PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Qball » Wt lut 21, 2012 17:49

Z jednej strony widzę, że wtyka do licznika ta czarna a te niebieskie to nie bardzo wiem może po skrzynkę bezpieczników :chytry:
A le raczej trzeba przerabiać na szczęście mam to juz za soba :jezor:

Nie dało mi spokoju i już rozkminiłem co to za kabel.
Jest to kabel idący do skrzynki bezpieczników, ale dla Ciebie mało przydatny chyba, że zamiast przerobić wtyki koło licznika wolisz przerabiać koło skrzynki
bezpiecznikowej.A uwierz dużo więcej kostek i kabelków :hmm:
Wynika to z tego że instalacja elektryczna w golfie do 87 r była dużo inna niż w nowszych modelach
Tu sam zobaczysz różnicę:
- Stara wersja => http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html&ei=E-udSaj-LNWW_gaw2fnMCw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://a2resource.com/electrical/CE1.html%26hl%3Dpl%26lr%3D
- Nowa wersja po 89 roku => http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html&ei=o7iZSZ7hMYqw0AXj5YiyAg&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://a2resource.com/electrical/CE2.html%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DS28
Te niebieskie wtyki wpięte są w pola U1 i U2 w wersji po 89 roku.

Także kończąc po prostu mniej roboty z przeróbką kostek koło licznika niż przy skrzynce. :bigok:
Nie jest to takie trudne wbrew pozorom :satan:
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Online: 9d 11h 49m
Pomógł: 3
Auto: MkII
Silnik: SB

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez adik_92 » Cz lut 23, 2012 11:57

Dzięki Qball, za info. dotyczące kabla :pub: . Jednak bede musiał przerobić :banghead:. A powiedz mi jak przerabiałeś u siebie to starą kostkę odciołeś i dałeś nową czy starą zostawiłęś i do tego nową.
adik_92
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sty 01, 2012 21:54
Lokalizacja: Olkusz
Online: 4d 16h 54m
Pomógł: 1
Auto: GOLF II
Silnik: SB

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Qball » So lut 25, 2012 13:01

Odciąłem starą i lutowałem kable z nowej kostki wg. powyższego schematu. To naprawdę nic trudnego.
Tylko cierpliwości trochę :bajer:
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Online: 9d 11h 49m
Pomógł: 3
Auto: MkII
Silnik: SB

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez szymin89 » Cz mar 08, 2012 00:26

Mozesz tez zrobic przelotke z gniazda od starego licznika- jesli Ci nie szkoda oczywiscie;) albo dorwac stary popsuty licznik i z niego wytargaac gniazdo. Mysle ze tak jest najmniej inwazyjnie i mozna wzszystko na spokojnie polutowac.
Co do migajacej diody poziomu plynu, bylo na forum rozwiazanie i drugi schemat podlaczenia licznika. Teraz
znalezc go nie moge...
szymin89
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów
Online: 1d 10h 29m
Pomógł: 1
Auto: Passat 3b
Silnik: ADR

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Micjusz » Wt mar 13, 2012 15:01

A ja w weekend obmyśliłem sobie że zrobię tak. Wezmę instalkę z mk3 do licznika i będe miał z mk2 przed 89 rok na dwie kostki i zrobię przejściówkę która będzie wpięta do skrzynki nowego typu a na licznik będę miał dwie kostki. Oczywiście trzeba zapodać plusiki za schemat i opis. Na tym forum to naprawdę człowiek się nauczy więcej niż w szkole hehe
Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Online: 97d 4h 51m
Pomógł: 10
Auto: golf ii fire and ice
Silnik: 1.8 RP

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez matipl6600 » So gru 29, 2012 19:24

Qball napisał(a):U mnie jest to samo a widzę że jakieś posty skasowane chyba. Co z tym zrobić bo nie ukrywam że mam pedantyczne podejście do golfa i generalnie wkurza mnie ta migająca franca :banghead:


Miałem ten sam problem. przerabiałem z 2 kostek na 1 tzn 2 kostki w samochodzie 1 w liczniku. aby wyłączyć migającą diodę należy podłączyć kabel nr 2 z pojedynczej kostki do Masy czyli kabel Biała kostka 6. (brązowy) Masa styk 31. Problem znika.
1.VW golf mk II CL 1.3 B+G MH 3d 1987 - był
2.VW golf mk II CL 1.6 TD JR 3d 1989 - był
VW golf mk II GL 1.8 B RH 5d 1987 - jest

Sprzedam: kiere polo g40, licznik passat b3 VR6 MFA,licznik passat b3 MFA, pająk z MFA, lampka wew. dzielona - passat b3
matipl6600
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr mar 10, 2010 20:08
Lokalizacja: SKL "CYRK" ;)
Online: 2d 19h 11m
Pomógł: 1
Auto: VW Golf Mk II 1987
Silnik: RH

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Mroźny » Śr lut 13, 2013 14:32

odswierze troszkę. Na moich kostkach od licznika z dwoma kostkami piny są ponumerowane od 1A do 7 z jednej strony a z drugiej od 1B do 7 na obydwóch kostkach. ponad to są jakoś inaczej piny i kolory. pomocy
Były golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=455615
Jetta Flair http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540303
Obrazek
"Trzeba być niespełna rozumu żeby lubić szorować o asfalt" :bajer:
Mroźny
Grupa Dolny-Śląsk
Grupa Dolny-Śląsk
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt maja 05, 2009 09:31
Lokalizacja: Dzierżoniów
Online: 11d 13h 19m
Auto: Jetta a2
Silnik: PN

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Młody Golfiarz » Wt lut 11, 2014 18:26

Witam mam pytanie czysto teoretyczne. Mam licznik Eu na jedną kostkę , chce zmienić na USA tyle że tam są dwie kości bo stary licznik . Pierwsze pytanie to czy będą jakieś różnice w schemacie :) I czy wypali pomysł żeby odciąć tą jedną kość i skombinować dwie kości i do nich po lutować kabelki z tej pojedynczej kości według schematu. A ostatnie pytanko to jaki dać przewód , chodzi mi o grubość do alternatora pod obrotomierz , gdyż zamierzam kupić sobie licznik z obrotkiem ale obecnie nie mam alternatora z wyjściem W ale chce już to zrobić przyszłościowo żeby nie rozbierać kiedyś kiedyś :D
PozdraVWiam
Młody Golfiarz
VWolnossąca Rodzina
VWolnossąca Rodzina
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 28, 2013 20:39
Lokalizacja: Nysa
Online: 20d 22h 58m
Pomógł: 3
Auto: Golf Mk IV
Silnik: 1.6 SR

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez radekb » Cz maja 08, 2014 12:19

Witam. Mam pytanie. Przerobiłem licznik według powyższego schmatu i wszystko działa tylko nie wiem gdzie sie wpiać z kablem od kontrolki kierunkowskazów???? I jak podpiąć kontrolke poziomu płynu chłodniczego????
radekb
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2010 18:17
Online: 3d 1h 55m
Auto: Golf II
Silnik: 1.8

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez krzyq » N maja 25, 2014 16:08

Witam mam to samo co poprzednik nie wiem gdzie podpiac brak płynu oraz temperaturę płynu chłodzącego? W jednej wtyczce były osobne piny na to w dwóch jest tylko temperatura. Dziękuję z góry za pomoc :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
krzyq
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 28, 2012 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Online: 2d 10h 51m
Auto: mkII
Silnik: JP

Poprzednia strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mat3usz, slawekwas i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,