Wymiana regulatora napięcia dla opornych

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt lut 03, 2009 21:00

dogu18 pisze:ja troche dobiegne od tematu ale mam pytanie.
czy do 1,3 NZ mozna zapiac jakis wiekszy alternator?? bo nie ukrywam ze z moim audio to troche mało:/

a jak nie cały altek to moze chociaz bebechy z jakiegos wiekszego pasują:D

z góry dzieki za pomoc
możesz jakiś dobrać, ale razem z tym musisz wymienić baterię coby jej nie przeładować :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » czw lut 19, 2009 22:15

U mnie (1,8 GU) w miarę spokojnie dało radę wymontować regulator bez demontażu alternatora. Dało się też (awaryjnie) "wydłużyć" szczotkę poprzez odlutowanie przewodu a sprężynka nieco wypchała szczotkę do góry.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob mar 14, 2009 15:39

panowie problem taki mam w golfie GTI alternator jest 55 i ma słabe ładowanie, ma 13,7.
Kupiłem nowy regulator i pokazuje 13,8... co za jaja????
powinien mieć 14,4 chyba nie?


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob mar 14, 2009 15:49

-pawlo111 pisze:panowie problem taki mam w golfie GTI alternator jest 55 i ma słabe ładowanie, ma 13,7.
Kupiłem nowy regulator i pokazuje 13,8... co za jaja????
często tak jest, ja kupuje regulator 14.5V i jest OK, pytanie jeszcze gdzie masz te 13.8 na aku czy na wyjściu alternatora??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob mar 14, 2009 15:59

-pawlo111 pisze:panowie problem taki mam w golfie GTI alternator jest 55 i ma słabe ładowanie, ma 13,7.
Kupiłem nowy regulator i pokazuje 13,8... co za jaja????
powinien mieć 14,4 chyba nie?
- miałem dokładnie to samo u siebie. Zrobiłem tak, że dałem do starego (ori) regulatora nowe szczotki i teraz mam ładowanie 14,3V. Wcześniej miałem Hella na 14,1V - i przy niej własnie było 13,6V.
Teraz nauczony doświadczeniem uważam, że lepiej w starym regulatorze wymienić szczotki, niż kupować nowy. Poza tym szczotki do regulatora Valeo moża dostać za 10zł - a regulator za ponad 50 - więc jest różnica...
Zauważylem też, że sprzedawcy albo się nie znają, albo wciskają kit kupującym, mówiac, że napięcie na jakie jest regulator nie ma znaczenia - aby tylko pasował do alternatora. Nawet w serwisie rozruszników i alternatorów wmawiali mi, ze to nie ma znaczenia, bo , jak to powiedział sprzedawca - alternator i tak daje z siebie tyle, ile może. Tylko zatem dlaczego np. firma Huco produkuje dwa tpy regulatorów - na 14,5V i na 15,0V - do tego samego alternatora? Ori regulator jest na 14,5V - i ładowanie jest 14,3-14,4V, Hella ma 14,1V - i ładowanie przy niej jest 13,6V. Czyli jak widać napięcie na jakie jest regulator ma znaczenie...
Jeszcze można ewentualnie poszukać rgulatora na napięcie właśnie 14,5V (a nie 14,1 jak Hella) - i wtedy spróbować - może bedzie tak, jak na ori regulatorze - ale tego nie wiem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob mar 14, 2009 16:04

toffic pisze:na aku czy na wyjściu alternatora??
i tak i tak. 13,86 od alternatora do akumulatora a 13.8 na akumulatorze

[ Dodano: 14 Mar 2009 15:07 ]
rozdarem inny i ile wymienic bo a kadecie jest taki sam i zobacze ile bedzie ladowal
el 14V 4C tak jak na starym w gti


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » ndz maja 03, 2009 22:38

1.6 TD + ic jest tak samo ?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr wrz 02, 2009 15:52

Witam

Odświeżam ten temat ponieważ chcę pokazać, że nie warto wymieniać całego regulatora. Mam taki sam alternator i u mnie szczotki można bez problemu wymienić. Szczotki kosztują 5zł, więc naprawa śmiesznie tania i jeśli regulator działa poprawnie to dla mnie bezsensem jest jego wymiana.

Tak wygląda mój regulator:

Obrazek

Jak widać jedna ze szczotek już mocno zużyta:

Obrazek

Nowe szczotki mają druciki ułatwiające ich montaż, ponadto są 'zdrowo' długie:

Obrazek

Obrazek

Chciałbym nadmienić również, że szczotki wymieniłem bez wyciągania alternatora, bo uznałem to za zbędne utrudnianie sobie życia. Dużo ułatwia wyjęcie bagnetu oleju i wszystko się robi migiem. Problemy jakie miałem to niedoładowany akumulator, i brak prądu na niskich obrotach, lekkie pulsowanie napięcia (było to widać po diodach led). Na pozór wszystko było dobrze, napięcie ładowania 13,7V - napięcie było, ale prądu nie. Po naprawie już mi nie gaśnie ani radio ani wzmacniacz przy odpalaniu silnika więc aku jest poprawnie doładowane. Napięcie ładowania to teraz 14,0V. Koszty? 5zł i roboczo godzina ;)

Pozdrawiam
Piotr


Obrazek

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » sob paź 17, 2009 11:42

odgrzewam kotleta... Te szczotki można dostać w zwykłym sklepie elektronicznym czy w samochodowym je dobiorą ? I jak wsadziłeś nowe szczotki skoro tylko można je włożyć "od przodu" (jak mniemam ze zdjęcia)? Nawiercałeś z drugiej strony otwór jak to ktoś wyżej radził ?



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt lut 23, 2010 13:20

Jak to? przepychasz drucik i go lutujesz jeśli szczotka jest już na swoim miejscu. W moim regulatorze nic nei trzeba było wiercić bo były dziury na druciki szczotek wystarczające. Szczotki kupiłem w sklepie z częściami do rozruszników i alternatorów..


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 23, 2010 13:47

Starą szczotkę wyrywasz kombinerkami, potem wiercisz otwór i przekładasz drucik, potem lutujesz i tyle. Można sobie odkręcić plastikową pokrywkę, będzie łatwiej się lutowało.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt lut 23, 2010 14:24

Stare szczotki się wylutowuje a nie wyrywa. Jak wylutujesz jak wskazuje na to technologia naprawy to potem masz gotowe dziurki i nic nie trzeba wiercić.


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 23, 2010 15:42

D1_PITER pisze:Jak wylutujesz jak wskazuje na to technologia naprawy
- a jaka jest technologia naprawy w przypadku, kiedy blaszka, do której przytwierdzony jest drucik ma postać tulejki, która została zaciśnięta na tym druciku od szczotki, a potem wszystko zalane cyną? Bo moim zdaniem tylko taka.

[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 14:43 ]
Być może miałeś regulator w którym dało się to wylutować - natomiast u mnie nie było takiej możliwości.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Dystans6 » ndz kwie 18, 2010 22:07

Podepne sie pod temat golf II 1.8 RP alternator Valeo dokladnie wszystko tak samo wyglada jak w fotoporadzie wyjolem dzis swoj regulator i dokaldnie wyglada jak w fotoporadzie ten złuzyty jedna sztotka krotsza jedna dluzsza ledwo co juz je widac światla mi migaja jak dyskoteka w całym aucie .Teraz tylko pytanie takie mam bo na moim jest napisane 14,5 Volts a chce kupic taki z allegro i on ma 14 Volts czy to bedzie jakaś róznica cos sie stanie ?

http://www.allegro.pl/item992184522_reg ... _nowy.html
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 22:09 przez Dystans6, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości