[foto-porada] FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez latirro » Pn mar 26, 2012 21:52

Witam, posiadam golfika z silnikiem 1V z pompą Bosh bez grzybka, byłem na ustawieniu kąta wtrysku, a teraz chciałbym ustawić na ile to możliwe "fabrycznie" moją pompę, plomby były pozrywane, dawka dość mocno wkręcona, na wolnych obrotach kręcił się grubo ponad 1000rpm, jak pokolei regulować pompę żeby otrzymać optymalne spalanie i elastyczność silnika, oryginalna turbinka jest lekko podkręcona, o 1,5-2 obrotu, a spalanie blisko 7litrów na setkę jest irytujące, zarznięty gtd był oszczędniejszy.. pomóżcie koledzy, pozdrawiam
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki
Online: 5d 1h 48m
Auto: Golf II
Silnik: 1.6 TD

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez t0mal » Wt mar 27, 2012 15:21

Odkręć śrubę od dawki.
t0mal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Radzyń Podlaski/Lublin
Online: 6d 20h 29m
Pomógł: 363
Auto: Golf 2 i MB 260E
Silnik: AAZ

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez latirro » Śr mar 28, 2012 11:52

dawke juz dawno zmniejszylem, ale jak duzo wykrece wtedy ma bardzo niskie wolne obroty i zbiera sie gorzej niz goly diesel, jakie sroby jeszcze sa wazne podczas regulacji, co i o ile wykrecac/wkrecac zeby dojsc do sensownych parametrow, bo sama dawka to chyba nie ta droga. Jak jest ustawiona pompa fabrycznie?
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki
Online: 5d 1h 48m
Auto: Golf II
Silnik: 1.6 TD

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez xxxMODZELxxx » Śr kwi 18, 2012 21:45

Ja dzis zwiekszalem dawke paliwa ale przekrecilem troche i nic... z 2 obroty pewnie zrobilem i dopiero obroty wzrosly do ok. 1150. tyle ze juz chyba wiecej dawki nie dalo sie wkrecic bo sruba sie skonczyla. Zmniejszylem obroty na biegu jalowym i smiga ale myslalem zeby troszke wiecej paliwa mu dac bo slabo zadymi na poczatku pozniej w ogole.
Szerokiej drogi? Dzięki, ale wąską też dojadę:)
xxxMODZELxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 30, 2009 09:01
Lokalizacja: Ełk [NEL]
Online: 1d 16h 19m
Auto: MK3
Silnik: TDI

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez needved » Cz kwi 19, 2012 12:17

Napisz jaką masz pompę, z LDA czy bez, najlepiej napisz numer boscha z pompy i rok produkcji auta. Wtedy może coś poradzimy.
needved
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów
Online: 22d 4h 12m
Pomógł: 5
Auto: MK5 4MOTION
Silnik: BMM

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez latirro » Cz kwi 19, 2012 19:52

mam silnik 1V, pompa bosh ale bez grzybka, autko z 91 roku, nr ewentualnie jutro mogę dopisać bo teraz już trochę zmierzchło się za oknem;)
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki
Online: 5d 1h 48m
Auto: Golf II
Silnik: 1.6 TD

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez Michał_1977 » Cz kwi 19, 2012 22:00

latirro napisał(a):mam silnik 1V, pompa bosh ale bez grzybka

To już wystarczy,nie musisz dawać numeru...
Na tej pompie wiele nie zwojujesz,bo raz,że nie ma LDA,a dwa,że to jest tylko tłoczek 8mm.
Musisz poszukać pompy 9mm z LDA,najlepiej od AAZ-a :bajer:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 303d 7h 50m
Pomógł: 1004
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez needved » Pt kwi 20, 2012 08:40

kolega latirro to chce jak najbardziej ustawić fabrycznie swoją oryginalną pompę.
skoro zmniejszyłeś dawkę tak, że zbiera się gorzej niż zwykły diesel, to znaczy że przesadziłeś.
Śrubą dawki nie zaleca się kręcić więcej niż 1/4 obrotu bez sprawdzania jak auto jedzie.
needved
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów
Online: 22d 4h 12m
Pomógł: 5
Auto: MK5 4MOTION
Silnik: BMM

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez latirro » Pt kwi 20, 2012 10:53

ja nie chce krzesac kucy tylko ustawic tak jak bylo fabrycznie:) teraz doszedlem juz do takiego w miare optymalnego polaczenia przyspieszenia i spalania, bo palil mi ponad 6litrow na tej pompce..
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki
Online: 5d 1h 48m
Auto: Golf II
Silnik: 1.6 TD

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez needved » Pt kwi 20, 2012 16:57

Turbo diesel z komorami wirowymi to nie jest mistrz oszczędności, więc nie oczekuj spalania jak w TDI
6l/100km to dobry wynik. Ustawiałeś kąt wtrysku? na jaką wartość?
needved
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów
Online: 22d 4h 12m
Pomógł: 5
Auto: MK5 4MOTION
Silnik: BMM

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez MojzyQ » Śr lip 25, 2012 18:17

Zwykły Diesel 1.6. Pompa taka jak na foto. Dawke reguluje tą śrubą w żółtym kółeczku... a jak dawke na biegu jałowym ustawiam za pomocą śróby w czerwonym kółeczku?? Czy tego wgl nie trzeba ustawiac??
Obrazek
MojzyQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 15, 2011 22:04
Online: 2d 13h 4m
Auto: 126p
Silnik: 650

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez MojzyQ » N sie 05, 2012 18:23

Dobra. dzisiaj przyszedł czas na próbe L/100km. Bak do pełna, przejechanie 100km i znowu do pełna. Po moich regulacjach z wiedzą tyle co naczytalem sie w internecie.
Przed regulacją pompy: 6.13L/100km
Po regulacji pompy: 4.84L/100km

Z tego co sie orientuje mam jeszcze minimalnie luz by móc zmniejszyc dawke tak do ~4,5L/100km ale narazie nacieszę się tym co mam :)
MojzyQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 15, 2011 22:04
Online: 2d 13h 4m
Auto: 126p
Silnik: 650

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez ma1kel » Cz lis 08, 2012 19:37

mam pytanie, im bardziej śruba wykręcona tym mniejsza dawka? a im bardziej skręcona tym większa? Orientacyjne ustawienie powinno być? tzn od maksymalnego wkręcenia ile ją wykręcić by wmiare dobrze było
Kręcąc w prawo zwiększamy dawke kręcoc w lewo zmniejszamy tak? orientacyjne wykręcenie ile obrotów powinno mieć, naprzykład na max wkręcone w prawo, ile ująć w lewo żeby wmiare ok było?
Bo u mnie prawie całe wkręcone jest i kopci jak diabli

Używaj opcji EDYTUJ! Nie piszemy posta pod postem. Michał_1977
ma1kel
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt maja 01, 2012 19:24
Lokalizacja: TSZ
Online: 2d 13h 40m
Auto: Golf II
Silnik: 1.6D

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Postprzez Michał_1977 » Cz lis 08, 2012 21:10

MojzyQ napisał(a):Z tego co sie orientuje mam jeszcze minimalnie luz by móc zmniejszyc dawke tak do ~4,5L/100km ale narazie nacieszę się tym co mam

Myślisz,że w ten sposób zaoszczędzisz? Mylisz się :chytry:
ma1kel napisał(a):mam pytanie, im bardziej śruba wykręcona tym mniejsza dawka? a im bardziej skręcona tym większa?

Tak.
ma1kel napisał(a):Orientacyjne ustawienie powinno być? tzn od maksymalnego wkręcenia ile ją wykręcić by wmiare dobrze było

To nie jest reguła.
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 303d 7h 50m
Pomógł: 1004
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,