Osłona miski olejowej

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Osłona miski olejowej

Post autor: pusty » śr kwie 21, 2010 11:02

Ostatnio obnizyłem swojego golfa mk4 x4, i w krótkim czasie przytarłem pare razy. Żeby jeździć bezawaryjnie, trzebaby było uważnie jeździć, co ograniczyłoby możliwości auta. Więc postanowiłem wyrzeźbić osłone pod silnik.

Do zrobienia osłony potrzebne jest:
1.blacha stalowa ( w moim przypadku 3mm)
2.spawarka
3.duży bosch i mała przecinarka kątowa
4.wiertarka
5.zestaw wierteł
6.gwintowniki M10
7.duzy młotek
8.szyna
9. 4 śruby M10, 2 nakrętki i kilka podkładek
10.guma ( jako podkładki)

Opis pracy:
Z arkusza blachy wycinamy interesujący nas format. Przecinarką kątową szlifujemy wszystkie zadziory, które powstały podczas cięcia. Kładziemy blache na szynie w celu zagięcia ( podwinięcia) frontowej części blachy, i uderzamy młotkiem dotąd aż zagnie się blacha. Następnie z pozostałego arkusza blachy wycinamy tylne mocowania blachy ( w kształcie wsuwek na śruby), a następnie przyspawujemy je do blachy. Ja w górnej części wsuwek przyspawałem jeszcze kawałek blachy, wrazie jak sę śruby poluzują, to żeby blacha nie spadła na asfalt. Skoro mamy dorobione tylne mocowania, które będzie przykręcone śrubami od wachacza, bierzemy się za przednie. Front będzie zamocowany na wspornikach. Wsporniki dorobiłem z tego samego arkusza blachy, w formie 3cm na szerokośc pasków. Następnie wsporniki wkręcamy w imadło i kluczem francuzem kształtujemy je ( każdemu może wyjść inny, ze względu na ewentualne wcześniejsze przeróbki). Musimy jeszcze nawiercić i przegwintować podłużnice, żeby zamocować na nich wsporniki. Na koniec możemy jeszcze prysnąć blache farbą.
Między wsporniki a podłużnice i wsporniki a blache umieszczamy gumę, żeby zmnijeszyc drgania.
I to by było na tyle. W razie jakich kolwiek pytań służę pomocą....
Ps. blacha już nie raz uratowała mi miskę.....

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Ps. Pod tylne mocowanie blachy( te przy wachaczach) też musiałem podłożyć gumę. Niestety w zakresie obrotów od 2000-3000 płyta wpadała w rezonans i dzwoniło strasznie. Po podłożeniu gum wszystko jest pięknie i ładnie jak przed montażem płyty. A miskę mamy zabezpieczoną :hmm: :hmm: :hmm:
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 23:58 przez pusty, łącznie zmieniany 1 raz.


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr cze 23, 2010 23:06

kibel,bo wsporniki sa z plasteliny


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » śr cze 23, 2010 23:48

pusty pisze:A miskę mamy zabezpieczoną :hmm: :hmm: :hmm:
bez urazy ale głupoty piszesz
miska może i jest zabezpieczona ale przed trawą, błotem ewentualnie jakimś piaskiem.
dla mnie to rozwiązanie ma więcej minusów niż plusów,

-po pierwsze trzeba pozbyć się bocznych osłon które w połączeniu z plastikową osłoną (która działa tak samo jak ta metalowa) tworzą szczelny spód i nie brudzi się silnik
-po drugie blacha opiera się o miską i w przypadku uderzenia np o leżący kamień na ulicy to blacha gnąc się uderza o miskę aluminiową która pochlania całą silę a w rezultacie pęknie
-po trzecie brak jakich kol wiek walorów estetycznych



