Wymiana stacyjki, kostki i wkładu golf itp i nie tylko ...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Wymiana stacyjki, kostki i wkładu golf itp i nie tylko ...

Post autor: zoso8894 » pn cze 09, 2008 15:46

Może się komuś przyda a jak nie to niech admin wywali .

Na wstępie reklama : nowa koska firmy kraft to cholerny badziew
przez nią musiałem 2x robić to samo , nie łączyła i znikał zapłon .

Wymieniałem ostatnio wkładkę i kostkę stacyjki ale żeby wymienić wkładkę nie
trzeba wcale odkręcać krzyżaka kolumny i jej wyjmować jak pisze wiele osób !
To naprawdę 3x tyle roboty ...

trzeba :
zdjąć plastkiową osłonę stacyjki,
wykręcić poduszkę jeśli mamy
wykręcić śrubę mocującą kierownicę i zdjąć ją ,
zdemontować przełączniki kierunków i wycieraczek
poodpinać wszystkie wtyczki elektryczne i
wykręcić szczypcami "urwaną" śrubę mocującą obudowę stacyjki . (po lewej stronie)
Następnie w miejscu pokazanym kreską zaciskamy klucz np francuz
i sciągamy gładko ściągaczem tuleje zabezpieczającą ...
(ale nawet bez ściagacza poradzimy sobie wystarczy młotek).
I mamy zdjętą stacyjkę .
Obrazek

____________________________________________________________

Żeby wyciągnąć wkładkę trzeba nawiercić otworek
około 5mm w punkcie B obudowy stacyjki.
Rysunek tego dokladnie nie pokaże ale mając nową wkładkę
bez problemu znajdziemy właściwe miejsce.
Potem dociskamy w tym miejscu cienkim śrubokrętem i wkładka
wychodzi razem z kluczykiem . (trzeba trochę poruszać kluczykiem)
Obrazek
____________________________________________________________

Jeśli już ktoś wymienia wkładkę albo tym bardziej kostkę to powinien
wywiercić dodatkowy otworek średnicy okolo 3mm w obudowie ( punkt A rysunek 2 ) i
po wsunięciu wkładki wkręcić w niego śrubkę a następnie ją urwać !
Gwint trafi w ten kwadratowy otwór A we wkładce pokazany na zdjęciu i
skutecznie ją zablokuje .
Obrazek

_____________________________________________________________

A kończąc powiem tak : wyjęcie bębenka i wkładki zamka to właściwie zajmuje
kilka sekund . wystarczy duży plaski mocny srubokręt który wkladamy na 5mm
w otwór kluczyka i szybkim ruchem podważamy .Odpada zaślepka i wysypuje sie bębenek a potem wywalamy reszte.Tak że nie chce wszystkich załamywać ale brak kluczyka dla złodzieja to żadna przeszkoda. Jak nie wierzycie a macie możliwość to sprawdzcie sami .
Po prostu można sie załamać taką tandetą .
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 00:55 przez zoso8894, łącznie zmieniany 7 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn cze 23, 2008 15:13

zoso8894 pisze:nie
trzeba wcale odkręcać krzyżaka kolumny i jej wyjmować jak pisze wiele os
- oczywiście, że nie trzeba, jeżeli ma się ściągacz. Wiele osób go nie ma i po to powstała ta druga metoda.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Elwood.
...
...
Posty: 383
Rejestracja: czw lut 25, 2010 21:32
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Wymiana stacyjki, kostki i wkładu golf itp i nie tylko ...

Post autor: Elwood. » czw sty 13, 2011 00:00

przedstawiam metodę dla "nerwowych" bez nawiercania osłony, włożyć w imadło i wybić "zdechłą" stacyjkę tylko z wyczuciem ;)



Tomekw120
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 17, 2019 15:44

Re: Wymiana stacyjki, kostki i wkładu golf itp i nie tylko ...

Post autor: Tomekw120 » czw kwie 15, 2021 15:24

Nie ma zdjęć



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości