[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Vito1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 08:04
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: Vito1988 » sob lip 25, 2009 10:51

Witam Panowie,
Przejrzałem temat, gdyż miałem zapchaną dyszę i płyn w ogól nie leciał na szybę, porozbierałem mechanizm, wyczyściłem ale teraz to jest takie ciśnienie że cały płyn przelatuje nad autem i spada przed maskę :otepienie: , czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?


Das Auto.
[url=http://g.imagehost.org/view/0306/06062009_004][img]http://g.imagehost.org/t/0306/06062009_004.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Fenomen89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Fenomen89 » sob lip 25, 2009 11:39

Vito1988 pisze:czy jest jakaś możliwość ustawienia dyszy ?
cienka igla, wkladasz w dysze ustawiasz tak jak chcesz, tylko bardzo precyzyjne ruchy, bo przesuniecie o kawalek moze spowodowac ze Ci bedzie lal w dol :) ale to juz dojdziesz do mety :bigok:


ObrazekObrazek

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: riggs » czw sie 20, 2009 09:39

Panowie a u mnie deczko inaczej sprawa wygląda dlatego mam pytanie?U mnie spryskiwacz działa bez zarzutu.Pryska normalnie w prawidłowe miejsce ale za to wycieraczka nie działa!Kiedy próbuje włączyć wycieraczke słychać w kokpicie brzęczenie.Co to będzie??Silniczek wycieraczki czy coś innego??Bezpieczniki są ok.Auto MK3
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 09:40 przez riggs, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw sie 20, 2009 16:13

mindcircus może spróbuj wkręcić w imadło i wybić młotkiem. U mnie to wyszło bez problemu ale rurkę od spryskiwacza, która idzie w środku, musiałem rozwiercać.
riggs, pewnie mechanizm poruszający wycieraczką jest zatarty, silniczek nie ma siły żeby ruszyć wycieraczką, a to co słyszysz w kokpicie to przekaźnik.

[ Dodano: 20 Sie 2009 16:16 ]
mojama złap za ramię wycieraczki możliwie blisko mocowania i przekręć, tak jakby ramię było nakręcane, wycieraczka zejdzie. Później przed ponownym założeniem przeczyść wszystko i nasmaruj. Ja tak zrobiłem i teraz wycieraczka schodzi bez oporów:)
Do zdjęcia wycieraczki można też użyć ściągacza do łożysk.



ŁukaszTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 08:41
Lokalizacja: Rumia

Post autor: ŁukaszTDI » sob wrz 26, 2009 17:22

A spotkał się ktoś z tym że na kostce między czarnym przewodem masy a pozastałymi 3 przewodami cały czas jest napiecia 12V. Oczywiście tylko na włączonym zapłonie.

Żeby wycieraczka nie chodziła musiałem wyciągnąć wtyczke z silniczka.

na pewno jest gdzieś spięcie o obawiam się że w manatce? blisko jestem??


...diesel zabawą a TURBO podstawą...

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz wrz 27, 2009 22:50

Darklight pisze:witam, tez mialem ten problem ze spryskiwaczem. obracal sie wraz z wycieraczka, wkoncu przestał dzialac. zrobilem dokladnie tak jak radzil greg i teraz dziala. jednak zauwazylem na na łączeniu przewodu dostarczajacego spryskiwacz z silniczkiem troszke przecieka....macie jakis pomysl co zrobic? nie wiecie czy da sie kupic te koncowke w aso czy moze jakas tasma termoizolacyjna to przypalic? moze wtedy nie bedzie cieknac?
pozdrawiam
Kolego jak cieknie na tym trójniku--- to mam sprawdzoną metodę :pub:
Jedź do dobrze zaopatrzonego sklepu akwarystycznego - i tam bez najmniejszych problemów dostaniesz prawie identyczne trójniki za około 1zł jak w naszych IV.

Jeśli cieknie wężyk-to go wymień.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
silent killer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: silent killer » pt paź 30, 2009 13:14

Witam!
Mnie niestety też dopadł problem cieknącego silniczka spryskiwacza tylnej szyby w MK IV.
Na wstępnie chcę napisać ze w tym temacie jestem laikiem wiec nie irytujcie sie z powodu poniższych pytań:
1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ?? (czy wystarczy samo spryskanie WD-40, czy robić to jakoś mechanicznie -szczotką itp.)
2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)


TDI The Devil Inside
TDI POWER

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt paź 30, 2009 17:16

silent killer pisze:1. czym najlepiej wyczyścić pordzewiałe elementy ??
Tam gdzie jest rdza to użyj papieru ściernego albo szczotki drucianej.
silent killer pisze:2. Słynna pękająca rurka w tulei - czym ją zastąpić najlepiej ? (czy ten wkład od długopisu to ma być od żelowego - grubszy, czy od standardowego?)
Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)



Awatar użytkownika
silent killer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn paź 12, 2009 20:10
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: silent killer » pt paź 30, 2009 18:34

qto pisze:Ja poszedłem z potrzebnymi elementami do hurtowni art szkolnych, po kolei rozkręcałem długopisy i szukałem wkładu który będzie miał odpowiednią średnicę:)
Dzięki , ja chyba też tak zrobię że pójdę z - (zakładam resztkami rurki), do sklepu papierniczego.
Ps. a jak ten patent sie sprawuje?
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 19:20 przez silent killer, łącznie zmieniany 2 razy.


TDI The Devil Inside
TDI POWER

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » sob lut 06, 2010 19:39

Panowie,
Nie mogę poradzić sobie z wyjęciem ramienia wycieraczki :crazy:
Na mój rozum trzeba ją (w jakiś sposób) odkręcić żeby wyjąć mechanizm?
Jak ją wyjąć? Ja próbowałem odkręcić ale nie dało rady - widocznie mi zaśniedziała na maxa - WD-40 pomoże?
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 20:10 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 2 razy.



jurus_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 18:20
Lokalizacja: PNW/Opole
Kontakt:

Post autor: jurus_89 » ndz lut 07, 2010 13:03

SATA, aby wyciągnąć ramię wycieraczki to po zdjęciu tej plastikowej osłony jest śruba! Trzeba ja odkręcić i bolec mechanizmu wraz z ramieniem wycieraczki gdzie się łączą nie jest gładki i dlatego ciężko go wyciągnąć! Na bolcu są taki schodki i końcówka ramienia gdzie się łączą też ma takie schodki co uniemożliwia ślizganie się ramienia! Ja jak rozbierałem to WD-40 chudymi kombinerkami chwyciłem nie za mocno ten bolec między szybą a ramieniem wycieraczki i tak góra dół góra dół i ciągnąc do ciebie po jakiś czasie wyskoczyła! Tobie też tą metodę polecam bo miałem ten sam problem! Daj znać czy pomogło :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=396456

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » śr lut 10, 2010 21:38

jurus_89, dziękuje
A czy jak mi działa sprysk i wycieraczka tylko dysza kręci się razem z nią to i tak jest do wymiany rurka?



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » sob lut 27, 2010 09:45

ogólnie to jest zestaw naprawczy do tylnej wycieraczki, sam ostatnio owy zakupiłem i nie ma co ale poprawiła się jakość materiału, na pewno nie jest tak łatwo rdzewiejący jak ten stary, wymieniłem go w golfie mk4 99, troszkę nie do końca mi pasował ale dałem rade ;] zamieściłem fote
nr katalogowo z etki to: 8L0 998 711
cena to jakieś 130zł :(

możliwe że ten zestaw pasuje do passatów i audi a6(oczywiście w kombi)


Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lut 27, 2010 09:47 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Chris_krk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 14:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Chris_krk » pt kwie 16, 2010 20:56

Witam!

Szkoda, że uwagę o energicznym szarpnięciu przeczytałem po złamaniu jednego zatrzasku ;) Ja podważałem delikatnie, ale można sobie porysować klapę, więc trzeba bardzo ostrożnie (najlepiej z użyciem jakiegoś materiału), ale chyba faktycznie lepiej by było szarpnąć raz a porządnie...

Mój problem:

Działa mi spryskiwacz, leje jak należy, a wycieraczka kompletny trup. Na skrajnym przewodzie nie mam 12V, na jednym z środkowych pojawia się gdy spryskuje szybę. Gdzie szukać usterki? Bezpiecznik jest ok. Słyszałem coś o przekaźnikach - podobno są pod lewą nogą kierowcy- jeśli tak- jak zdjąć ten "podnóżek"? Jest tam jedna śruba, ale po jej odkręceniu plastik ani drgnie. Mam wersję MK4 Generation, TDI.

Pomóżcie mistrzowie! :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości