37 99 00 00 08 00 00 00 00 00 D1 00 n.6.7™........Ń.
00000300 01 40 0E 00 0F 8C 07 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .@...Ś..........

- Opis modelu zegara 1J0, 920 CAN,8 - europa,2 - 1/2 - Fis,6 - IMMO 3, C- Disel (D też,A- Bęzyna)
00000310 31 4A 30 39 32 30 38 32 36 43 20 32 00 00 00 00 1J0920826C 2....

00000320 56 74 65 45 28 00 00 00 00 D8 AA 8C 78 50 32 0A VteE(....ŘŞŚxP2.
00000330 CA 00 A4 01 A9 02 75 03 21 05 27 06 B6 06 00 00 Ę.¤.©.u.!.'.¶...
00000340 36 4E 30 39 30 39 39 30 31 20 20 30 30 30 31 25 6N0909901 0001%
00000350 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000360 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00000370 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

Tę sekcje przepisałem z zakupionego zegara do ROM-u ze starego zegara.
Możliwe że ona odpowiada za włączenie FIS-a bo po jej przepisaniu
FIS zadziałał i działa prawidłowo. Jest w nim zawarta data produkcji i model
zaznaczona data innym kolorem.Możliwe że data jest też datą zerową,
ustawiana po resecie

00000380 66 00 A2 A2 A2 A2 1F 28 2E 15 FF 34 A6 69 14 48 f.˘˘˘˘.(..˙4¦i.H
00000390 4C 30 34 2E 4D 4C 30 30 2E 30 30 2E 30 30 29 FF L04.ML00.00.00)˙
000003A0 30 37 38 2D 42 50 56 20 33 31 2E 30 35 2E 30 31 078-BPV
31.05.01
000003B0 32 38 52 54 47 30 37 33 31 30 32 30 20 32 37 31 28RTG0731020 271
000003C0 FF FF FF FF FF 04 86 06 10 43 12 71 FF 04 14 22 ˙˙˙˙˙.†..C.q˙.."
000003D0 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF .˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000003E0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
000003F0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙


Po przepisaniu sekcji niebieskiej do ROM-u ze starego zegara wszystko działa jak należy.
Zmieniłem jeszcze opis modelu na 1J0920926C Bo taki właśnie jest zegarek.

Dzięki temu
1) Nie musiałem dodawać zmieniać kluczy do IMMO ani tez kupować pastylek
2) Nie zmieniałem kodowania
3) Z adaptacji jedynie zmieniłem język bo był niemiecki ustawiony
4) Nie musiałem zmieniać PIN ani szukać bo został mi ten sam
5) Nie musiałem wpisywać VIN-a i nr. seryjnych bo pozostały ze starego.


Dodaje jeszcze opis wtyczek do zegarów

Kod: Zaznacz cały

MK4 Cluster Harness GREEN

1 - Open
2 - Reader coil for immobilizer 1
3 - Indicator lamp for parking light*
4 - CAN Data Bus, shielded input
5 - W-wire*
6 - Indicator lamp for low windshield washer fluid - Power to silence alarm
7 - Brake pad wear indicator - Earth to silence alarm
8 - 9 - Open
10 - Low fuel level warning
11 - Signal for vehicle stationary*
12 - A/C clutch cut-off - Engine Coolant Temperature (ECT) signal
13 - Warning lamp for dual circuit brake system and handbrake
14 - ASR/ESP Indicator lamp (traction control)*
15 - 16 - Open
17 - Reading coil for immobilizer 2
* Where applicable
18 - Oil level thermal sensor*
19 - Interface - CAN Data Hi-Bus
20 - Interface - CAN Data Lo-Bus
21 - Open
22 - Hood alarm switch*
23 - Multi Function Trip Computer (MFI) - top row (forwards)
24 - MFI - bottom row (backwards)
25 - MFI - memory switch: reset
26 - MFI - ambient temperature display
27 - On Board Diagnostic (OBD) Interface - CAN Data Hi-Bus
27 - On Board Diagnostic (OBD) Interface - CAN Data Lo-Bus
29 - 32 - Open

___________________________________________________________

MK4 Cluster harness BLUE

1 - Terminal 15 - positive (ignition on)
2 - Indicator lamp for turn signal, right
3 - Output signal 1 from electronic speedometer
4 - Open
5 - Fuel gauge
6 - Airbag Malfunction Indicator Lamp (MIL)
7 - Terminal 31 - sensor/sender Ground (GND)
8 - Engine Coolant Temperature (ECT) gauge
9 - Terminal 31 - Ground (GND)
10 - Oil pressure warning lamp................................................
11 - Open
12 - Terminal 61 - warning lamp for Generator (GEN),
13 - 15 - Open
16 - Warning lamp for rear hatch/trunk lid open
17 - Terminal 56a - indicator lamp for high beam headlight
18 - Indicator lamp for turn signal, left
19 - Warning lamp for Anti-lock Brake System (ABS)
20 - Terminal 58b - instrument cluster illumination
21 - Driver's door open warning buzzer 1
22 - Warning lamp for low Engine Coolant Level (ECL)
23 - Terminal 30 - positive (B+)
24 - Terminal 31 - Ground (GND)
25 - Data Link Connector (DLC) K-wire
26 - Parking lights, right (signal for "lights on" warning buzzer)
27 - Parking lights, left, (signal for "lights on" warning buzzer)
28 - Input signal - Speedometer Vehicle Speed Sensor (VSS)
29 - Brake fluid level warning lamp
30 - Terminal 86s - Ignition key warning buzzer
31 - Seat belt warning lamp/buzzer
32 - Open 

Tu jeszcze wrzucam link do znalezionego opisu zegarów wszystkie kody i rodzaje :
http://pics.tdiclub.com/data/500/6871In ... umbers.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Potwierdzam bardzo szybka metoda, u mnie poszło bez problemu. Wcześniejsze zegary to 1j0 920 806 a nowe 1j0 920 826c. BOSCH RB8.

Edycja
Niestety okazało się że przepisując tą metodą z zegarów bosch bez fis do zegarów bosch z 1/2 nie miałem wyświetlonej temperatury na 1/2 fis.
Rozwiązaniem tego problemu u mnie była zmiana zawartości wsadu w liczniku pod adresem 0x2fe z wartości "D0" na "D1"

Trochę trzeba było się namęczyć aby to odnaleźć. Niech będzie dla potomnych :)



pawelcer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 03, 2004 13:58
Lokalizacja: STRZELIN
Kontakt:

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: pawelcer » wt lut 27, 2018 17:41

witam , nie zakładam nowego tematu, bo potrzebuje żeby ktoś mi ogarnął zmiana licznika 806 G na 926 C. Wsady odczytane tylko nie bardzo wiem co pozamieniać aby wszystko działało bez zmiany pastylek itp.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: [MK 4] adaptacja licznika immo 3 do auta z immo 3 - porada

Post autor: Garrison » sob lut 08, 2020 21:36

Uszanowanie. Istnieje opcja dogrania licznika immo2 do auta, w którym oryginalnie jest immo3? Udało się niby zmienić pin czytany w eepromie, ale najwidoczniej zrobiłem to tylko powierzchownie, bo nie szło ani odpalić, ani zalogować w vcds.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości