FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
JaruTA__
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 09, 2010 19:04
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: JaruTA__ » pn mar 08, 2010 15:02

panowie mam pytanie czy przy pompie 1v mk2 td bez (lda) jet taka sama regulacja jak na zdjeciu z pierwszej strony??????



jutek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 09, 2010 12:12
Lokalizacja: powiat pucki
Kontakt:

Post autor: jutek99 » wt mar 09, 2010 12:37

ja tez chce zrobic z moim AAZ ..MAM PYTANKO Popuszczasz kontre i na sróborent kręcisz na tym wcienciu ale ile?



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt mar 09, 2010 15:56

Dzisiaj podjąłem próbę zwiększenia dawki (i tylko dawki) w moim SB.

Odkręciłem śrubę kontrującą, potem śrubę do zwiększenia dawki o jakieś 1/4 i obroty wzrosły z 900 do około 1500.

Później zmniejszyłem obroty śrubką zaznaczoną zielona strzałką do poziomu 900.

Po tym zabiegu zauważyłem że auto jest o wiele bardziej czułe na naciśnięcie gazu i szybciej się wkręca na obroty (na biegu jałowym).

Przy przegazowaniu na początku puszcza czarnego dymka a pózniej juz nie. Jak trzymam na około 4-4,5k obrotów równo to nic nie puszcza.

Czy to normalne? dobrze zwiększyłem dawkę? Samo zwiększenie dawki coś daje?
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 15:58 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 10, 2010 02:27

Jak nie wiesz czy jest jakiś efekt, to pewnie jest coś nie tak :)

Ale plusa do profilu to już dodałeś :green_fuck:



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob mar 13, 2010 00:37

Dobrze leci :bigok: po paru jazdach zdecydowanie mocniejszy dół i bardziej elastyczny silnik. Też bardzo nie kopci, tylko jak przygazuję na postoju ale przy większych obrotach czarny dym zanika.

Jutro się biorę za ciśnienie w mojej T2 :grin: , więc myślę, że dymienie bardziej ustąpi i będzie trzeba jeszcze dawkę podkręcić. dzisiaj mi przyszedł wskaźnik tylko nie wiem czy dam rade na tym cięgnie czy MBC zamawiać.

Pozdrawiam!:)



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » pt mar 19, 2010 10:31

hmm tak czytam ten temat i chyba mam coś nie tak! Pompa na zimnym i na ciepłym ma trzymac takie same obroty po wyrzuceniu ssania?? U mnie tak nie jest na ciepłym mam ok 900-950 a na zimnym mam ok 700-800 w niare jak sie silnik rozgrzewa to sie powoli podnosza (rozgrzewa czyli ma juz conajmniej 50 stopni zaczynaja rosnac). Pompe mam typowa z JR-a ze ssaniem rosna obroty - i tu drugie pytanie zablokowałem ciegno ktore podnosi obroty przy zaciaganiu ssania i zapalilem auto (ssanie zaciaglem) i zauwazylem ze samo ssanie nic nie zmienia - pracuje jednakowo i nie zaczyna klepac przy zaciaganiu ssania - tak powinno byc?? Dodatkowo mam problem bo jak zapale go na zimno przy ok +3 stopniach to troche kuleje i kopci tak samo jak przy opoznionym kacie wtrysku, siwo niebiesko - po ok 30 s przestaje - wtryski mam nowe z koncowkami 274 boscha, kompresja tez ok gdzie sukac przyczyny. Aha dodam ze mam podniesiona dawke i cisnienie 1,1 bar. Aha na cieplym przy probie ruszenia bez gazu trzesie sie jak galaretka i dusi mu obroty!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » ndz kwie 04, 2010 17:58

Witam,
1. Dzisiaj chciałem podnieść dawkę w moim AAZ ale zamiast nakrętki kontry 13 napotkałem chyba plombę? Nic się nie stanie jak to zerwę? Czy po prostu nie mogę w mojej pompie podnieść dawki?

Zdjęcie:
Obrazek

2. Która to jest śruba od regulacji wydatku szczątkowego i co można uzyskać jej kręceniem?

3. Na zimnym silniku, po wyciągnięciu przyspieszacza mam obroty rzędu 500/min. Kokpitem telepie jakbym był na trzepakach w stacji diagnostycznej.

Gdy odpalam na ciepłym jest 900, więc bieg jałowy jest ustawiony OK... co może być przyczyną tych 500 na zimnym?

Pozdrawiam


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

ironderek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 05, 2010 03:39
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: ironderek » pn kwie 05, 2010 03:50

Witam wszystkich, mam takie pytanie odnosnie regulacji pompy wtryskowej. Mam Golfika 1.9D 1Y ktory troszke truje i normalnie by nie przeszedl przegladu, ale jak ostatnio pojechalem do mechaniora to widzialem jak przekrecil jakas magiczna srubke na pompie wtryskowej i autko normalnie przeszlo przeglad, gdyz dymienie miescilo sie w normie. Pozniej musialem wrocic do niego by przestawil mi znowu srube na pompie bo autko bylo troche slabsze. Teraz zbieram sie do nastepnego przegladu i zastanawiam sie czy aby tej regulacji nie dokonuje sie poprzez delikatne wykrecenie np. o pol obrotu sruby regulajacej dawke paliwa(oznaczonej w pierwszym poscie strzalka czerwona)? Czy mozna to jeszcze zrobic w jakis inny sposob zeby autko przeszlo przeglad jesli emisja spalin jest troszke za duza?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 05, 2010 13:25

ironderek, Wtryski pewnie leją i nie powinieneś tak jeździć - poza obniżoną kulturą pracy silnika masz zwiększone spalanie i ryzyko uszkodzenia komór wirowych, głowicy i tłoków.



mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » czw kwie 08, 2010 21:16

denu ściągaj te gówniane pląby tak samo miałem w astrze na pompie boscha, widać ze nikt ci nie grzebał... Panowie o ile średnio obrotów wkręcacie tą śrubę np przy doładowani 1.4bar i LDA ustawionym na hardcore? 2-3 obroty? Z ciekawości się pytam bo ja na razie jeden obrocik zrobiłem i widzę że można jeszcze kręcić...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw kwie 08, 2010 22:28

Tego nikt Ci nie powie, bo to jest różnie musisz kupić manometr.



Awatar użytkownika
denu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: wt lip 03, 2007 12:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: denu » śr kwie 28, 2010 17:18

Witam,

Troszkę już pogrzebałem przy dawce i opiszę doświadczenia, może komuś się to przyda :)
(dla przypomnienia 1,9 TD AAZ)

1. Podkręciłem dawkę, przez co podniosły się obroty na jałowym, więc zacząłem zmniejszać główną śrubę od obrotów i śrubę obrotów bez przyspieszacza.
Niestety te manipulacje nic nie dały, obroty były wysokie, wolno schodził z obrotów, a po kilku minutach na chodzie obroty same zaczynały rosnąć i żeby nie przekręciło silnika musiałem go zdławić z kluczyka.
Trochę ugasiło to moje chęci do kombinowania, po prostu wystraszyłem się że rozwalę głowicę, więc zmniejszyłem dawkę z powrotem do punktu wyjścia. O dziwo, efekt samoczynnego wchodzenia na obroty nie zniknął, więc zwątpiłem zupełnie i pojechałem do pompiarza.
(w tym miejscu polecam we Wrocławiu zakład na ul. Ślężnej koło shella)

2. Pompiarz w mig wyregulował mi pompę kręcąc dawką, śrubami od obrotów.
Za 20 zł przywrócił wszystko do normy (czyli seria).
Przy okazji zniknął problem o który wcześniej pytałem, a nikt nie odpisał:
3. Na zimnym silniku, po wyciągnięciu przyspieszacza mam obroty rzędu 500/min.
Regulacja śrub zaznaczonych w pierwszym poście pomogła - nie miało to związku z śrubą wydatku szczątkowego, zwyczajnie śruba od obrotów przy wyciągniętym przyspieszaczu.

3. Jak już wszystko było ok, zrobiłem drugie podejście do zwiększenia dawki.
Zrobiłem ćwierć obrotu śrubą od dawki, i cofnąłem śrubę od pierwotnego położenia dźwigni gazu o 5 obrotów, aby na jałowym silnik kręcił się 950/min.

Po tej małej zmianie auto przyspiesza zauważalnie lepiej. Dymienia nie ma wcale więc widzę że jeszcze jest możliwość podkręcenia. Ciśnienie mam 0,6 bara.

Pozdrawiam wszystkich podkręcających :bigok:


Obrazek
mk3: Obrazek a3: Obrazek

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » pn maja 03, 2010 12:31

Obrazek

Witam panowie od razu mówię że nie mam auta z grupy VW tylko opla z 1.7dtl z pompą boscha... A więc moja pompa wygląda tak jak powyżej wiadomo dawkę podkręciłem tak jak u was śrubą z kontrą 13 i gitara bo fabrycznie obroty mojego silnika były takie że wszystko wibrowało więc po lekkiej korekcji wzrosły i jest ok... no ale jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia więc wczoraj modziłem żeby jeszcze podnieść i ni cholery nie mogłem zbić obrotów biegu jałowego, na początku myślałem że obniżę je śrubą zaznaczona na zielono nr 3 bo ona cofnie ten wichajster co ruszamy linką gazu ale za cholerę nie mogłem ją ruszyć(kontra odkręcona) tak że jak jest to wcięcie na na czubku gwintowanej śruby to je urwałem i na pewno ją nie poluzuje... ale na chłopski rozum wydedukowałem a potem stwierdziłem a książce sam naprawiam że śrubą nr 1 reguluje obroty biegu jałowego na zimnym silniku a śrubą nr 2 obroty na ciepłym silniku lecz grucha zaznaczona na na żółto nr 4 mimo tego że opiera się śrubie nr2 i nadal ja cofam tak że ta dźwignia podciągana przez gruchę dalej obroty stoją w miejscu ani się nie podnoszą ani nie zmniejszają i nie czaje o co tu biega bo na zimnym silniku i jak jest wyłączony lina opiera się o śrubę nr 1 a gdy ręką wezmę ją do oporu w stronę śruby nr 2 to obroty maleją więc wychodzi że w tamtą stronę jest zmniejszanie obrotów... Śruby nr1 nie ruszałem zaczęło robić się ciemno... Żeby nie było niedomówień mam silnik oplowski a nie isuzu i z tego co się orientuje jestem prekursorem jeśli chodzi o podkręcanie tego silnika w Polsce bo jeszcze nikt nie zrobił opisu jak go ugryźć, a bym zapomniał wymieniłem boost pina w LDA bo było tak samo jak w aaz czyli był płaski i nie zwiększał dawki pod wpływem doładowania...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn maja 03, 2010 13:28

Proponuję najpierw wymienić sprężarkę, bo ta co u ciebie siedzi nadaje się do roweru i z pewnością długo nie pożyje. Problem z obrotami może być spowodowany budową pompy, a konkretnie regulatora obrotów (ten uchwyt ze sprężynkami, który się wyciąga do gov-moda) wymień go na taki od 1.6 TD JR
Ostatnio zmieniony pn maja 03, 2010 13:28 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości