Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
delph34i
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 19:57
Lokalizacja: małopolska

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: delph34i » ndz lis 25, 2012 18:35

miałem tak samo, źle włożyłem tą blaszkę w środku i też nie mogłem błędu skasować, a stop działał,
najlepiej miernikiem sprawdź 2 środkowe po naciśnięciu się zwierają i dwa skrajne tak samo



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: odzim » ndz lis 25, 2012 20:49

tego typu nie zregenerujesz ,sa dwa typy orginału


Obrazek

Rsk1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 06, 2012 21:47
Lokalizacja: TUREK

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: Rsk1986 » ndz lis 25, 2012 22:11

pojawił się nowy problem czujnik temperatury na wskaźniku nie wskazuje lub czasem się podniesie i spadnie na dół , wiec czujnik stopu jest ok a błąd jest własnie od czujnika temperatury , i mam takie pytanko w którym miejscu znajduję się ten czujnik stopu w VW golf IV 1,9 tdi 2002r.



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: odzim » pn lis 26, 2012 19:24

Rsk1986 pisze: i mam takie pytanko w którym miejscu znajduję się ten czujnik stopu w VW golf IV 1,9 tdi 2002r.
tam gdzie zawsze -pod pedalem stopu


Obrazek

m_kr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 22, 2012 18:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: m_kr » wt gru 11, 2012 19:02

Jako że przerabiam obecnie temat w moim mk4, dwie uwagi:

1.
Sprawdzamy jaki mamy czujnik przy pedale hamulca- wszystkie MK IV maja 4 pinowe ale są jego dwa rodzaje, dwa piny sa w czujniku przy pedale sprzęgła
Nie wszystkie. Są też 2 pinowe. Informacja z ASO potwierdzona u mnie - mam 2-pinowy, koszt ok. 85zł (dla porównania 4-pionowy ok. 45zł) - zamówiłem jak dostanę pochwalę się foto.

2.
Obecnie (przynajmniej w ASO gdzie byłem) 4-pinowe sprzedawane są takie zielone cuda jak na zdjęciu. Z informacji wyczytanych na Vortexie, instalacja takiego czujnika (nie jest to ani 1 ani 2 z pierwszego postu) nie wymaga żadnego cudowania, po prostu na normalnym nie wciśniętym pedale wsuwamy powoli czujnik w gniazdo i na koniec przekręcamy aż usłyszymy kliknięcie, podpinamy wtyczkę i wsio.

Obrazek


Obrazek

edit:

u mnie był taki czujnik:

Obrazek

wymiana banalna jak czujnika nr 2 z pierwszego postu, z tą różnicą, że obracamy o 45st tak, żeby wtyczka była na górze.
Martwi mnie tylko, że poprzedni (jeśli działał) to nawet od muśnięcia, a przy tym nowym mam minimalny skok po którym czujnik się załącza.

Czy ułoży się z czasem i nie tykać, czy np. podciągnąć lekko pedał do siebie żeby łapał troszkę wcześniej?



Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: Artiks » ndz gru 16, 2012 00:05

Rsk1986 pisze:zarówki są ok , stop działa wszystko ładnie , lecz bład nadal mruga
Żarówki na pewno są dwuwłóknowe i nie zwarły się włókna ? Hak masz ?



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: odzim » ndz gru 16, 2012 20:03

m_kr pisze:u mnie był taki czujnik:

Obrazek
kolego jak miales taki czujnik jak na zdjeciu to po jakiego grzyba kupiłes nowy ,ten twój stary trzeba otworzyc wyczyscic ewentualnie podgiac w srodku blaszki i zlozyc ,nie wiem jak ty ten post czytales
m_kr pisze:wymiana banalna jak czujnika nr 2 z pierwszego postu, z tą różnicą, że obracamy o 45st tak, żeby wtyczka była na górze.
wymiana jak czujnika nr 1 z pierwszego postu(ty masz takie same czujnik jak w pierwszym poscie tylko na dwa piny a nie 4 i tyle ,drugi czujnik montuje sie wciskajac pedal i trzpien mozna wbrew pozorom wciskac i wysciskac czujnika nr 2 oczywiscie
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2012 19:11 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: kornat » pn lut 25, 2013 14:53

Te czujniki są 4 pinowe po reanimacji światła działają ale przed montażem sprawdziłem miernikiem rezystancję i na pinie 1 z 4 reaguje ale na 2 z 3 nic się nie zmienia, jest przerwa w obwodzie. U Was jest tak samo czy jest on nadal uwalony?