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » czw cze 24, 2010 19:40

-=RAFAL=- pisze:bez urazy ale głupoty piszesz
chyba tylko looknąłęś na zdjęcia i to nie wszystkie, coś tam sobie stwierdziłeś....
-=RAFAL=- pisze:po pierwsze trzeba pozbyć się bocznych osłon
widzisz gdzieś na zdjęciach jakieś osłony plastikowe :chytry: :chytry: :chytry:
-=RAFAL=- pisze:-po drugie blacha opiera się o miską
między miską a blachą jest jakieś 1.5 cm luzu, także nie wiem gdzie zobaczyłeś styczność między elementami??????????
-=RAFAL=- pisze:w przypadku uderzenia np o leżący kamień na ulicy to blacha gnąc się uderza o miskę
stary żeby ta blacha się pogięła, to chyba musiałbym wpaśc autem na jakiś wielki mur utworzony z kamienia. Blacha ma 3,5 mm grubości, więc chyba nie wiesz co mówisz. Miałem problem, żeby z przodu ją wyprofilować, a uwierz mi lekkim młotkiem jej nie potraktowałem.........
-=RAFAL=- pisze:po trzecie brak jakich kol wiek walorów estetycznych
akurat nie chodziło mi o estetyke, tylko o efekt!!! Nikt mi pod samochód nie zagląda, a nawet jeśli to co to komu przeszkadza....!!!!
Ps. założyłem gwint, po 4 dniach jazdy gdzieś puknąłem i miska lekko pękła, olej z niej wyciekał. Musiałem pokleić i coś wykombinować. Z blachą jeżdżę juz 3 miesiące i miska jest sucha, nic nie pęka. Płyta jest cała porysowana, a miska cała.
Także radze przemyśleć to co powiedziałeś.....


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » czw cze 24, 2010 20:39

pusty pisze:-=RAFAL=- napisał/a:
po pierwsze trzeba pozbyć się bocznych osłon

widzisz gdzieś na zdjęciach jakieś osłony plastikowe :chytry: :chytry: :chytry:
no właśnie u Ciebie już ich nie ma bo i tak by się nie zmieściły. nie wiem czy w ogóle wiesz o jakie osłony mi chodzi jeśli nie to zerknij na fotkę w linku
http://img.bazarek.pl/95372/8168/596207 ... 52a696.jpg
widać u Ciebie na fotkach jaki masz zasyfiony silnik bo z kół wszystko leci na silnik a w przypadku wjechania w dużą kałuże u Ciebie są większe szanse na zalanie silnika.
pusty pisze:-=RAFAL=- napisał/a:
-po drugie blacha opiera się o miską

między miską a blachą jest jakieś 1.5 cm luzu, także nie wiem gdzie zobaczyłeś styczność między elementami??????????
jak w coś mocniej uderzysz to będzie dotykać a kolejne uderzenie przejmie już sama miska
pusty pisze:-=RAFAL=- napisał/a:
w przypadku uderzenia np o leżący kamień na ulicy to blacha gnąc się uderza o miskę

stary żeby ta blacha się pogięła, to chyba musiałbym wpaśc autem na jakiś wielki mur utworzony z kamienia. Blacha ma 3,5 mm grubości, więc chyba nie wiesz co mówisz. Miałem problem, żeby z przodu ją wyprofilować, a uwierz mi lekkim młotkiem jej nie potraktowałem.........
jesteś odważny i pewny swojej blaszki? to ja położę na ulicy kamień i uderz w niego z prędkością np 100km/h i nie pisz mi że z taką prędkością nie jeździsz. zawsze może się zdarzyć że wyskoczysz za winkla a na środku drogi będzie coś leżało i nie ma możliwości ominięcia bo po prawo np jest las a z przeciwka jadą samochody. chcę zobaczyć jak w cudowny sposób ta blacha uratuje Twoją miskę

ja wiem że jesteś przekonany do swojego i niech tak pozostanie. ja wiem swoje bo przypominasz mi mojego kolegę który miał fiata uno i rozwalił miskę potem dał jakąś blachę i też święcie był przekonany że zda egzamin niestety miska się posypała od uderzenia bo blachę pogiął. niby to zwalił na źle wykonaną blachę i sumując każdy extra projekt kończył się fiaskiem prędzej czy później - łącznie trzy trzy miski z blachą i jedna bez. ostatnia blacha miała 4mm i niestety poległa razem z miską na studzience kanalizacyjnej która jednego dnia była OK a drugiego asfalt się lekko zapadł dookoła, czego nie było widać jadąc autem

a wiec zgodzę się z Tobą że Twoja blacha zda egzamin przy jakiejś przecierce o garba na ulicy albo obtarcie o krawężnik ale nie ma szans jak szybciej będziesz jechał i w coś przypierdzielisz.



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » czw cze 24, 2010 23:13

nie wiem dlaczego jesteś taki ANTY, ale skoro tak juz jest, to zachowaj komentarze dla siebie. Nie każe przeciez Ci takiej płyty montowac u siebie w aucie.
Widze, że jesteś wielkim wizjonistą.....
Trochę dziwna sprawa, że studzienka zapadnięta, a Twój kumpel miskę wychaczył....domyślam sie że kołem wpadł w dziurę i jakoś michą zachaczył.
-=RAFAL=- pisze: to ja położę na ulicy kamień i uderz w niego z prędkością np 100km/h
nie wiem jakiej wielkości kamień masz na mysli, ale nigdy nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, żeby jakies cegły czy trelinki lleżały na drodze. Sądząc po Twoich wypowiedziach u Ciebie jest to na porządku dziennym. Pewnie twoi znajomi wyrzucają rzeczy na droge, za to że się tak mądrujesz...
Jakbym miał miskę metalową tak jak w poprzednim golfie, nie kombinowałbym zadnych płyt osłonowych.
W każdym bądź razie Twoja teoria narazie się nie sprawdza i myslę że długo się nie sprawdzi
pozdro koleś....


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: -=RAFAL=- » pt cze 25, 2010 01:57

ale się kolego ciśnieniujesz
co do "śmieci" na drodze to miałem dwukrotnie taką przygodę ale............ mało istotne mam po prostu niemiłych i mało życzliwych kolegów :P

nie zmienia to zdania że to co przedstawiłeś to jedno wielkie druciarstwo

pozdrawiam
przemądrzały kolega :P



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » pt cze 25, 2010 15:32

-=RAFAL=- pisze:to co przedstawiłeś to jedno wielkie druciarstwo
estetyke każdy może zrobić po swojemu, płyta zadanie spełnia, miska jest cały czas cała....


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
Adrianao8
Kombinator
Kombinator
Posty: 1670
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 12:24
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Adrianao8 » sob cze 26, 2010 13:38

pusty,
Skoro piszesz że miska zadanie spełnia i nic się nie dzieje to chyba dobrze coś takiego zrobić, ale może lepiej by były jeszcze dać jakąś grubą gumę pomiędzy miska a blachą aby tłumiła uderzenie



Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » śr cze 30, 2010 09:54

Adrianao8
guma mogłaby się troche przysmarzyć. Miska po upalaniu autem nie należy do chłodnych elementów, pewnie by wtedy śmierdziało guma bądź co gorsza coś by się zapaliło..... myślę, że to nie jest najlepszy pomysł.
Adrianao8 pisze:chyba dobrze coś takiego zrobić,
moim zdaniem jak najbardziej, ale po wypowiedziach innych widać że nie każdemu jest to potrzebne....
jeszcze zależy z jakiego materiału masz zrobioną miskę, a jak dużą masz glebe.....


4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....

STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102

Awatar użytkownika
malinalecha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt sty 02, 2009 13:05
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Osłona miski olejowej

Post autor: malinalecha » pn lut 04, 2013 01:02

Witam kolege i jak sprawuje sie oslona?? :jezor: sam palnuje cos podobnego wykminic :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości