Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez pinstonvw » Pt mar 25, 2011 19:12

Z racji ciągle rosnących cen paliwa postanowiłem zakupić światła do jazdy dziennej (LED) :bajer: oraz zamontować je w swoim aucie. Same światła są wyprodukowane na podzespołach OSRAM, pięć diod typu FLUX zamkniętych w wodoszczelnych obudowach. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na jakże ważny element którym jest HOMOLOGACJA. Spotyka się ludzi na ulicach którzy jeżdżą z chińskimi podróbkami za 20zł. Homologacja świateł do jazdy dziennej w moim przypadku ma oznaczenie E4 0047 RL 00. Jest ona wybita na kloszach, dlatego też szanowna policja nie będzie się czepiać. Przy montażu należy zwrócić uwagę na wymiary osadzenia świateł. Dla zainteresowanych foto ze specyfikacją:

Obrazek

a tak wygląda zestaw świateł:

Obrazek

A więc zabieramy się do roboty :smoke:
W moim wydaniu zajęło mi to 4 godziny. Narzędzia niezbędne do pracy to m.in. zestaw torxów, nożyk, ucinaczki, opaski elektryczne oraz lutownica z cyną.

Na sam początek foto dawcy przed:
Obrazek

oraz kratki w których zamontowane zostaną ledy:
Obrazek Obrazek

Przy montażu wystarczyłoby jedynie wyciągnąć w/w kratki i po sprawie. Ja natomiast zdjąłem sobie przednią nakładkę, ponieważ chciałem coś jeszcze zrobić. Najpierw przeciągnąłem trzy przewody, które były w zestawie.
Żółty - do świateł mijania (żółto-czarny przewód w instalacji vw)
Czerwony - +12V po zapłonie
Czarny - masa

Przewód żółty wlutowałem do przewodu idącego z wtyczki reflektora (numer 5 we wtyczce). Ma on za zadanie wyłączać światła do jazdy dziennej w momencie włączenia świateł mijania. Jest to bardzo ważny element który jest niespotykany w tanich podróbkach. Przepisy surowo zabraniają aby te dwa rodzaje świateł świeciły się w tym samym momencie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

wiązka została przeciągnięta nad belką i przymocowana do plastikowego wzmocnienia żeby przewody nie pozostały luźne.
Teraz przyszła pora na wycinanie kratek. Dla osób które będą decydowały się na montaż ledów proponuje wcześniej rozejrzeć się dobrze za odpowiednimi wymiarami świateł. Na rynku dostępne są różne kształty. Wtedy uniknie się wycinania kratek (choć nie jestem pewien do końca).

Obrazek Obrazek

Nie jest to artystyczne dzieło, ale nie wyszło tak źle. Z drugiej strony nie jest łatwo wyciąć plastik dość ładnie w takich elementach.
Kratki wycięte, pora na wiercenie oraz przykręcanie świateł. Producent dał w zestawie jakieś śrubki, ale ja wolałem zastosować swoje połączenie (śrubki 5-tki + nakrętka samozaciskowa). Mam chociaż pewność, że nic mi nie odleci w czasie jazdy.

Obrazek Obrazek

Wszystko zostało dokładnie zamocowane i dokręcone. Kratki ze światłami założyłem na swoje miejsce, no i przyszła pora na podłączenie elektryczne. Żółty przewód i czarny już wiadomo gdzie są wpięte. Czerwony przewód przeciągnąłem (drut spawalniczy) tuż obok przekładni kierowniczej - od strony bezpieczników pod kierownicą widoczna na ściance grodziowej gumowa zaślepka z której wychodzi wiązka elektryczna. Tam wbiłem drut spawalniczy i przeciągnąłem go do komory silnika, następnie owinąłem na jego końcu przewód i wyciągnąłem do środka kabiny. Wszystko wygląda estetycznie - samo podłączenie +12V należy zlokalizować za pomocą probówki. Nie zrobiłem zdjęć z wewnątrz bo chyba zamyśliłem się zbytnio przy pracy :grin: i wyleciało mi to z głowy. Najważniejsze, że wszystko działa poprawnie tak jak było to założone.
A oto efekt końcowy:

Obrazek Obrazek Obrazek

Mam nadzieję, że porada będzie przydatna dla osób które pragną zamontować coś podobnego. Teraz pozostaje mi oczekiwać efektów w postaci zmniejszonego zużycia paliwa. Autko z reguły jeździ po mieście więc spalanie 8 litrów ON nie jest zadowalające.
Pozdrawiam :okej:

Autor postu otrzymał pochwałę
Komu więcej dano, od tego więcej żądać będą.
pinstonvw
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Online: 14d 2h 52m
Pomógł: 22
Auto: VW Golf IV
Silnik: 2.0

Re: Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez gerpio » So wrz 10, 2011 15:36

WITAM SERDECZNIE CZY DO ZAŁOŻONYCH LED NIE MUSIAŁEŚ MONTOWAĆ AUTOMATU WYŁĄCZENIA ŚWIATEŁ I PODPINAĆ JEGO POD INSTALACJE.
gerpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 10, 2011 14:55
Online: 3m
Auto: passatb5
Silnik: 19 tdi

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez pinstonvw » So wrz 17, 2011 22:26

Automat jest już wbudowany w światła. Podpinałem tak jak opisane jest to wyżej. Plus po zapłonie, minus do masy i zółty przewód do przewodu od świateł mijania i to tyle. Moduł w światłach wszystkich steruje. Kupując światła DRL LED model taki jak moje lub nowsze masz pewność, że każde będą miały wbudowany moduł przełączania świateł.
Pozdrawiam
Komu więcej dano, od tego więcej żądać będą.
pinstonvw
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Online: 14d 2h 52m
Pomógł: 22
Auto: VW Golf IV
Silnik: 2.0

Re: Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez solo » N cze 09, 2013 13:37

Mam pytanie zamontowałeś DRL LED 507 tak? Kosztują one obecnie ok 130 zł czy są to jakieś inne ledy, głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, a teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa
solo
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt sty 01, 2010 13:47
Lokalizacja: WZW WR
Online: 2d 18h 44m
Pomógł: 1
Auto: mk3 1.8 i B5FL 2.0
Silnik: ABSAZM

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez Jericho » Cz cze 27, 2013 20:34

solo napisał(a):Mam pytanie zamontowałeś DRL LED 507 tak? Kosztują one obecnie ok 130 zł czy są to jakieś inne ledy, głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?

Uderz na forum passata. Tam masz zdjecia z montazem.
Na wysokosc pasuje m.in. 501, 504, 523.
Jericho
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So sty 03, 2009 02:26
Lokalizacja: Szczecin
Online: 7h

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez Jericho » Pt lis 28, 2014 23:47

Odkopie.

solo napisał(a):głównie chodzi mi o to by nie wycinać kratek który model może ktoś polecić do paska b5fl by obeszło się bez wycinania kratek?

Do passka B5 FL idealnie pasuje model 810v2. ;)
Kratek sie nie wycina, tylko blokujacy plastik z ich tylu. Roboty z wycieciem na 5 min/szt.
Mocowanie lamp zrobilem na tasme dwustronna.
Jericho
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So sty 03, 2009 02:26
Lokalizacja: Szczecin
Online: 7h

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez misiek » Cz kwi 23, 2015 09:59

Hej :bigok:
Trochę odkopię temat, u mnie występuje mały problem, z moich lamp wychodzą aż 4 przewody, czarny, czerwony, biały i żółty, po podłączeniu (na próbę) czarny - minus aku, czerwony plus aku i biały pod pozycyjne światło - lampy jedynie przygasają w momencie włączenia pozycyjnych...
czy może ktoś ma jakieś pomysły???
i do czego jest czwarty przewód - żółty (próbowałem go podłączyć zamiast białego - żadnej reakcji)
aha dodam że nie mam schematu podłączenia - sprzedający nie miał
a lampy to ... niewiem jakie, na pudełku nic nie napisane, kupiłem je bo dość dobrze świecą i były bardzo tanie... :chytry:
Obrazek
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 48d 19h 19m
Pomógł: 732

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez misiek » Cz kwi 23, 2015 10:42

hmm... jeszcze jedno, teraz po podłączeniu przewodu żółtego i białego (jednocześnie) do postojowych świateł - lampa led się wyłącza ale świecą jakieś żółte diody w niej ...
pozycyjne zgaszone
Obrazek
pozycyjne zapalone
Obrazek
czyżby taki bajer?? :chytry:
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 48d 19h 19m
Pomógł: 732

Montaż LEDów na przykładzie Vw Passat B5 FL

Postprzez misiek » Cz kwi 23, 2015 10:58

W zasadzie to już chyba wiem co i jak -- żółty kabel do pozycyjnych - wyłączają się całkowicie ledy (zapalają się małe żółte diody, rodzaj pozycyjnych - chyba)
biały kabel do pozycyjnych - przygasają ledy o połowę -- tylko po co taka opcja... :-k
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 48d 19h 19m
Pomógł: 732




Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,