Strona 1 z 12

: śr lut 11, 2009 10:17
autor: Jacek75
1. WD-40 żre gumę i szybko wyparowywuje, film który pozostawia jest za cienki.
2. Dawniej mechanicy smarowali elementy gumowe szarym mydłem (tuleje tylnej belki).
3. Są smary którymi można gumę: np. ATE do tłoczków w zaciskach hamulcowych.
4. Smar powinien być odporny na wodę i sól i nie wpływać na gumę.
5. Inna szkoła mówi nie smarować....

Bądź tu mądry, ja postawiłem na ATE.

: pt lut 20, 2009 21:15
autor: kompan
Dzięki za fotoporadę. Dzisiaj też u siebie wymieniłem owe gumki i z jedną poszło gładko a z drugą się męczyłem bo śruba się nie chciała wkręcić. Musiałem dać nową ;/

Macie jakiś sposób na blibliżenie tej metalowej obejmy bliżej miejsca mocowania (tam gdzie się ją przykręca) ? Bo po założeniu nowej gumki dość znacznie odstawała ta obejma i przy próbie jej przybliżenia sprężynowało i znowu się oddalała.

Pozdrawiam :)

: pt lut 20, 2009 21:52
autor: korfanty
kompan pisze:Macie jakiś sposób na blibliżenie tej metalowej obejmy bliżej miejsca mocowania (tam gdzie się ją przykręca) ? Bo po założeniu nowej gumki dość znacznie odstawała ta obejma i przy próbie jej przybliżenia sprężynowało i znowu się oddalała.

Pozdrawiam :)
Ja użyłem śruby dłużej o ok 0,5cm tak żeby złapała bez problemu, dokręciłem do końca a potem ja wykręciłem i wkręciłem oryginalną (opaska już dobrze siedziała na gumie i nie spręzynowała)

: pt lut 20, 2009 22:32
autor: szatanek
Najlepiej przy montazu nowych gum stabilizatora uzyć białego smaru, takiego samego jak stosuje sie przy montazu wszelkiego rodzaju gumowych oringów i gumowych uszczelek np. w krućcach układu chłodzenia, smar ten jest neutralny dla gumy i bardzo ułatwia montaż bo często gumy te mają ciasne pasowanie w obejmach.
A jesli chodzi o obtarte w farby miejsce pod gumą to jest to normalne .Guma stabilizatora to swojego rodzaju panewka a stabilizator to czop. Podczas jazdy cały czas wystepuje tam ruch i towarzyszące mu tarcie. a ze element ten nie jest osłoniety od zanieczyszczen to po jakims czasie tarcie i piasek robi swoje. Czasami jest tak ze po dosc duzym przebiegu między gumą a stabilizatorem wystepuje duzy luz, i nawet wymiana gum nie pomaga, bo stabiliz. pod gumą ma wyraźnie mniejszą średnice. Nie raz widziałem stabilizatory tak zuzyte ze średnica pod gumką była mniejsza o ponad 1mm.Tu zadna nowa gumka nie pomoze.

: pt lut 20, 2009 22:35
autor: beetle
dzieki za tego guide'a - oby wiecej tak przygotowanych tematow bylo na forum :cool:

: pt lut 20, 2009 23:15
autor: OIL
Super fotoporada-wielki PLUS
:bigok:

: pt lut 20, 2009 23:40
autor: EnJoy
Wielkie :pub: się należy, na pewno w przyszłości skorzystam.. świetna foto-porada ;)

: sob lut 21, 2009 01:26
autor: kompan
korfanty pisze:Ja użyłem śruby dłużej o ok 0,5cm tak żeby złapała bez problemu, dokręciłem do końca a potem ja wykręciłem i wkręciłem oryginalną (opaska już dobrze siedziała na gumie i nie spręzynowała)
Dokładnie o tym samym pomyślałem, ale niestety nie miałem dłuższych śrub ... Trzeba się zaopatrzeć na przyszłość :) Dzięki za pomoc !

: sob lut 21, 2009 11:20
autor: mariosol
gpmaster napisz do ktoregos z adminów niech umieszcza ja w dziale faq :grin: A tak to super porada :grin:

: sob lut 21, 2009 14:20
autor: gpmaster
dzieki za slowa uznania panowie ;) to mobilizuje do dalszej pracy : :bigok:

jak zrobi sie cieplej (brak garazu i kanalu) przymierzam sie do kilku nastepnych podobnych fotoporad, miedzy innymi mala "modyfikacja" wkladu w zbiorniku paliwa dla wszystkich posiadaczy MK IV TDI lata 97-01 borykajacych sie z babelkami powietrza w ukladzie paliwowym na podstawie tematu pinkfloyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =powietrze
oraz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2565260#2565260

: czw mar 05, 2009 18:52
autor: dudi_silesia
Też będe te gumki wymieniał w tym miesiącu:D Fajna fotoporada :bigok:
Co do smarowania... A co powiecie na smar miedziowy lub wazeline techniczną? Co będzie lepsze? Mi osobiście wydaje się, że smar miedziowy.

: pt mar 06, 2009 22:35
autor: Maxelerty
Ja mam podobny problem efekt "starej wersali" ale z tyłu jak np. wsiadam do auta bądź jak zjeżdżam z krawężnika. Wiecie co to może być?

: śr mar 11, 2009 08:46
autor: gpmaster
zapraszam wszystkich do dzielenia sie doswiadczeniami w dziedzinie smarowania gum stablizataora :) kto, czym, i czy wogole, i jak dlugo ma spokoj :)

ja mam pytanko, czy do oryginalnych gum z ASO zaleca sie smarowanie ?? jesli tak to czym ??

z mojego doswiadczenia (a raczej mojego mechanika ktory wymienial mi gumy jako pierwszy) wiem ze poki co zadna wazelina nie zdaje rezultatu :(

: śr mar 11, 2009 10:32
autor: dudi_silesia
Będąc w hurtowni uzyskałem pewną informacje od mechanika, który tam przyszedł. Kupiłem gumy SWAG, a one mają wyłożony otwór wewnętrzny takim jakby pasem. Mechanik powiedział, że jest to teflon i ten typ składa się "na sucho" dokładnie czyszcząc drążek stabilizatora przed założeniem.

Ktoś może potwierdzić?