 
 Więc tak-najpierw odkręcamy śrubkę M6 kluczem torx

Odsuwamy klamkę i wyjmujemy ją

Po wyjęciu widzimy co z biegiem lat przyklajstrowało się do klamki.U mnie wyglądało to tak

Myjemy wszystko np. w benzynie ekstrakcyjnej i dmuchamy sprężonym powietrzem
 
 
Rozbieramy mechanizm otwierający
 
  
 
Następnie,delikatnie wysuwamy bębenek kluczyka z zapadkami,żeby owe zapadki nie wypadły!

Po wyjęciu bębenka,wysuwamy z niego wszystkie zapadki,ale układamy je w dokładnie takiej samej kolejności jak były w bębenku,ponieważ mają one różne długości i jeśli zamienimy przypadkowo-zamka nie da się otworzyć!

Można sobie dodatkowo oznaczyć bębenek,ale w sumie nie ma takiej potrzeby,bo jak widać z jednej strony są tylko 2 zapadki,a z drugiej więcej
 
 
Szczeliny na zapadki w bębenku trzeba dokładnie wyczyścić (wydrapać brud),oraz całość umyć i przedmuchać.Uwaga na sprężynki-nie mogą zginąć i muszą być poluzowane,a nie wciśnięte i zarośnięte brudem.

Wszystkie zapadki szlifujemy (czyścimy) na drobnym papierze ściernym
 
 
Wkładamy zapadki do bębenka,oczywiście dokładnie w takiej samej kolejności,jak przy demontażu!

Czymś to pasuje nasmarować i zakonserwować.Ja używam teflonu.
 
 
Gdy bębenek mamy już zrobiony,bierzemy się za jego oprawę
 
 
Należy ją tak wyczyścić,by wyglądała przynajmniej tak jak ta
 
 
Tutaj także warto posmarować...

Do bębenka wkładamy kluczyk i oglądamy zapadki,czy któraś nie wystaje z bębenka.Jeżeli wystaje,to można ją przeszlifować pilniczkiem.
 
 
Bębenek razem z kluczykiem,wsuwamy w oprawę.

Składamy mechanizm otwierający w kolejności odwrotnej do demontażu.
 
  
 
Jeszcze raz całość smarujemy po wierzchu.

Kawałkiem sznurka przyciągamy sprężynującą dźwignię zamka,żeby łatwiej na było założyć na nią ucho mechanizmu przy klamce.

Po założeniu klamki,sznurek wyciągamy.

Dociskamy klamkę.

Przykręcamy śrubką,wykręconą na samym początku.

Rzecz jasna w drugich drzwiach robimy tak samo
 
 Następnie bierzemy się z klapę bagażnika.Wykręcamy jedną jedyną śrubkę.

Podważamy w kilku miejscach obicie i zdejmujemy.
 
 
Zdejmujemy zawleczkę,tylko ostrożnie,bo jest sprężysta i może strzelić tak,że nie znajdziemy!

Zsuwamy blokadę zamka.
 
 
Za pomocą szczypiec,wysuwamy bębenek z oprawy.Tutaj także należy zachować ostrożność,,bo tak jak w przypadku bębenków drzwi,zapadki mogą z nich wyskoczyć i będzie bida...
 
  
 O zgrozo! Z tego bębenka zapadki musiałem wydzierać na siłę
 
 
Następnie bębenek rozbieramy,czyścimy,myjemy,dmuchamy,składamy.Oprawę bębenka także należy wydrapać,przemyć i przedmuchać,czyli wszystko tak samo jak przy drzwiach.Później wszystko ładnie składamy
 
 _______________________________________________
Mam nadzieję,że ta fotoporada przyda się
 
 Powodzenia i przyjemnej pracy życzę.
Pozdrawiam



 
  + Climatronic
 + Climatronic  + grzane skóry i inne wodotryski
  + grzane skóry i inne wodotryski  
 





 
 

 
   
 












 )
 )




















