podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: stonefree » wt lut 14, 2012 22:01

grg474 pisze:nadmiar ciśnienia miał mniejszą rurą większą prędkość przepływu
Ale czy jesteś pewien, że ten biały zaworek nie jest jednokierunkowy?
Poniżej zamieszczam zdjęcia tego, co się zmieniło po zastosowaniu w moim AKQ "patentu", tzn. odpowietrzenia bez żadnych zaworków poprowadzonego z pokrywy zaworów do butelki PET 1,5 l, którą wstawiłem pomiędzy rozrusznikiem a chłodnicą :). może tego nie widać na zdjęciach, ale w wężu idącym z odmy do filtra powietrza nie ma ani śladu majonezu, pod korkiem jest mniej, niż przed zastosowaniem " patentu" , natomiast w butelce trochę się przez około 3 tygodnie nazbierało. Nasuwa się prosty wniosek, ze fabrycznym odpowietrzeniem silnik słabo sie wentyluje, mimo że średnica węża jest dużo większa. Może jakiś element ze starych silników np. separatorw pokrywie zaworów i gruba rura do filtra rozwiązałyby sprawę na zawsze? Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: grg474 » czw lut 16, 2012 23:16

stonefree pisze:Ale czy jesteś pewien, że ten biały zaworek nie jest jednokierunkowy?
tak - zaworek jest jednokierunkowy - od silnika do filtra


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: stonefree » pt lut 17, 2012 19:29

grg474 pisze:od silnika do filtra
Kupiłem wąż do filtra powietrza do głowicy razem z zawrkiem od silnika BCA ( o ile sie nie myle ), tam zaworek jest przykręcony wprost do pokrywy zaworów, w której jest dodatkowy otwór, i tam zaworek otwiera się w kierunku od filtra do silnika :)



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: Tomek gd » sob lut 18, 2012 00:15

jako, że też mam ten problemu chciałem się zapytać gdzie kupić i pod jaką nazwać szukać tej przejściówki pod korek oleju, żeby zrobić dodatkowe odpowietrzenie?



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: thomas1919 » sob lut 18, 2012 03:28

Tomek gd pisze:jako, że też mam ten problemu chciałem się zapytać gdzie kupić i pod jaką nazwać szukać tej przejściówki pod korek oleju, żeby zrobić dodatkowe odpowietrzenie?
Kupisz w VW. Ceny sprawdzisz tu http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

Dla AKQ potrzeba dapter pod korek, krótką rurkę, zaworek jednostronnie przelotowy (potwierdzam, że tak jest), dłuższa rurka idąca do obudowy filtra powietrza i obudowa fitlra z dodatkowym wejściem
Obrazek Obrazek
Dla reszty 1,4 stosuje się rurkę odmy na której jest trójnik od którego idzie krótka rurka do zaworka ( zaw. dwustronie przelotowy ale powodujący mniejszy przepływ powietrza), dłuższa rurka zakończona trójnikiem ) trójnik wpina się w przecięty na tą okolicznośc wąż idący od filtra aktywnego do podstawki przepustnicy:
Obrazek Obrazek Obrazek

Nie zaleca się stosować zamiennie lub dwóch systemów na raz tylko zgodnie z kodem silnika.

Nr części z czego jedne są dla AKQ a inne dla reszty typów 1,4 (podgrzewana rurka odmy dla wszystkich 1.4) :
Obrazek

Polecam też podgrzewaną puszkę odmy z wiekszymi kanałami przelotowymi (zasada podłaczenia ta sama co grzałki w rurce - można łaczyć i mieć obie grzałki tzn. podgrzewana puszka i podgrzewana rurka) :
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 28, 2012 08:36 przez thomas1919, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: Tomek gd » pt lut 24, 2012 01:10

thomas1919, dzięki :okej: obrazek z numerami bardzo pomocny :pub:

szybka akcja na allegro i mam za całe 80zl

036 129 613 B
036 103 558 A
036 103 175 A
036 103 560 C

+ dolna część obudowy filtra powietrza i stary spleśniały filtr (strasznie śmierdział) :los2:

rozumiem że do wykonania alternatywnego odpowietrzenia skrzyni korbowej potrzebuje jeszcze 036 115 302 N i tu jest pytanie czy pod tym numerem jest sprzedawany komplet czyli podstawa + uszczelka 06A103483D ? czy uszczelke trzeba zamawiać osobno?


schemat łączenia oraz numery części

http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... rp%2F31315" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: thomas1919 » pt lut 24, 2012 08:26

Tomek gd pisze:
rozumiem że do wykonania alternatywnego odpowietrzenia skrzyni korbowej potrzebuje jeszcze 036 115 302 N i tu jest pytanie czy pod tym numerem jest sprzedawany komplet czyli podstawa + uszczelka 06A103483D ? czy uszczelke trzeba zamawiać osobno?
Tak jak pisałem : Nie zaleca się stosować zamiennie lub dwóch systemów na raz tylko zgodnie z kodem silnika.