Awatar użytkownika
kowal0131
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:27
Lokalizacja: Ostrów maz

Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: kowal0131 » śr mar 13, 2013 12:16

Witam ! Znajomy, który wymieniał mi czujnik pomylił się i wykręcił czujnik od sprzęgła, po czym próbując go reanimować zepsuł go :) Chciałem się spytać za co odpowiada tenże czujnik? Czujnik od świateł stopu zamontowałem nowy ale podczas jazdy czuje jakby samochód cały czas hamował a skok pedała hamulca jest bardzo mały? Czy coś zrobiłem źle?



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: kornat » czw mar 14, 2013 00:50

Czujnik sprzęgła daje do ECU info, że sprzęgło jest wciśnięte przez co sterownik zmienia parametry pracy silnika.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: Sztomel » pt mar 15, 2013 10:10

a konkretnie powoduje szybkie schodzenie silnika do wolnych obrotów. Brak sygnału z czujnika pedału sprzęgła będzie lub może powodować szarpanie przy zmianie biegów.


Obrazek

stateczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 22, 2012 03:02

Re: Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: stateczny » ndz lip 07, 2013 07:57

Właśnie padł mi włącznik STOPu
czyli ten nówka, zielony, okrągły, na zdjęciach, to już montażowo uwalony ? (ma bardzo krótki pipek a wyjęty świeżo z torebki)
czy raczej np Skoda ma inną (niż Golf IV) odległość początkową pedału hamulca od otworu montażowego włącznika (czemu czujnik ? przecież to "włącznik" tak na prawdę, a przy okazji, skąd komp wie że przestał działać włącznik ? pozostałe dwa styki są dla kompa czujnikiem ? )
Czemu to nie jest na przekaźniku, skoro palą się styki ? ( oporności starych kabli, zaśniedziałe styki żarówek i przegrzane, powytapiane oprawki, itd - po 10 latach japoński samochód takich problemów z elektryką nie ma, jak VW



stateczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 22, 2012 03:02

Re:

Post autor: stateczny » ndz lip 07, 2013 08:37

Sztomel pisze:rozebrać i dostać się do tzw. "platynek", zawsze jedna para platynek na jednym z zewnętrznych pinów czujnika się wypala i brak jest styku pomiędzy nimi. Trzeba stare spalone platynki oszlifować pilniczkiem do czysta a następnie lutownicą w ich miejsce nadlać odpowiednio grubą warstwę cyny i następnie przyszlifować tak aby były tej samej wysokości co platynki na drugim pinie i aby obydwie pary platynek rozwierały się i zwierały w tym samym momencie.
sam lubię coś naprawić (satysfakcja) ale tu bym nie ryzykował nadlewania cyną, to inny materiał, cyna utlenia się, ja kupię nówkę, wg mnie to jak nagle nie zadziała właśnie z powodu nadlewania cyną to krótszy kufer i silnik w kabinie czyjegoś auta jadącego za Tobą "przesunięty aż np do oparć foteli" (podczas dochodzenia, jak komuś coś się stanie, zbadają i Twój pomysł na zastępowanie specjalnych spieków na stykach.. cyną lutowniczą !) Jadę jutro (AUTOBUSEM) po nowy włącznik, lub nawet pojadę do ASO i wezmę papier że mi to fachowo zamontowano...
Ostatnio zmieniony ndz lip 07, 2013 15:32 przez stateczny, łącznie zmieniany 1 raz.



stateczny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 22, 2012 03:02

Wymiana czujnika świateł stopu MK IV

Post autor: stateczny » wt lip 09, 2013 10:15

zrobione, wymiana na nowy (zielony), ale zrobili to tak "fachowcy" że widać, nie czytali tak cennych postów jakie uprzejmie załączacie, zamontowali nowy włącznik ale z procedurą jak montaż starego typu włącznika. Najpierw nie świeciło, później popuścili na włączniku, a i tak hamulce przytrzymywały (zero jałowego skoku pedału hamulca). Powinni ponownie rozkręcić osłony, obrócić (odblokować, ponownie zablokować na NIE wciśniętym pedale). Martwię się teraz czy będzie ok, działać działa ale się kołysze włącznik. Kupię torx i zajrzę tam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości