Strona 4 z 18

: sob lip 25, 2009 10:51
autor: Vito1988
Witam Panowie,
Przejrzałem temat, gdyż miałem zapchaną dyszę i płyn w ogól nie leciał na szybę, porozbierałem mechanizm, wyczyściłem ale teraz to jest takie ciśnienie że cały płyn przelatuje nad autem i spada przed maskę :otepienie: , czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?

: sob lip 25, 2009 11:39
autor: Fenomen89
Vito1988 pisze:czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?
cienka igla, wkladasz w dysze ustawiasz tak jak chcesz, tylko bardzo precyzyjne ruchy, bo przesuniecie o kawalek moze spowodowac ze Ci bedzie lal w dol :) ale to juz dojdziesz do mety :bigok:

: czw sie 20, 2009 09:39
autor: riggs
Panowie a u mnie deczko inaczej sprawa wygląda dlatego mam pytanie?U mnie spryskiwacz działa bez zarzutu.Pryska normalnie w prawidłowe miejsce ale za to wycieraczka nie działa!Kiedy próbuje włączyć wycieraczke słychać w kokpicie brzęczenie.Co to będzie??Silniczek wycieraczki czy coś innego??Bezpieczniki są ok.Auto MK3

: czw sie 20, 2009 16:13
autor: Qto
mindcircus może spróbuj wkręcić w imadło i wybić młotkiem. U mnie to wyszło bez problemu ale rurkę od spryskiwacza, która idzie w środku, musiałem rozwiercać.
riggs, pewnie mechanizm poruszający wycieraczką jest zatarty, silniczek nie ma siły żeby ruszyć wycieraczką, a to co słyszysz w kokpicie to przekaźnik.

[ Dodano: 20 Sie 2009 16:16 ]
mojama złap za ramię wycieraczki możliwie blisko mocowania i przekręć, tak jakby ramię było nakręcane, wycieraczka zejdzie. Później przed ponownym założeniem przeczyść wszystko i nasmaruj. Ja tak zrobiłem i teraz wycieraczka schodzi bez oporów:)
Do zdjęcia wycieraczki można też użyć ściągacza do łożysk.

: sob wrz 26, 2009 17:22
autor: ŁukaszTDI
A spotkał się ktoś z tym że na kostce między czarnym przewodem masy a pozastałymi 3 przewodami cały czas jest napiecia 12V. Oczywiście tylko na włączonym zapłonie.

Żeby wycieraczka nie chodziła musiałem wyciągnąć wtyczke z silniczka.

na pewno jest gdzieś spięcie o obawiam się że w manatce? blisko jestem??

: ndz wrz 27, 2009 22:50
autor: Haki
Darklight pisze:witam, tez mialem ten problem ze spryskiwaczem. obracal sie wraz z wycieraczka, wkoncu przestał dzialac. zrobilem dokladnie tak jak radzil greg i teraz dziala. jednak zauwazylem na na łączeniu przewodu dostarczajacego spryskiwacz z silniczkiem troszke przecieka....macie jakis pomysl co zrobic? nie wiecie czy da sie kupic te koncowke w aso czy moze jakas tasma termoizolacyjna to przypalic? moze wtedy nie bedzie cieknac?
pozdrawiam
Kolego jak cieknie na tym trójniku--- to mam sprawdzoną metodę :pub:
Jedź do dobrze zaopatrzonego sklepu akwarystycznego - i tam bez najmniejszych problemów dostaniesz prawie identyczne trójniki za około 1zł jak w naszych IV.

Jeśli cieknie wężyk-to go wymień.

: pt paź 30, 2009 13:14
autor: silent killer
Witam!
Mnie niestety też dopadł problem cieknącego silniczka spryskiwacza tylnej szyby w MK IV.
Na wstępnie chcę napisać ze w tym temacie jestem laikiem wiec nie irytujcie sie z powodu poniższych pytań:
1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ?? (czy wystarczy samo spryskanie WD-40, czy robić to jakoś mechanicznie -szczotką itp.)
2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)

: pt paź 30, 2009 17:16
autor: Qto
silent killer pisze:1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ??
Tam gdzie jest rdza to użyj papieru ściernego albo szczotki drucianej.
silent killer pisze:2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)
Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)

: pt paź 30, 2009 18:34
autor: silent killer
qto pisze:Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)
Dzięki , ja chyba też tak zrobię że pójdę z - (zakładam resztkami rurki), do sklepu papierniczego.
Ps. a jak ten patent sie sprawuje?

: sob lut 06, 2010 19:39
autor: RA_FEEL_IT!
Panowie,
Nie mogę poradzić sobie z wyjęciem ramienia wycieraczki :crazy:
Na mój rozum trzeba ją (w jakiś sposób) odkręcić żeby wyjąć mechanizm?
Jak ją wyjąć? Ja próbowałem odkręcić ale nie dało rady - widocznie mi zaśniedziała na maxa - WD-40 pomoże?

: ndz lut 07, 2010 13:03
autor: jurus_89
SATA, aby wyciągnąć ramię wycieraczki to po zdjęciu tej plastikowej osłony jest śruba! Trzeba ja odkręcić i bolec mechanizmu wraz z ramieniem wycieraczki gdzie się łączą nie jest gładki i dlatego ciężko go wyciągnąć! Na bolcu są taki schodki i końcówka ramienia gdzie się łączą też ma takie schodki co uniemożliwia ślizganie się ramienia! Ja jak rozbierałem to WD-40 chudymi kombinerkami chwyciłem nie za mocno ten bolec między szybą a ramieniem wycieraczki i tak góra dół góra dół i ciągnąc do ciebie po jakiś czasie wyskoczyła! Tobie też tą metodę polecam bo miałem ten sam problem! Daj znać czy pomogło :bigok:

: śr lut 10, 2010 21:38
autor: RA_FEEL_IT!
jurus_89, dziękuje
A czy jak mi działa sprysk i wycieraczka tylko dysza kręci się razem z nią to i tak jest do wymiany rurka?

: sob lut 27, 2010 09:45
autor: admin911
ogólnie to jest zestaw naprawczy do tylnej wycieraczki, sam ostatnio owy zakupiłem i nie ma co ale poprawiła się jakość materiału, na pewno nie jest tak łatwo rdzewiejący jak ten stary, wymieniłem go w golfie mk4 99, troszkę nie do końca mi pasował ale dałem rade ;] zamieściłem fote
nr katalogowo z etki to: 8L0 998 711
cena to jakieś 130zł :(

możliwe że ten zestaw pasuje do passatów i audi a6(oczywiście w kombi)


Obrazek

: pt kwie 16, 2010 20:56
autor: Chris_krk
Witam!

Szkoda, że uwagę o energicznym szarpnięciu przeczytałem po złamaniu jednego zatrzasku ;) Ja podważałem delikatnie, ale można sobie porysować klapę, więc trzeba bardzo ostrożnie (najlepiej z użyciem jakiegoś materiału), ale chyba faktycznie lepiej by było szarpnąć raz a porządnie...

Mój problem:

Działa mi spryskiwacz, leje jak należy, a wycieraczka kompletny trup. Na skrajnym przewodzie nie mam 12V, na jednym z środkowych pojawia się gdy spryskuje szybę. Gdzie szukać usterki? Bezpiecznik jest ok. Słyszałem coś o przekaźnikach - podobno są pod lewą nogą kierowcy- jeśli tak- jak zdjąć ten "podnóżek"? Jest tam jedna śruba, ale po jej odkręceniu plastik ani drgnie. Mam wersję MK4 Generation, TDI.

Pomóżcie mistrzowie! :)