Fotoporada - nagrzewnica słabo grzeje - wymiana

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 21, 2009 23:05

tomcio pisze:opornik termiczny
to jest bezpiecznik termiczny i sie pali sam, ale często dlatego że silnik się zaciera już i więcej prądu żre


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

3jj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 14:58
Lokalizacja: konin

Post autor: 3jj » pn paź 12, 2009 16:09

witam mam prośbe czy ktoś mógłby wrzucić jeszcze raz te fotki z fotoporade bo są one czasowo niedostępne a pilnie musze wymienić nagrzewnice



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » śr paź 14, 2009 01:23

prosze bardzo, link za długo nie bedzie aktywny...


http://wyslijplik.pl/download.php?sid=Yhv5aPKZ


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

3jj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 14:58
Lokalizacja: konin

Post autor: 3jj » czw paź 15, 2009 16:03

dzięki wielkie nagrzewnica wymieniona ogrzewane działa :pub:



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » ndz lis 22, 2009 00:18

Ja ponownie proszę aby ktoś wkleił te foty z foto porady



orh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:35
Lokalizacja: B.P

Post autor: orh » wt gru 15, 2009 22:40

Witam, rozebralem juz caly srodek, jedyne co mi pozostalo to te 3 sruby w komorze silnika.
niestety, nakretki sie zapiekly i kreca sie razem ze srubami. Wiecie moze co z tym zrobic?
Czy one wykrecaja sie z plastikowej obudowy czy sa tam na stale?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » śr gru 16, 2009 12:51

orh pisze:Czy one wykrecaja sie z plastikowej obudowy czy sa tam na stale?
jeśli dobrze pamietam to sa wtopione w plastik także sie nie wykręcaja, musisz jakoś przeciąc te nakrętki



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr gru 16, 2009 21:51

miałem to samo - da się wykręcić, te szpilki są wkręcone w plastik obudowy , a potem z 2'giej strony przychodzą dopiero nakrętki. Jak będziesz odkręcać to w pewnym momencie poczujesz ze już jest luźne bardzo (bo jako tako śruba cała nie wyjdzie Ci do komory) i wyciągniesz obudowe od środka :)



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » czw gru 17, 2009 16:06

Witam. Zamieszczam tutaj ponownie fotoporade tomcio ze zdjeciami.


Wymiana nagrzewnicy została zakończona, powietrze leci teraz gorące, jeśli nie powiedzieć parzące. Zaczęło sie od tego że leciało ledwo letnie powietrze. Wyrzuciłem w pierwszej kolejności dwa trójniki z termostatem nagrzewnicy i zaworkiem które są na wężach dochodzących do nagrzewnicy w komorze silnika. W ich miejsce dałem rurki miedziane o średnicy zewnętrznej 22 mm i długości około 10 cm każda. Nie wiele to pomogło więc przyszła pora na nagrzewnicę. Nie odkręcałem deski rozdzielczej. W pierwszej kolejności odkręcamy półki przed pasażerem i kierowcą oraz demontujemy tunel środkowy. Następnie wyciągamy dolną kierownicę powietrza z dyszami na nogi, odkręcamy 3 wkręty mocujące osłonę po stronie kierowcy i mamy taki oto widok.



Tutaj widok od strony kierowcy. Kółkami czerwonymi oznaczyłem 3 linki sterowania które musimy odczepić przez zdjęcie drucików i zawleczek, uwaga aby ich nie pogubić bo strzelają po całym aucie.
Obrazek

Od komory silnika mamy taki oto widok. Czerwonym owalem oznaczyłem osłonę aluminiową którą trzeba zdemontować aby mieć dobre dojście do śrub mocujących całą dmuchawę. Zielonymi kółkami pokazuję wspomniane rurki miedziane w miejscu termostatu nagrzewnicy, zaworu i wypasu
Obrazek

Na kolejnych 3 fotkach pokazuję trzy nakrętki które mocują dmuchawę do grodzi oraz opaski węży nagrzewnicy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wewnątrz auta po stronie pasażera szukamy takiej nakrętki mocującej dmuchawę. Jest ona w pobliżu elektrycznej dmuchawy:
Obrazek

Teraz odkręcamy te dwie nakrętki plastikowe i odchylamy pokrywę do tyłu:
Obrazek
Obrazek

Teraz odczepiamy spinki 6 szt. Tej z góry pewnie nie uda się odczepić, mi się złamało mocowanie ale nie przeszkadza to w niczym. Myślałem że nie będzie konieczne rozpinanie tych spinek jednak nie chciała wyjść dmuchawa w jednym kawałku, aby ją wyjąć trzeba trochę pomanewrowac i jak jest rozpołowiona to jest to dużo łatwiejsze:
Obrazek

Na fotce nie widać spinek z tyłu i tej jednej z góry.

Na tej fotce mamy już wysuniętą dmuchawę w stanie rozpołowionym, w kółku oznaczyłem miejsce rozpołowienia:
Obrazek

A tutaj wyjęta dmuchawa na zewnątrz:
Obrazek

Podważamy zaczepy (w kółkach) i wysuwamy nagrzewnicę na zewnątrz (strzałka)
Obrazek

Widok wewnątrz dmuchawy, zgniłe liście:
Obrazek

Do nowej nagrzewnicy przyklejamy piankę na wzór starej, pianka jest dostępna w komplecie w pudełku:
Obrazek

Wsuwamy nową nagrzewnicę do dmuchawy aż do zaskoczenia zatrzasków:
Obrazek

I mamy na koniec taki widok gotowej do montażu połówki dmuchawy:
Obrazek

Wkładamy tą połówkę do auta i przykręcamy na gotowo, podłączamy sterowanie i przyczepiamy drugi kawałek dmuchawy, montujemy spinki, podłączamy wtyczkę i węże z opaskami. Odpalamy motorownie i sprawdzamy czy wszystko jest OK, nic nie cieknie itp, po chwili zacznie lecieć BARDZO gorące powietrze, uzupełniamy międzyczasie płyn chłodzący i składamy resztę gratów. Powodzenia i miłego dłubania, myślę ze tak na spokojnie to 5 godzinek pracy z przerwami na kawkę, warto bo nie jest to trudne a warsztaty z tego co słyszałem bardzo dużo wołają za taką usługę.



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » wt gru 29, 2009 23:53

A moze mi tos powiedziec jak w silniku GTi 8v sciagnac te 2 obejmy co sa w komorze silnika nie da sie tam wlozyc reki a co dopieru jakies szczypce ;/



Awatar użytkownika
adikus7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 21:43
Lokalizacja: Chorzów (Schwarzenborn)
Kontakt:

Post autor: adikus7 » czw gru 31, 2009 00:42

Załatw sobie "morsa" i plaster,szeroki. :grin:
Obrazek
Poodkręcaj co ci tam przeszkadza (u mnie cewka zapłonowa),tym plastrem zaklej sobie jadaczkę i do dziełą,no chyba że w pobliżu nie będzie kobiet i dzieci to plaster sobie podaruj (taki żarcik) :okej:



ochi1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt lis 03, 2009 17:50
Lokalizacja: W-wa

Post autor: ochi1 » pt sty 08, 2010 22:22

Czy jest możliwa wymiana nagrzewnicy
bez rozszczelnienia klimatyzacji w golfiku mk 2
Proszę o pilną odpowiedz bo myśli zamarzają
Pozdrawiam
Mariusz



szakal6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 04, 2009 19:03
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szakal6 » pt sty 22, 2010 21:41

Super porada, dzięki niej gładko i szybko wymieniłem nagrzewnice bez zdejmowania deski rozdzielczej,wszystko ładnie pokazane na zdjęciach co i gdzie się znajduje czas to około 3 godzin bo jeszcze wymieniłem chłodnicę....
Dziękuję autorowi za fotoporadę i pozdrawiam...



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości