Strona 1 z 4

Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

: śr mar 30, 2005 17:32
autor: Adamm
Witam.

Pomyslalem ze przy okazji wymiany u siebie filtru paliwa opisze cala ta procedure popierajac ja zdjeciami, aby osoby slabiej radzace sobie z mechanika mogly same to zrobic.

Cala wymiana zajela mi ok 10 min.

Do wymiany nalezy zaopatrzyc sie w kombinerki, odpowiedni srubokret gwiazdkowy, szmatke no i oczywiscie filtr paliwa :D

Na poczatku trzeba zlokalizowac filtr paliwa :D co chyba nie jest trudne ale oto on Obrazek


gdy juz wiemy jak to cudo wyglada nalezy je wyjac z obejmy. nalezy dokonac tego poprzez poluzowanie sruby zaznaczonej na zdjeciu biala strzalka
Obrazek


jesli jest Wam sie ciezko do niej dostac (tak bylo u mnie) proponuje zdjac rure od dolotu powietrza (czerwona strzalka). Zdejmuje sie ja poprzez zdjecie (odsuniecie) opasek zaciskowych (biale strzalki)
Obrazek

gdy juz to zrobimy mamy wtedy w miare swobodny dostep do sruby ktora trzyma obejme filtra. Po jej poluzowaniu wyciagamy wiltr do gory tak jak jest na pokazane na zdjeciu. UWAGA moze ciec filtr paliwa z dolnej jego czesci (tak przynajmniej bylo u mnie, cieklo z tego bialego czegos pod spodem) najlepiej podlozyc jakas szmate lub pojemnik zeby nie chlapac po silniku. Obrazek


gdy juz sie z tym uporamy bierzemy sie za odkrecanie metalowych cybantow i wyjecie zawleczki (czerwone strzalki) a nastepnie za odlaczenie przewodow paliwowych od filtra Obrazek

po zdjeciu przewodow ukazuje nam sie taki widok Obrazek

teraz w miejsce starego wkladamy nowy filtr podpinamy przewody zakrecamy cybanty i wkladamy zawleczke Obrazek

nastepnie umieszczamy filtr w obejmie dokrecamy srube trzymajaca i zakladamy rure dolotu powietrza (na zdjeciu nie ma jeszcze jej zalozonej)
Obrazek

i na tym koniec juz po wszystkim. teraz jedynie trzeba odpalic auto aby zalac filtr paliwa. ja odpalilem po paru chwilach zgaslo potem kilkukrotnie krecilem silnikiem do momentu odpalenia auta.

Cena zakupionego przezemnie filtra w intercars to ok 46 zl (znizka 10% :D) a filtr jaki jest to kazdy widzi. mam nadzieje ze dobry.

Mam nadzieje ze pomoze to komus w samodzielnej wymianie.

Jesli admini uznaja ze temat jest w niewlasciwym miejscu to prosze o jego przeniesienie.

Pozdrawiam

: śr mar 30, 2005 18:14
autor: Corvax
Mogę dodać tylko tyle, że przed założeniem warto filtr zalać paliwem - łatwiej wtedy odpowietrzyć układ.

: śr mar 30, 2005 19:48
autor: roberts
Czyżbyś miał również doświadczenie z wymianą przpływomierza?

: śr mar 30, 2005 20:10
autor: Adamm
nie jeszcze nie mialem takiej potrzeby i mam nadzieje ze nie bede mial a czemu pytasz??

: śr mar 30, 2005 20:57
autor: roberts
Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi

: śr mar 30, 2005 21:14
autor: Corvax
owszem przepływka, a jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz nawet znaczek VW :grin:

: śr mar 30, 2005 21:21
autor: Corvax
roberts pisze:Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
w 1Z był pierburg (na szczęście)

: wt gru 20, 2005 14:24
autor: ryba_71
wydaje się mi, że zapomniałeś o uszczelce (oring) pod zaworkiem. A pozatym porada wporządku. Oby więcej takich osób na forum.

: śr gru 21, 2005 20:18
autor: ZIELU
roberts pisze:Widze tam PIERBURGA i nie wiem czy orginalnie nie były bosha.No chyba że się mylę i to za filtrem to nie przepływka.Niech mnie ktoś poprawi
Co to jest PIERBURG i przepływka i do czego to służy?? Pytam bo nie wiem :otepienie:

: śr gru 21, 2005 23:22
autor: Adamm
PIERBURG to chyba model lub producent tej czescie (moge sie mylic)
a przeplywka to przeplywomierz powietrza na dolocie. sluzy do pomiaru ilosci zasysanego powietrza (tak mi sie przynajmniej wydaje) :D

: śr sie 09, 2006 15:31
autor: lukecz
Przegladajac forum, widze ze polecany jest filtr paliwa firmy Knecht.
Czy jest on gorszy od Bosch'a?
A jak na tle filtrow paliwa tych dwoch firm wypada taki filtron lub Hart? Jest roznica?

: czw wrz 07, 2006 12:33
autor: krystek007
Ja tylko dodam, że mimo wszystko, kto nie chce katować rozrusznika w aucie i akumulatora i zapowietrzać układu paliwowego, warto jest wlać paliwa wcześniej do nowego filtra, ja swojego katowałem godzine zanim doszedł do siebie! i było mi go naprawde szkoda!!!

: pn wrz 29, 2008 16:07
autor: marcin_krk
mam takie pytanie: jesli nie zaleje paliwa wczensije do fitra, to i tak da rade odpalic i nie bedzie zadnych problemow?
czy paliwo ze starego filtra moge przelac do nowego?