PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez --Andree-- » N sie 01, 2010 22:19

Witam. Niedawno trafiłem na właśnie taki problem jak w temacie. W moim golfie II 1.3 był licznik z zegarkiem a mi zachciało się obrotomierza, po rozkręceniu okazało się ze licznik posiada tylko 1 kostkę a kupiony z obrotomierzem ma 2 kostki. Przeszukałem całe "Google" i forum "vwgolf" i szczerze mówiąc nic co by mi pomogło w 100% nie znalazłem, więc sam wszystko rozpracowałem i dziele się wiedzą:

Licznik Golfa II 1.3 z 1991r (bez obrotomierza)
Obrazek
Obrazek

Licznik Golfa II 1.8 z 1989r (z obrotomierzem)
Obrazek
Obrazek

Teraz trochę niezbędnej teorii:
Aby zobaczyć numery należy zsunąć czarną obudowę z zatrzaskiem z białej kostki z przewodami i ukarzą się nam małe cyferki.
Obrazek

Schemat licznika z 1 kostką:

1. PUSTY
2.(czerwono-czarny) Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
3. (brązowy) Masa styk 31
4. PUSTY
5. PUSTY
6. PUSTY
7. (fioletowy) Sygnał prędkości auta z impulsatora w skrzyni biegów (brak linki)
8. (żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar
9.(czerwono-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar
10.(zielony) Sygnał do obrotomierza
11.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
12.(szary) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
13.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15
14. PUSTY
15. PUSTY
16.(niebiesko-czerwony) kontrolka ładowania alternatora / klema 61
20.(u mnie benzyna i nie było) kontrolka nagrzania świec żarowych
21.(niebiesko-czerwony) wskaźnik poziomu paliwa
22.(u mnie nie było) kontrolka kierunkowskazu lewego.
23.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
24.(zielony) kontrolka kierunkowskazu / jeśli jest przewód 22 to kontrolka kierunkowskazu prawego
25.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
26. PUSTY
27. PUSTY
28. PUSTY

Schemat licznika z 2 kostkami:

Kostka biała:

1.(niebiesko-czerwony) kontrolka kierunkowskazu.
2.( u mnie nie było) obrotomierz lub ekonomizer z alternatora
3.(biało-niebieski) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
4.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
5.(fioletowo-czarny) wskaźnik poziomu paliwa
6. (brązowy) Masa styk 31
7. (u mnie nie było) Masa MFA
8.(czerwono-czarny) Sygnał z cewki zapłonowej
9.( u mnie nie było) funkcja MFA
10.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
11.( u mnie nie było) czujnik temperatury zewnętrznej MFA
12.( u mnie nie było) czujnik temperatury oleju MFA
13.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
14. PUSTY

Kostka czarna:

1.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15.
2.( u mnie nie było) kontrolka zapięcia pasów.
3.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
4.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
5.( u mnie nie było) kontrolka hamulca ręcznego.
6.(niebieski) kontrolka ładowania alternatora / klema 61.
7.( niebiesko-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
8.(żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar.
9.( u mnie nie było) czujnik przepustnicy / CHOKE.
10.(niebiesko- żółty) kontrolka nagrzania świec żarowych.
11.(żółto-biały) czujnik obrotów / HALLA
12.( u mnie nie było) pamięć MFA
13.( u mnie nie było) reset MFA
14. PUSTY

Na końcu schemat który wykonałem:
W moich licznikach nie było wszystkich przewodów i kilka nie zostało podłączonych.(niebyły potrzebne)

Obrazek

w załączniku również schemat podłączenia.

Pochwały przyznane za post: 5
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 1h 51m
Pomógł: 9
Auto: 3xMkII-GTI+GL+syncro
Silnik: TDI PD

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez --Andree-- » N sie 01, 2010 23:16

Szkoda mi było ciąć oryginalną kostkę więc użyłem pinów z wlutowanego gniazda taśmy łączącej dysk z płytą główną w PC.

Obrazek
Obrazek

i efekt końcowy:

Obrazek
Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 1h 51m
Pomógł: 9
Auto: 3xMkII-GTI+GL+syncro
Silnik: TDI PD

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez szymin89 » N paź 03, 2010 11:59

Porada jak najbardziej na + :) zauważyłem że przy dieslu podłaczenie sygnału do obrotomierza jest te same co w benzynie 10->8 w białej wtyczce. Reszta ok:)
szymin89
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów
Online: 1d 10h 29m
Pomógł: 1
Auto: Passat 3b
Silnik: ADR

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Slawek189 » Wt paź 05, 2010 18:48

Hej, czy jak zakupie cały licznik do mojego mk2 to stan przejechanych kilometrów się zmieni wraz z zamontowaniem innego licznika?
Slawek189
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz sie 12, 2010 10:47
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez --Andree-- » Pt paź 08, 2010 13:16

Slawek189 napisał(a):Hej, czy jak zakupie cały licznik do mojego mk2 to stan przejechanych kilometrów się zmieni wraz z zamontowaniem innego licznika?


oczywiście ze TAK.
stan kilometrów będzie taki jak na zakupionym liczniku.
Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 1h 51m
Pomógł: 9
Auto: 3xMkII-GTI+GL+syncro
Silnik: TDI PD

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez --Andree-- » Pt paź 08, 2010 13:20

szymin89 napisał(a):Porada jak najbardziej na + :) zauważyłem że przy dieslu podłaczenie sygnału do obrotomierza jest te same co w benzynie 10->8 w białej wtyczce. Reszta ok:)

W benzynie sygnał do obrotomierza podawany jest z cewki zapłonowej lub czujnika halla a w dieslu z alternatora a to dwa inne wtyki.
Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn kwi 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 1h 51m
Pomógł: 9
Auto: 3xMkII-GTI+GL+syncro
Silnik: TDI PD

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez kulio » Pt paź 08, 2010 14:58

Slawek189 napisał(a):Hej, czy jak zakupie cały licznik do mojego mk2 to stan przejechanych kilometrów się zmieni wraz z zamontowaniem innego licznika?


po pierwsze nie ten temat/dział.

Po drugie jakim cudem ma Ci się zmienić? Wierzysz w cuda? Uśmiałem się :)

Jak chcesz mieć ten sam przebieg to musisz przełożyć prędkościomierz ze starego licznika do nowego.
kulio
16v owner!
16v owner!
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 17, 2010 12:46
Lokalizacja: Zabrze
Online: 18d 22h 52m
Auto: Pasek
Silnik: avf

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez szymin89 » N paź 10, 2010 20:52

--Andree-- napisał(a):
szymin89 napisał(a):Porada jak najbardziej na + :) zauważyłem że przy dieslu podłaczenie sygnału do obrotomierza jest te same co w benzynie 10->8 w białej wtyczce. Reszta ok:)

W benzynie sygnał do obrotomierza podawany jest z cewki zapłonowej lub czujnika halla a w dieslu z alternatora a to dwa inne wtyki.

Jak podłączyłem impuls z alternatora do pinu nr 2 w białej wtyczce to obrotek nie działał a jak do pinu nr 8 to działał. Więc jakim cudem są to dwa różne wtyki? Jak jest jedna kostka to czy benzyna czy diesel to do obrotka i tak idzie kabel zielony do pinu nr 10.
szymin89
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów
Online: 1d 10h 29m
Pomógł: 1
Auto: Passat 3b
Silnik: ADR

Re: PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez szymin89 » N paź 10, 2010 20:54

--Andree-- napisał(a):
szymin89 napisał(a):Porada jak najbardziej na + :) zauważyłem że przy dieslu podłaczenie sygnału do obrotomierza jest te same co w benzynie 10->8 w białej wtyczce. Reszta ok:)

W benzynie sygnał do obrotomierza podawany jest z cewki zapłonowej lub czujnika halla a w dieslu z alternatora a to dwa inne wtyki.

Jak podłączyłem impuls z alternatora do pinu nr 2 w białej wtyczce to obrotek nie działał a jak do pinu nr 8 to działał. Więc jakim cudem są to dwa różne wtyki? Jak jest jedna kostka to czy benzyna czy diesel to do obrotka i tak idzie kabel zielony do pinu nr 10.
szymin89
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów
Online: 1d 10h 29m
Pomógł: 1
Auto: Passat 3b
Silnik: ADR

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez djdaro20 » So lip 23, 2011 17:34

Zrobiłem przekupkę liczna z zegarami na dwie Kostki na jedną z obrotomierzem jak mówił schemat i wszytko pokazuje olej kierunki pokazuje płyn chłodniczy temperaturę awaryjne wszystko chodzi tylko jak włóczę zapłon to miga dioda od akumulatora i oleju jak odpalę gaśnie i jest Oki ale z nimi miga dioda od temperatury i po odpaleniu już nie gaśnie tylko dalej miga na czerwono ale pokazuje temperaturę w czym jest kłopot reszta chodzi Oki tylko to a i dwa kable mi zostały wolne nie wiem od czego są Biało czerwony i Różowy jasny tak że proszę o pomoc z góry dzięki
djdaro20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lip 23, 2011 13:46
Online: 0s
Auto: Golf II
Silnik: 1.6

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez djdaro20 » Śr lip 27, 2011 00:29

tak przewody zostały dwa, no wszytko chodzi no nie zauważyłem jeszcze czy bęzyne pokazuje ale chyba tak a co do tego wszystkiego po przeróbce to chodzi wszystko tylko ta dioda miga cały czas od temperatury po od paleniu ale nie przeszkadza mi nie chse miga no to dzięki za info pozdr
djdaro20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lip 23, 2011 13:46
Online: 0s
Auto: Golf II
Silnik: 1.6

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez zaq » Pn sie 08, 2011 14:16

witam.
sądząc po opisie kostek ele. nie powinno być problemu ze zrobieniem tego w drugą stronę tzn. z 2 na 1 kostkę. mam instalacje na 2 kostkach (1.6D-88') a wiekszość liczników do kaszlaka z obrotkiem jest na jedną kostkę. moze juz ktoś to przerabiał i moze potwierdzić moje domysły, nie chciałbym wydawać kaskę na licznik i sie okaże ze lipa
zaq
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So lip 30, 2011 06:39
Online: 2d 9h 35m
Auto: Mk II
Silnik: 1.6D

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez Qball » Pt sty 20, 2012 15:39

To tak dodam dla dokładności ważne jest przy zamianie z dwóch na jedną czy kostka na podmianę pochodzi od benzyny czy diesla.
Ja mając diesla musiałem przełożyć jeden kabelek bodajże z pozycji 7 na 20 bo miałem kostkę z golfa benzyny i nie miałbym kontrolki świec żarowych.
djdaro20 napisał(a):Zrobiłem przekupkę liczna z zegarami na dwie Kostki na jedną z obrotomierzem jak mówił schemat i wszytko pokazuje olej kierunki pokazuje płyn chłodniczy temperaturę awaryjne wszystko chodzi tylko jak włóczę zapłon to miga dioda od akumulatora i oleju jak odpalę gaśnie i jest Oki ale z nimi miga dioda od temperatury i po odpaleniu już nie gaśnie tylko dalej miga na czerwono ale pokazuje temperaturę w czym jest kłopot reszta chodzi Oki tylko to a i dwa kable mi zostały wolne nie wiem od czego są Biało czerwony i Różowy jasny tak że proszę o pomoc z góry dzięki


U mnie jest to samo a widzę że jakieś posty skasowane chyba. Co z tym zrobić bo nie ukrywam że mam pedantyczne podejście do golfa i generalnie wkurza mnie ta migająca franca :banghead:
Qball
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 24, 2008 14:14
Lokalizacja: Zdunek/Myszyniec
Online: 9d 11h 49m
Pomógł: 3
Auto: MkII
Silnik: SB

PRZERÓBKA LICZNIKA Z 1 KOSTKI NA 2 KOSTKI

Postprzez adik_92 » Wt lut 21, 2012 14:38

Witam nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tu.
Mam w swoim golfie licznik bez obrotomierza na 2 wtyczki, ostatnio dostałem z obrotomierzem na jedną wtyczkę i taki kabel :hmm: Obrazek Obrazek Obrazek
i teraz mam pytanie, czy ten kabel spasuje, czy jest on mi on do czegoś potrzebny, czy będe musiał przerabiać z 2 wtyczek na 1
Pozdr.
adik_92
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sty 01, 2012 21:54
Lokalizacja: Olkusz
Online: 4d 16h 54m
Pomógł: 1
Auto: GOLF II
Silnik: SB

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: czvrny, ElPedro i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,