Dla AKQ wyczerpałeś możliwości odpowietrzenia.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: cudak11480 » śr mar 07, 2012 00:25

Rozumiem, że podgrzewana puszka odmy jest z Lupo 1.4 16V BBY ? Co to jest ten BBY, model silnika ? Czy są i czy można zastosować inne podgrzewane puszki odmy (z innych modeli) ? Czy koniecznie musi być ta ?

Czy w montażu jest jakiś większy problem ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cuma23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 09:00

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: cuma23 » ndz gru 30, 2012 14:30

Wszyscy skupili się na odmie a ja poszedłem w trochę innym kierunku. Ten cały "SYF" zwany "MASŁEM" to nic innego jak mieszanina oleju i wody. Wyczytałem na niemieckim forum że dobrą alternatywą jest wymiana oleju na taki, który nie wiąże się z wodą i taki olej znalazłem. Wcześniej kilka dni po wyczyszczeniu odmy przy mrozach poniżej 10 stopni było BUM. Po wymianie oleju tylko raz BUM bo nie wyczyściłem przed wymianą oleju odmy. Teraz też jej nie czyściłem bo syf sam wyszedł. Przy kilkunastostopniowym mrozie w rurce od odmy do filtra powietrza zbierać się zaczął "wosk". i trochę na obrzeżach wyjścia odmy na rurę. Wyczyściłem drutem ze szmatą. Wszystko wykruszyło się. Nie było efektu "masła". Po dwóch dniach jeżdżenia ( ok. 80 km dziennie ) sprawdziłem ponownie rurę i brzeg odmy. Były śladowe ilości wosku a po 6 dniach drobinki. Odpowiedź prosta. Ważny jest jednak olej. Grzałki wstawionej nie mam a przy niższych temperaturach tylko dla zasady zdejmuję rurę i sprawdzam czy czegoś tam nie przybyło. Na razie spokój. A żeby było ciekawiej: wcześniej miałem na korku wlewu oleju "masło" przy zimnym silniku. Teraz mam jedynie czarny olej. Póki co sposób działa. Po sezonie zimowym napiszę więcej.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: LASOT-A » wt sty 01, 2013 22:36

cuma23 pisze:Wyczytałem na niemieckim forum że dobrą alternatywą jest wymiana oleju na taki, który nie wiąże się z wodą i taki olej znalazłem.
To co to za "cudowny" olej ??? Zdradzisz ? :bajer:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: przemal » pn sty 07, 2013 11:39

Ja np. miałem sporo masła w odmie i na korku jak jeździłem na Castrolu Magnatec (ale zapewne podrabiany ;/). Zmieniłem na Petronas Syntium i z dnia na dzień problem zniknął.


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
igus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: igus » wt lis 12, 2013 23:20

thomas1919 pisze:
Polecam też podgrzewaną puszkę odmy z wiekszymi kanałami przelotowymi (zasada podłaczenia ta sama co grzałki w rurce - można łaczyć i mieć obie grzałki tzn. podgrzewana puszka i podgrzewana rurka) :
Obrazek

tylko pytanie mam
u mnie jest puszka 036 103 464 G z mojego silnika AXP
a chciałbym jej dać 036 103 464 AD czy w ogóle będzie pasować?
poza tym czy się rózni? 036 103 464 AD a 036 103 464 AH ? jakie puszki miały w silniku BBY?


Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)

Awatar użytkownika
igus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: igus » śr lis 20, 2013 21:31

Panowie kupiłem puszkę podgrzewaną odmy 036 103 464 AD trochę inna jest i tego nie rozumiem co to za wąż taki karbowany do czego ona służy? czy można kupić wąż która prowadzi do obudowy filtra aby pasowała.


Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: stonefree » pt lis 22, 2013 11:40

ten wąż karbowany w nowszych silnikach jest podpięty do kolektora ssącego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości