Wymiana filtru paliwa [MK3 1.9 TDI] [poradnik fotostory]

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn wrz 29, 2008 17:30

marcin_krk pisze:czy paliwo ze starego filtra moge przelac do nowego?
no to był już był szczyt oszczędności, jak do talerza z zupą wpadnie Ci mucha to też ją wyssiesz ?
i czy czytałeś cały ten temat od początku do końca ? przecież dwóch kolegów pisało, że lepiej jest zalać filtr paliwem aby nie katować rozrusznika, czy to tak ciężko zauważyć i zrozumieć.
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 17:41 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn wrz 29, 2008 20:27

Mozna probowac zapalac bez napelnienia filtra paliwem. Ja tak zrobilem. Za pierwszyma razem jak wymienialem filtr to zrobilem tak ze zapalil a potem zgasl. Pozniej musialem dlugo krecic nie wiecej niz pol minuty i zapalil, tylko na podworku byla chmura dymu, ale juz silnik chodzi rowniutko. Za drugim razem rowniez nie zalalem go paliwem, tylko po odpaleniu przytrzymalem go na obrotach, troche sie zdusil na moment ale powrocil i od tamtej pory chodzil w porzadku i chodzi tak az do teraz :)



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » czw paź 02, 2008 00:35

Powiem tak lepiej zalac paliwem ale czystym bez sensu lac rope z tym syfem ze starego fitra. lepiej kupic na stacji. Ja jak wymienialem filtr nie zalalem go akumulator padl, rozrusznik tez troche przeszedl po naladowaniu i zalaniu filtra bylo wszystko ok



gierone
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gierone » sob paź 04, 2008 22:31

Witam, a zalewając filtr którędy wlewać paliwo żeby było odrazu przefiltrowane. Przez ten duży otwór z zawleczką czy może przez którąś z rurek? Wiadomo ze najłatwiej przez największy ale czy słusznie?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt paź 10, 2008 22:14

gierone, bierzesz strzykawke i wpychasz tak jak powinno isc :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » wt paź 14, 2008 17:29

Dokładnie, ja wczoraj wymieniałem, strzykaweczka z rurką, kilkanaście obrotów i folterek pełen. Dodam, że warto zalać, gdyż odpalił mi za pierwszym strzałem identycznie jak przed zmianą.



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » sob paź 18, 2008 21:58

A ja zalałem nowy filtr przez ten duży otwór od zaworka, silnik zaskoczył, ale zaraz zgasł i musiałem długo kręcić zanim odpalił, aż żal było rozrusznika i akumulatora. Ciekawe dlaczego tak się stało, skoro zalałem go do pełna? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
tomek507
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 10:48
Lokalizacja: Małopolska okl.Gorlic
Kontakt:

Post autor: tomek507 » czw lis 20, 2008 13:13

Ryszardo pisze:A ja zalałem nowy filtr przez ten duży otwór od zaworka, silnik zaskoczył, ale zaraz zgasł i musiałem długo kręcić zanim odpalił, aż żal było rozrusznika i akumulatora. Ciekawe dlaczego tak się stało, skoro zalałem go do pełna? Pozdrawiam.
Cos mi sie wydaje ze wlałes tam gdzie podgrzewacz przelatuje :/ swoją drogą nie wiem jak sie tam sprawy maja tam wpada płyn z chłodnicy i ze niby podgrzewa filter cały? Jesli dobrze to rozumie to pewnie tobie sie dostała ropa do obiegu chłodzenia.
Ja dzis wymieniałem filterek "filtron" 35pln. i dobrze jest zalać ropą filtr zapalił po wymianie jakby wogóle wymiany nie było :bigok:
Jeszcze mam takie pytanie jak by mozna stary rozwalic tak z ciekawosci zobaczyc ile przez 15tyś sie nazbirało tam czegos. Tak go oglądałem i chyba szlifierka tylko pozostaje. :food:



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pt lis 21, 2008 00:56

Tam nie ma żadnego płynu od chłodnicy, tylko ciepłe paliwo jak wraca z pompy (nadmiar) to ogrzewa filtr paliwa. Zależy to od temperatury na zewnątrz, jak jest ciepło to ten zaworek nie puszcza do filtra tylko od razu z powrotem do zbiornika. Ja wlałem właśnie przez otwór na zaworek i może dlatego nie odpalił?? Nastepnym razem wleję przez rurkę i zobaczymy. Pozdrawiam.



tomi02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 10, 2007 14:45
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: tomi02 » wt sty 06, 2009 21:13

Opis wymiany filtra przydatny. Dzisiaj go wymieniałem, ale praktyka trochę ten opis zweryfikowała.
- ponieważ przewody paliwowe okazały się krótkie, to musiałem zmienić kolejność i najpierw zdjąłem przewody z filtra. Dla mnie było z resztą łatwiej zdjąć przewody z filtra, który jeszcze jest zamocowany w obejmie.
- zdjąłem rurę z obudowy filtra powietrza, aby mieć łatwiejszy dostęp do śruby obejmy filtra. Poluzowałem obejmę i wyjąłem filtr.
- włożyłem w obejmę nowy filtr i dokręciłem obejmę śrubą
- zalałem filtr ropą. Zwyczajnie przez ten największy otwór, na który wchodzi zawór podgrzewacza. W tym miejscu przydatny jest mały lejek, aby bez problemu wlać ropę do filtra i nie porozlewać jej na boki.
- założyłem przewody z zaworem i przegiąłem kombinekrami blaszki na filtrze, które trzymają na miejscu zawór. Włożyłem w zawór zawleczkę. I pozakładałem pozostałe przewody paliwowe.
- złożyłem ponownie rurę na obudowę filtra powietrza.
Przekręciłem kluczyk w stacyjce i silnik odpalił od razu. Bez katowania akumulatora i rozrusznika. Dlatego zawsze trzeba nowy filtr zalać ropą.
Filtr kupiłem najtańszy zamiennik za 25 zł. Szkoda mi pieniędzy na drogie filtry, które i tak często trzeba wymieniać.


yyyy

Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » wt sty 06, 2009 21:40

Jeszcze mam takie pytanie jak by mozna stary rozwalic tak z ciekawosci zobaczyc ile przez 15tyś sie nazbirało tam czegos. Tak go oglądałem i chyba szlifierka tylko pozostaje. :food:
i mnie korciło ale do benzynowego filtru nie podejdę z szlifierką :)
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 21:41 przez LoLs, łącznie zmieniany 1 raz.


[URL=https://datesnow.life]Night dating, no obligations[/URL]

tomibull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 27, 2008 10:48
Lokalizacja: Płock

prosty sposób zalania filtra

Post autor: tomibull » pt sty 09, 2009 02:05

Istnieje banalny sposób zalania filtra czystym paliwem.
Przed zdejmowaniem starego filtra, zdejmujesz jeden przewód ten czarny-powrót z silnika do filtra ten przed zaworkiem i podpinasz go pod nowy filtr w miejscu zasilania z baku.
Odpalasz silnik, paliwo płynie z baku przez stary filtr do silnika a nadmiar wraca i wypełnia nowy. Po kilkunastu sekundach masz pełny nowy filtr wypełniony ropką. Szybko wyłączasz silnik(najlepiej robić to w dwie osoby by ta druga wyłączy gdy widzisz że pełny).I przystępujesz do wymiany jak powyżej opisano.
Dwie porady:
1. nie zapomnij o oringach na zaworku załóż nowe (niektóre filtry mają od razu oringi)bo potem będzie się zapowietrzał układ i będziesz miał problemy z odpalaniem po nocy.
2. niektórzy na forum radzą aby doszczelnić korek spustowy na dole teflonem ( ja tego nie zrobiłem ale gdyby pomimo prawidłowego montażu się zapowietrzał wówczas warto rozważyć i tą czynność)
Pozdrawiam :bigok:



Heinz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 04, 2008 00:01
Lokalizacja: Zawadzkie

Post autor: Heinz » pn sty 12, 2009 23:14

Może lepiej poskładać wszystko do kupy oprócz zakładania przewodu do pompy, tam zakładamy kawałek gumowego przewodu ( najlepiej przezroczysty) i ustami wyciągamy powietrze jak już się pokaże paliwo to zakładamy przewód z pompy i gotowe.

Co do opisu to ok, ale lepiej najpierw pościągać przewody a później wyjąć filtr. ( guma lubi twardnieć i Ciężko jest je zdjąć)



el_ninio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sie 24, 2009 17:40
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: el_ninio » czw sie 27, 2009 00:38

Niestety zdjęć już nie ma ? mógłbym prosić o ponowny upload ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości