[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
możesz szukać pod "dysza spryskiwacza"...ale weź no ten plastik wytargaj, zatkaj jeden koniec palcem a w drugi dmuchaj i będziesz wiedział czy ten element przepuszcza, czy gdzie indziej jest wyciek
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Najwyżej podłączę to bezpośrednio do tego przewodu chyba nic się nie stanie no nie ?
Jutro spróbuję jeszcze to "przedmuchać"
Jutro spróbuję jeszcze to "przedmuchać"

- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
wsio jedno czy dmuchniesz czy podłączysz wężyk pod to - na pewno nic się nie stanieGoldi90 pisze:Najwyżej podłączę to bezpośrednio do tego przewodu chyba nic się nie stanie no nie ?
Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam szanowne grono forumowiczów. W moim MK IV dopadła mnie ta sama bolączka. Wycieraczka jeszcze działa i zbiera, ale spryskiwacza już nie używam gdyż wtedy w czasie jazdy wariuje mi czujnik otwarcia klapy, a na postoju alarm jak go zamknę
Wielu z Was zainwestowało w zestaw naprawczy który notabene kosztuje około 180zł + grzebanina z naprawą i ryzyko że może się coś nie udać. Ja postanowiłem poszperać i znalazłem w sieci zamiennik nowego silniczka nowej wycieraczki. Jest to produkt BOSCH więc chyba raczej solidny sprzęt, a cena na ALLEGRO waha się od 160 do 200zł + przesyłka. Jako, że nie jestem samolubem postanowiłem się z Wami podzielić wiedzą aby ulżyć w cierpieniu bo wymiana wszystkiego to raptem parę minut. Oto numer części:
BOSCH 0 390 201 592
Pozdrawiam i życzę mniej usterek w naszych autkach

BOSCH 0 390 201 592
Pozdrawiam i życzę mniej usterek w naszych autkach
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
[quote="jurrob"]ALLEGRO waha się od 160 do 200zł + przesyłka. Jako, że nie jestem samolubem postanowiłem się z Wami podzielić wiedzą aby ulżyć w cierpieniu bo wymiana wszystkiego to raptem parę minut.
jurrob, może lepiej byłoby tak niż szukać na allegro po numerach http://moto.allegro.pl/silnik-wycieracz ... 87774.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale pytam po co??jak można to zrobić za kilka żł.160 w kieszeni . A sadzę że wytrzyma ten twój nowy zakup
Z resztą po to jest ten temat by nie wydawać pochopnie , na to zawsze jest czas
Dwa kawałki rurki jedna o wiekszym przekroju druga taka sama jak w ori dyszy , wkładamy nasze rurki odmierzamy na wymiar lutownica trochę smaru i działa już ponad rok i będzie jeszcze ho ho .
160 plus wysyłka w kieszeni 
jurrob, może lepiej byłoby tak niż szukać na allegro po numerach http://moto.allegro.pl/silnik-wycieracz ... 87774.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale pytam po co??jak można to zrobić za kilka żł.160 w kieszeni . A sadzę że wytrzyma ten twój nowy zakup




Ostatnio zmieniony śr sty 25, 2012 18:56 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam,
przekopałem ten wątek, ale nie odnalazłem odpowiedzi na mój konkretny przypadek.
Oczywiście w moim golfiku zastałem nieruchomą wycieraczkę z tyłu i spróbowałem ją naprawić jak w poradzie. Niestety, nic to nie pomogło - wina początkującego, bo przerwane były przewody idące do klapy. Ale niestety, podczas próby naprawy zepsułem jedną rzecz, dysza od spryskiwacza sikała mocnym sikiem, a teraz po mojej "naprawie" chodzi razem z wycieraczką i moc "wytrysku" jest mała
Czy mogę to jakoś odwrócić? Czytałem, że dysza zaczepia o tuleję od wycieraczki, ale jak czy da się je odseparować i co ew. muszę zrobić?
Z góry dzięki.
przekopałem ten wątek, ale nie odnalazłem odpowiedzi na mój konkretny przypadek.
Oczywiście w moim golfiku zastałem nieruchomą wycieraczkę z tyłu i spróbowałem ją naprawić jak w poradzie. Niestety, nic to nie pomogło - wina początkującego, bo przerwane były przewody idące do klapy. Ale niestety, podczas próby naprawy zepsułem jedną rzecz, dysza od spryskiwacza sikała mocnym sikiem, a teraz po mojej "naprawie" chodzi razem z wycieraczką i moc "wytrysku" jest mała

Czy mogę to jakoś odwrócić? Czytałem, że dysza zaczepia o tuleję od wycieraczki, ale jak czy da się je odseparować i co ew. muszę zrobić?
Z góry dzięki.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
to co w pierwszym poście tego tematuimmuno pisze:co ew. muszę zrobić?

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
He he, to właśnie zrobiłem i zepsułemQto pisze:to co w pierwszym poście tego tematuimmuno pisze:co ew. muszę zrobić?

Zapytam konkretniej: co zrobić aby odseparować ruch dyszy spryskiwacza od ruchu wycieraczki? Odkręcić wycieraczkę i dołożyć jakąś podkładkę? Nie wiem nawet w którym miejscu dysza spryskiwacza zazębia się z wycieraczką. Proszę o pomoc, bo zima za pasem.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
po prostu źle to zrobiłeś...rozbierz jeszcze raz i dokładnie poskładaj. Jeżeli wyeliminowałeś kręcenie się rurki (tej z pierwszego postu) poprzez wymianę i dobrze wsio poskładałeś to sama dysza jest źle wsadzona...dysza ma się trzymać na tej małej rurce w środku, rurka jest nieruchoma i wtedy dysza stoi...na ostatniej fotce jest to widoczne. Jeżeli dysza trzyma si na tym drugim elemencie to kręci się razem z wycieraczką. Dysza musi mocno siedzieć w tej rurce.
Ale skoro płyn słabo leci to mam trochę wątpliwości do tego co tam narobiłeś
Ale skoro płyn słabo leci to mam trochę wątpliwości do tego co tam narobiłeś

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
kol..Qto, sądzę ze nic nie robiłQto pisze:Ale skoro płyn słabo leci to mam trochę wątpliwości do tego co tam narobiłeś

A objawy ewidentne kreci sie z wycieraczką dysza, bo pękla rurka ,płyn slabo pryska bo leci w poszycie klapy nadmiar płynu wszystko


A pomoc jest w tym temacie czego jeszcze oczekujesz ??kol Qto, wysyla Cie do strony 1 widać w co wchodzi w jaki element ta dysza ! A nie jakieś podkładki czy komuś tu pomogły podkladki na zerwanej dyszy by sie nie obracała ?? Czytac kolego immuno, ze zrozumieniem jeszcze raz czytać ! A jak nie to zostalo Ci kupić nowy silniczek który reż jest zamieszczony link , bo to sie lepiej oplaca niż komplet naprawczyimmuno pisze:Proszę o pomoc, bo zima za pasem.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Przestał mi działać spryskiwacz tył, w srodku czuć płynem, gdzieś ucieka po drodze. Idę do garażu demontować klapę. Czy w międzyczasie mógłby ktoś podać jakiś schemat którędy leci wąż z silnika do wycieraczki? ewentualnie opisać co nieco jego rozmiezszcenie i na które miejsca mam zwrócić uwagę, gdzie moze być wyciek?
Oczywiście z tematem jestem zapoznany, wiec chodzi mi o inne miejsca jeśli się okaże że dysza jest ok, a rozłączyło się gdzies indziej.
Problem rozwiązany. Jako iż dysza zachowywała się jak powinna doszedłem, że jest wyciek po drodze. Faktycznie zalany bagażnik pod lewą lampą. Węęzyk rozpiął sie na łączeniu przy dachu w lewym rogu.
Oczywiście z tematem jestem zapoznany, wiec chodzi mi o inne miejsca jeśli się okaże że dysza jest ok, a rozłączyło się gdzies indziej.
Problem rozwiązany. Jako iż dysza zachowywała się jak powinna doszedłem, że jest wyciek po drodze. Faktycznie zalany bagażnik pod lewą lampą. Węęzyk rozpiął sie na łączeniu przy dachu w lewym rogu.
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam, mam pewien problem a mianowicie główna zębatka która kręci wycieraczką (ta po prawej stronie od silniczka, z niej wychodzi rurka spryskiwacza) nie chcę współpracować i nie umiem jej za nic wyciągnąć. Wlałem już chyba z litr WD40 (:D) i dalej ani drgnie. Spryskiwacz ładnie działa po przedmuchaniu, pozostałe zębatki wyczyszczone ale tej nie umiem wyciągnąć. Po próbnym włączeniu wycieraczki zębatki tak jakby próbowały się przesunąć niestety nie mogą. Podpowie mi ktoś jak można ja wyciągnąć bo już powoli mnie to zaczyna wkurzać. Chyba że jej się po prostu nie da zdemontować i musi siedzieć na miejscu (w takim razie nie wiem co jest powodem że zębatki na sucho, tj. po samym podłączeniu wtyczki nie chodzą. Może mnie ktoś nakierować jak mam się z tym uporać ?
Pozdrawiam
Edit//
Poradziłem sobie, niestety trzpień gdzie przychodzi dysza spryskiwacza jest zbity;/ Jutro to przewiercę i zobaczymy co będzie
Pozdrawiam

Edit//
Poradziłem sobie, niestety trzpień gdzie przychodzi dysza spryskiwacza jest zbity;/ Jutro to przewiercę i zobaczymy co będzie

-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
A ja koledzy mam pytanie odnosnie zdejmowania tej blachy(kolega greg na poczatku tematu pierwsze zdjecie) prezentuje ja .Ta blacha ma 7 srub i moje pytanie jest nastepujace .CZy po odkreceniu tych srub schodzi sama blacha (bez tego czarnego elementu) czy razem z nim.???Ponieważ chciałbym zobaczyc co sie dzieje w srodku bez zdejmowania całego silnika .Dodam ze silnik jest suchy a dysza nie chodzi razem ze spryskiwaczem brak zadnej kolrozji.Mam natomiast problem bo nieraz poprostu silnik mi nie działa i jak uderze w klape to działa i chciałem zobaczyć czy tam szukac przyczyny(inne mozliwosci juz wyeliminowałem),Mówiąc w skrucie czy po odkreceniu tych srub nic mi sie nie rozsypie?????????I czy nie naraze tej rurki na jakiekolwiek uszkodzenia????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości