[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Lucki » śr sie 25, 2010 01:31

Witam. Poniżej przedstawiam wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdjęcia głowicy i korzystając z okazji od razu wymieniłem rozrząd. Silnik to RP a jego właścicielem jest Skooterek (oczywiście wszystkie czynności wykonywaliśmy razem).

Potrzebne narzędzia / urządzenia / części:
-klucz 10
-klucz 13
-śrubokręt płaski
-końcówka imbusowa 6


-urządzenie do demontażu zaworów (mojego autorstwa)
-sprężarka
-końcówka do wkręcenia zamiast świecy (gwint 1,25)

-uszczelniacze 10zł
-uszczelka pokrywy zaworów 12zł
-uszczelniacz wałka rozrządu 7zł
-kawa :)

Wychodzi 40zł


-kompletny rozrząd (pasek Conti + rolka Ruville) 90zł



1. Zaczynamy od demontaży pokrywy zaworów. Odkręcamy 8 śrub na deklu, po czym ściągamy pokrywę.
Obrazek Obrazek Obrazek

2. Następnie luzujemy rolkę napinającą pasek rozrządu i ściągamy pasek


3. Teraz odkręcamy 8 śrub trzymających wałek
Obrazek



4. Ściągamy wałek i zaznaczamy na krzywkach ich kolejność!
Obrazek Obrazek

5. Teraz czas na wyciagnięcie szklanek. Tutaj także należy pamiętać o ich kolejności.
Obrazek
Obrazek

6. Wykręcamy świece zapłonowe, następnie i odpowiedni otwór (zależny od robionych zaworów) wkręcam końcówkę i podłączam sprężarkę. Ustawiamy ciśnienie na 3 bary …

7. Teraz można zacząć demontować sprężynki i zabezpieczenia zaworów. Wykorzystam do tego urządzenie, które sam zrobiłem. Na allegro można kupić podobna zabawkę za 100zł.

Obrazek Obrazek Obrazek

8. Nie ma się, czego bać, zawór przy ciśnieniu 3bar nie wpadnie do komory 
Obrazek Obrazek

9. Po ściągnięciu sprężynki i zabezpieczenia pozostaje nam wyjecie starego uszczelniacza i założenie nowego. Sa do tego celu specjalne szczypce (jeszcze się ich nie dorobiłem), ale ja nie mając ich wykorzystam takie jakich na co dzień używam do zszywania ran u pacjentów <lol>

10. Tak wygląda stary uszczelniacz… widać że nie robi roboty

Obrazek

11. Wsadzamy nowy i kluczykiem 8 (długim) z wykorzystaniem małego gumowego młoteczka wbijamy lekko go (lekko !!!!)

12. Wsadzamy sprężynkę i zabezpieczenie. Zawór gotowy. No to przed nami jeszcze tylko 7 lub 15 :)

13. Zakończyliśmy zabawę z zaworami. Teraz wsadzamy szklanki. Krzywki smarujemy lekko olejem żeby nie pracowały przez chwile bez smarowania. Panewki wałka tak samo traktujemy olejem

14.
15. Zakładamy nowy uszczelniacz na wałek i wsadzamy wałek. Przykręcamy panewki.
Obrazek



16. Zakładamy nowa uszczelkę pokrywy zaworów i zakręcamy dekiel.

Obrazek

17. !!! teraz nie odpalamy auta przez 1,5 godz!!! Wszystko niech sobie postoi. Uszczelniacze niech się napełnia i zasysają.

18. Jeśli nie robimy rozrządu to to na tyle. Zakładamy pasek, naciągamy go. Ustawiamy wg znaków i autko już nie będzie kopcić (no chyba ze szlak trafił pierścienie)

Obrazek Obrazek


Czas operacji w 2 osoby to jakieś max 2 godz + 1,5 godz poczekalni . No kiedyś w 3 kę (Ja, Skooterek i Skoniecki) robiliśmy od 19:00 do 2:00 same uszczelniacze :) dlaczego ? Nie było narzędzia do demontażu i powera hehehe :bigok:


------------------------------
ROZRZĄD
------------------------------


Dzisiaj wraz ze Skooterkiem i Skonieckim założyliśmy nowy rozrząd w Fire `rze

Zestaw zabawek wygląda następująco:
Obrazek Obrazek Obrazek

zaczynamy . . .

1. Zdejmujemy pokrywę obudowy paska rozrządu i obudowę filtra powietrza (więcej miejsca !)
2. Następnie wchodzimy pod auto i zdejmujemy kolejno paski: pompa wspomagania i alternator
Obrazek Obrazek

3. Jak już mamy ściągnięte paski zaczynamy odkręcać 4 śruby mocujące koła pasowe (na wale głównym), ja w tym celu popsikałem dużą ilością odrdzewiacza . Kolega Skoniecki przerabiał klucz imbusowy 7 na 6 :-0
Obrazek
Obrazek

4. Koła powinny zejść, jeśli nie chcą no to lekko młoteczkiem je traktujemy
Obrazek

5. No i została do odkręcenia pokrywa dolna rozrządu

6. Ściągamy pokrywę i … no i widzimy cały pasek :) , a jeden z nas sobie siedział w tym czasie w najlepsze a inni musza zasuwać :(
Obrazek
7. Teraz luzujemy napinacz paska i ściągamy go
Obrazek
8. Nowy pasek i rolka

9. Zakładamy nowa rolkę ….
Obrazek

10. I teraz najtrudniejsza sprawa – ustawienie!

-Na kole wałka rozrządu widzimy wygrawerowany znak OT , ma się on pokrywać ze strzałka na obudowie, a także z kropka na wale głównym (kropka nie wycinkiem, wycinek jest do ustawienia zapłonu), znajdziemy ja patrząc przez otwór w skrzyni biegów

Obrazek Obrazek
Obrazek

-Jeśli ustawiliśmy powyższe należy teraz wstępnie ustawić zapłon – obracamy kołem pasowym pośrednim do momentu aż palec pokryje się z kreseczka na aparacie zapłonowym

Obrazek

-teraz zakładamy ostrożnie pasek ! RAZ JESZCZE SPRAWDZAMY WSZYSTKO,, CZYLI USTAWIENIE KOŁA NA WAŁKU ROZRZĄDU I POKRYCIE SIĘ Z KROPKĄ, A TAKŻE KRESKA NA APARACIE ZAPŁONOWYM CZY POKRYWA SIĘ Z PALCEM I WYCINKIEM NAWALE (to samo miejsce co kropka)


11. Jeśli wszystko się zgadza skręcamy wszystko, zakładamy paski i … i przed odpaleniem obracamy kołem pasowym 3 pełne obroty. Raz jeszcze sprawdzamy pokrycie się powyższych znaków. Jeśli wszystko ok. to zaczynamy ……….. i naklejamy naklejkę ;-)
Obrazek
12. Zostało nam tylko za pomocą lampy ustawić zapłon, jako że skooterek nie ma gazowni ustawiłem go na 7st.

13. Oto pierwsze odpalenie:

(UWAGA W VIDEO JEST TROCHĘ NIE CENZURALNYCH SŁÓW)

[youtube][/youtube]





No i działa, hehehe.
Czas to spokojnym tempem 1,5 godz


Jak by były jakieś pytania chętnie odpowiem :-)



OCZEKUJEMY NA VIDEO Z YOUTUBE :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Skoniecki » czw sie 26, 2010 05:47

Całe szczęście ,że był tam z wami ten kierownik w niebieskim , bo do tej pory siedzielibyście tam zapłakani nad stertą śrubek i pogiętej blachy.
Ktoś musiał was nadzorować.
Pozdro


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

thorek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 13, 2009 18:08
Lokalizacja: chełm

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: thorek89 » pt wrz 03, 2010 12:04

Witam. To jest 1.8 Na jedno punkcie? nie znam oznaczeń bo od niedawna mam golf II. Przymierzam się do wymiany rozrzadu i pytanie możesz wyjaśnić punkt z znakami bo nie rozumiem a pierwszy do tego podchodzę.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Lucki » sob wrz 04, 2010 22:23

Obrazek Obrazek


Kolego po prostu poszukaj na kole wałka rozrządu znaczka OT i on musi byc ustawiony na znak na obudowie (tam tez jest strzałka i napis OT), następnie ustawiasz sobie wał korbowy. Kręcąc alternatorem (przed zdjęciem wszystkiego) patrzysz sie w dziure w skrzyni i szukasz małej kropeczki. Jest ona zaraz koło takiego wycinka ( na pewno go zobaczysz) .
( Obrazek )


No i masz ustawione.


Znak OT na kole rozrządu + ta kropeczka w dziurce (ma być na środku otworu!).


Teraz zapłon i tu możesz na 2 sposoby :)
1.Na kole wału głównego (te co trzyma pasek od dołu) jest znak i on musi sie pokryć ze znakiem na kole wałka który napędza aparat i pompę oleju ( prawa str)

2. Ustawiasz sobie znaki rozrządu i zdejmujesz kopułkę. Patrzysz żeby żeby przez środek palca przechodziła kreska
(Obrazek )


Teraz wszystko trzeba wyregulować zapłon lampa bo jest on ustawiony żeby auto zapaliło i w miarę równo pracowało.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

kogix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lut 09, 2010 17:06
Lokalizacja: ELC
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: kogix » czw wrz 09, 2010 23:25

no ok a jeśli było wymieniane sprzęgło to czy koło mogło być inaczej przykręcone i w innym miejscu będzie ta kropka do ustawiaania??



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Lucki » śr wrz 22, 2010 23:21

Nie nie mogło :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

dawrom4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:34
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: dawrom4 » czw paź 21, 2010 14:27

odświerzam temat
Ja w okienku kontrolnym nie moge znaleść tej kropeczki,ale ustawiłem znaki ustawcze na kole pasowym wału korbowego i kole wałka pośredniego. no i oczywiście u góry znaczek ot w swoim miejscu. Czy tak wystaczy??



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Lucki » pt paź 22, 2010 23:53

Powinno, ale jak ustawiłeś (jaki znak) kolo pasowe wału ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

dawrom4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:34
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: dawrom4 » sob paź 23, 2010 10:07

Ustawiłemje obok siebie na kole wału korbowego jest taka krecha jakby zrobiona przecinakiem i w książce było napisane że mają być obok siebie ta krecha i kropka na kole zebatym wałka pośredniego.
złożyłem i chodzi równo i też dobrze wchodzi na obroty ale z tego co widziałem u ciebie na filmiku to chodzi tak samo jak przed ustawieneim kąta wyprzedzenia zapłonu tylko ja nie mam stroboskopu takiego jak ty i sam tego nie ustawi;/ chyba że znasz jakiś inny sposób??
pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: miś fazi » sob paź 23, 2010 10:08

Obrazek

Szanowni koledzy , kiedyś na forum był cały temat o możliwości lub niemożliwości założenia koła zamachowego w silniku 1,6 lub 1,8 w nieodpowiedni sposób, 99 procent osób wypowiadało się że nie da rady założyć koła zamachowego w ten sposób aby znak zapłonu wypadał zupełnie w innym miejscu a tylko 1 procent że się da , no i ten 1 procent miał rację . Fakty są takie że docisku do wału nie da się przykręcić inaczej ( śruby niesymetrycznie ) ale koło zamachowe do docisku można przykręcić bez problemu w kilku pozycjach , sprawdziłem to praktycznie , a jeśli nie wierzycie to ten artykuł z książki potwierdza to . Moje postanowienie aby dojść do tego gdzie jest prawda wzięło się z tąd że mój 1,8 ADZ miał znak zapłonu na drugim cylindrze , i okazało się że poprzedni właściciel wymieniał sprzęgło i właśnie źle przykręcił koło zamachowe



Maateusz09
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 17, 2011 18:11

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Maateusz09 » ndz lut 27, 2011 15:18

Witam , Otóz Chce sobie ustawić od Nowa rozrząd Przy Swoim Golfie 1.6 B+LPG , jak ustawić głowice do wału ??
Na wale mam znak , ale na kole od głowicy nie mam zadnego znaku, i niewiem jak go ustawić..
http://iv.pl/images/04853597348051709553.jpg te koło ... na nim nie mam zadnych znaków, a obecne ustawienie jest złe, bo kiedyś się sprzestawił i 2 ząbki i , teraz plaanuje ustawić tak jak ma byc ;]



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Lucki » czw mar 03, 2011 10:49

Kolego masz cała instrukcje powyżej :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

endon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw maja 20, 2010 22:31
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: endon » pt kwie 19, 2013 23:44

mam pytanko jak powinien wygladac znak "0" na kole zamachowym w 1.8 rp automat ;)


Bóg dał nam nogi żeby dojść tam gdzie nie można dojechać na GLEBIE

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=448062&start=14

Wilk2013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 29, 2013 11:58

[MKII] Wymiana uszczelniaczy i rozrzadu, silnik RP

Post autor: Wilk2013 » ndz maja 26, 2013 19:57

A jak przy wymianie rozrządu porobiłbym własne znaki. To muszę ustawiać zapłon??Bo obecnie mam ustawiony na 7 stopni ale mi mechanik ustawiał. Czy kupując lampę stroboskopowa dałbym rade ustawić na te 7stonpni??



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości