[MK3] Wymiana mechanizmu podnoszenia szyby

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

[MK3] Wymiana mechanizmu podnoszenia szyby

Post autor: carrion » pn mar 31, 2008 21:09

Witam całość!
Jako że, nie mogłem jakoś znaleźć problemu pasującego do mojego, ten temat zakładam...Inna sprawa, że zieleń kompletna jestem w kwestii elektryki...

Sprawa jest następująca. Otóż wracając sobie wczoraj skądśtam, postanowiłem uchylić sobie szybki. Od strony kierowcy jak po maśle, natomiast od pasażera szyba zjechała do połowy, coś jakby chrupnęło i to by było na tyle...Nie mogę jej ruszyć ani w górę ani w dół(oczywiście za pomocą przyciska). Przyjechałem więc do domu i ręcznie ją podciągnąłem do góry, przykleiłem profilaktycznie taśmą i tak dzisiaj jeździłem.
Rozebrałem tapicerkę prawych przednich drzwi, gdzie problem nastąpił i oczom moim ukazał się następujący widok:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zakładam, że nie powinno tam być samego pancerza od linki tylko linka w tym pancerzu, tak? Dodam, że jak mam włączony zapłon i nacisnę guzik otwierania bądź zamykania szyby, to słyszę, że silniczek pracuje, tzn. przyciskając zamykanie szyby silnik chodzi tak dłuo, jak wciśnięty jest przycisk, natomiast naciskając przycisk zamykania szyby silnik chodzi przez chwilkę, po czym cichnie. Gdy nacisnę ponownie, sytuacja się powtarza. Luźna linka jest zapewne efektem tego, że podnoszenie/opuszczanie szyb umarło, gdy szyba była mniej więcej w połowie okna i gdy ją podniosłem ręcznie do góry, linka pozostała w pozycji hm szyby opuszczonej, czyli jest luźna.
Zastanawiam się wobec tego, co musiałbym nabyć, by naprawić ten mechanizm. Czy taki zestaw odpowiednio zamontowany w miejsce starego wystarczy, by wszystko wróciło do normy?

http://moto.allegro.pl/item332883085_po ... od_ss.html