[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
dabus997m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 527
Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie

Re: [MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podo

Post autor: dabus997m » sob lut 28, 2015 18:19

Panowie mam takie pytanko. Którym przyciskiem powinno się zmieniać opcje na wyświetlaczu. Jak u siebie wciskam przycisk podpisany MFA to się nic nie dzieje. Zmienia mi funckje jak mam ten suwak na wtyczce ustawiony na 1 i przesuwam go w lewo na 0 tak ma być? W takim razie do czego służy ten przycisk opisany MFA i czemu jak dam suwak na 2 i przesuwam na 0 nic się nie dzieje?
Jeszcze jedno jak podpiąłem się pod pin 27 na początku pokazywało mi spalanie około 40l/100 potem zaczęło spadać i było w granicach 9-11 litrów czy to prawidłowe wskazania silnik ABS 90KM



barzowskister
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 15:31

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: barzowskister » sob lis 28, 2015 18:27

Panowie, mam pytanie dotyczące tego całego spalania. Manetka jest razem z wiązką, wszystko podłączyłem pod skrzynkę bezpieczników. Skąd mam teraz wyprowadzić ten przewód do spalania? Od licznika mam tylko wiązkę z białymi przewodami zakończoną dwoma niebieskimi wtyczkami i jeden przewód czerwony zakończony niebieską wtyczką jednopinową (gdzie go podpiąć?) Mam silnik 1.9 TDI AHU, możliwe, że przewód od spalania jest już poprowadzony? Mógłby ktoś zrobić mi zdjęcie dokładnie z którego przewodu od licznika poprowadzić przewód do komputera?



kucharvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lis 29, 2015 22:01
Lokalizacja: Szczecin

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: kucharvw » sob sty 02, 2016 21:13

Wszystko podłączone tak samo w 1.8 ABS z gazem i spalanie średnie pokazuje mi 11.8 z 850 km zrobionych na trasie szczecin-->Wrocław a przy dystrybutorze wyszło o litr mniej wiec nie ma tragedii, na początku czujnik temp zew. pokazywał 25 stopni sprawdziłem drugi i było to samo. Po podpięcia do kompa spalania pwszystko wskazywało już dobrze :) co do porady to nie trzeba ściągać wycieraczki by dojść do wtyczki kompa :)



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: radekrp90 » wt sty 19, 2016 11:43

Mam pytanie, orientuje się ktoś jakie są parametry czujnika temp zewnętrznej? Wprawdzie mam zamiar ściągnąć "charakterystykę" czujnika przy pomocy potencjometru ale może ktoś już coś próbował samemu wymodzić, bo dostępność tych czujników jest, delikatnie mówiąc, słaba.

Może coś od nowszych aut po dopasowaniu rezystorem działa? Sprawdzał ktoś? :)

EDIT:
Przy okazji, jaka jest różnica (jeśli jest) pomiędzy czujnikiem 3A0 919 379A montowanym w B3/B4,Golf Mk3,T4,Corrado i pochodnych, a czujnikiem 1J0 919 379 (nie mylić z wersją "A" z zaokrągloną wtyczką) z Golfa Mk4/T4FL?

Wizualnie wydają się identyczne (szary kolor wtyczka prostokątna) ale czy różnią się charakterystyką?


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
dabus997m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 527
Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: dabus997m » sob sty 23, 2016 15:50

W dziale ogłoszenia napisz: Kupię czujnik temp zewnętrznej do golfa III w ciągu doby będziesz miał 3-4 gości, którzy takie czujniki mają na sprzedaż



Awatar użytkownika
mariusz131
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn paź 24, 2011 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC Line 1,8 140KM

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: mariusz131 » sob sty 23, 2016 22:20

Witam. Podepnę się do tematu. Kupiłem od kolegi z naszego forum cały zestaw MFA. Licznik MFA wyskalowany jest od 20 do 220 a w moim orginale od 0 do 220 (wyczytałem że to nie problem, będzie wskazywał prędkość poprawnie). Dpn licznika mfa 3838 a u mnie 3862 czyli ewentualne przekłamanie będzie niewielkie.( Jeśli się mylę, w którejś kwestii to proszę o poprawę.) Problem mam z przebiegiem, u mnie orginał jest 254 tyś. a w liczniku mfa 111 tyś. Niby lepiej bo niższy, ale wolałbym orginał. Pozatym na przeglądzie czepną się że cofnąłem przebieg o 140 tyś. Czy możecie mi poradzić jak zmienić przebieg. Paradoksalnie chcę go zwiększyć, więc nie jest to jakiś kant.
Pozdrawiam


Było mk3 1,8 adz. Było mk5 1,9 TDI

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: radekrp90 » pn sty 25, 2016 21:28

@dabus997m Tak masz rację ale to nie odpowiedź na moje pytanie ;) To, że sprzedawców znajdzie się mnóstwo wiem doskonale pytam o to czy np.: ten z Golfa IV pasuje, bo pojawiło się gdzieś wcześniej w tym temacie, że niby tak. Znów na niemieckim forum Corrado przeczytałem, że to zupełnie inne czujniki.

Zawsze to większe pole do popisu. Do kupna przymierzam się dopiero w przyszłym tygodniu może nawet za dwa, bo teraz to nie mam czasu na odwiedzenie "szrotu", który się znajduje 500 metrów od domu, a co dopiero na jego montaż. Więc jeśli ktoś ma wiedzę czy jeszcze jakiś czujnik pasuje prosiłbym o informację ;)

Proszę więc o konkretną odpowiedź na konkretne pytanie. Z góry dziękuję ;)

EDIT:
We wcześniejszym poście pomyliłem numery części:
pytanie dotyczyło różnic pomiędzy: 357 919 379 A, a 1J0 919 379. Wcześniej pisałem z głowy i totalnie zamieszałem...


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
rondell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: pt cze 19, 2009 18:48
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: [MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podo

Post autor: rondell » pt lip 08, 2016 07:37

Witam Panowie, możliwe że problem był już w tym temacie poruszany, a ja tylko zawracam głowę. Jakiś czas temu kupiłem licznik (ponoć z AFN-a, choć tarcze wskazują faktycznie na AFN-a) do mojego 1Z. Producent TRW.
Wczoraj go w końcu podłączyłem do instalacji, którą mam w aucie (wiązka jeszcze z mojego licznika, który nie ma MFA). Przekręciłem kluczyk w aucie i moim oczom ukazało się niestety coś takiego:
Obrazek
Wskazówki i wyświetlacze nic nie reagowały, nawet po włączeniu silnika i dodaniu gazu. Kontrolki płynu chłodzącego i ciśnienia oleju w moim liczniku się nie świecą, więc to dla mnie też jest ciekawostka...


I teraz moje pytanie - WTF?
1. Czy aby licznik 'zagadał' muszę mieć założoną wiązkę od licznika z MFA?
2. Czy muszę mieć również podłączoną manetkę z MFA?
3. Czy licznik jest walnięty?
4. Czy może licznik ma inne DPN niż ten, który miałem dotychczas?

Póki co instalacji u siebie w ogóle nie dotykałem. Licznik chciałem podłączyć tylko po to, aby sprawdzić, czy jest sprawny i czy w ogóle zagada? Póki co jest :ass: straszna...


1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: radekrp90 » pt lip 08, 2016 11:30

Powinien "zagadać" nawet na oryginalnej wiązce (ułożenie pinów jest w każdym Golfie 3 takie samo).
Pisząc "moim liczniku" masz na myśli nowy z AFN'a czy stary - jeśli na starym nie działało to może masz coś z wiązką?


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
dabus997m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 527
Rejestracja: sob lut 12, 2011 20:26
Lokalizacja: Brzozów Podkarpackie

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: dabus997m » pt lip 08, 2016 14:57

Jeśli masz liczni z mfa to musisz mieć też wiązkę od niego



Awatar użytkownika
rondell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: pt cze 19, 2009 18:48
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: rondell » pt lip 08, 2016 16:37

Mój licznik, tzn. stary z 1Z bez MFA.


1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: radekrp90 » pt lip 08, 2016 21:13

Jeśli na starym liczniku też nic nie działało poprawnie to raczej musisz szukać problemów w wiązce (wtyczki za skrzynką bezpieczników do ECU i komory silnika).
Licznik z MFA będzie działać w aucie z wiązką bez MFA - tyle tylko, że co oczywiste, bez dodatkowych funkcji komputera pokładowego. Ale podstawowe, prędkość, temperatura cieczy, poziom paliwa czy obrotomierz muszą działać, bo piny są te same i są obsadzone (tzn powinny być również w normalnym liczniku).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
rondell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: pt cze 19, 2009 18:48
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: rondell » sob lip 09, 2016 09:27

Na starym liczniku wszystko działa dobrze. Nie działa tylko licznik z MFA, który podłączam do instalacji/wiązki, która mam w aucie.


1. Skoda Superb AWX
2. VW Golf III 1Z - klik... viewtopic.php?f=88&t=595634

Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie

Post autor: Klaudek » śr lip 27, 2016 13:13

rondell, sprzedali Ci uszkodzony licznik - żaden wyświetlacz nie wyświetla, częsta przypadłość TRW. Przebieg i godzina powinny być wyświetlone odrazu po podłączeniu kostki, nie ma tu nic do rzeczy czy masz wiązke mfa czy nie. nie mając jej poprostu nie będziesz mógł zmieniać funkcji, licznik będzie działał jak zwykły.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości