karolsiny pisze:Dzisiaj wieczorem zobaczylem, ze jak siedze w aucie to wlacznik kontroli wnetrza normalnie swieci, czyli jest dobrze
chyba nie jest...powinien świecić przy otwartych drzwiach a nie jak siedzisz w aucie
Wracając do tematu diody, o której kilka postów wyżej pisze Kolega
krzyzak.
Na necie, w tematach o montażu lampki W8, można spotkać info aby zamontować diodę na przewodzie gdzie pojawia się masa po otwarciu drzwi. Tylko po co ta dioda?
Dioda znajduje się około 5cm od wtyczki lampki centralnej, więc można wywnioskować, że rozdziela lampkę centralną od reszty instalacji - tak jakby od strony lampki miał się cofać sygnał.
Przeglądając schematy...na diodę natrafiłem w schemacie kontroli wnętrza przy module komfortu 1C, ale przy samym komforcie 1C (bez kontroli wnętrza) już tej diody nie ma - Kolega
krzyzak pisał o tym. Z tego można wywnioskować, że dioda ma zapobiegać cofaniu się sygnału z lampki centralnej do lampek tylnych z czujnikami...a nie do komfortu bo przecież na schemacie bez kontroli wnętrza tej diody nie ma. Tylko dlaczego nie ma diody w schematach kontroli wnętrza dla modułu 1J?
Lampka W8 niewiele tu wnosi, bo rozprułem wiązkę z Golfa lub Bory po lifcie (z komfortem 1C) i dioda jest...a przecież lampka W8 była tylko w Passatach (i to tylko W8)...z kolei na schemacie Passata W8 tej diody przy lampce nie ma.
Ze schematów wychodzi, że dioda jest tylko i wyłącznie w komfortach 1C i tylko przy kontroli wnętrza...na schemacie Passata z komfortem 1C i kontrolą wnętrza jednak tej diody nie widzę. Nie wiem czy w schematach są błędy (pominięcie diody)...czy po prostu tylko w mk4 występowała
Czy ktoś jest wstanie wytłumaczyć w jakim celu ta dioda jest?
Może ktoś ma fabryczną wiązkę kontroli wnętrza z komfortu 1J i mógłby sprawdzić czy ma diodę? - po wyciągnięciu lampki centralnej można diodę wyczuć na wiązce, ok 5cm od wtyczki. Na fotce niżej widać diodę na przewodzie niebiesko/szarym...foto słabe, ale co potrzeba to widać
Tak drążę temat, bo ta dioda mi strasznie przeszkadza w jednej modyfikacji...i nie wiem czy jak diodę przeniosę np bliżej komfortu (tam mi nie będzie przeszkadzała) to nie będzie problemu. Zakładam, że może być ok dopóki mam komfort 1J...ale jak zmienię na 1C i diody nie będzie?
Na którymś forum trafiłem na info, że komfort jest delikatnym sterownikiem i dioda go chroni przed uszkodzeniem - jednak brak informacji co mogłoby ten komfort uszkodzić...i dlaczego dioda jest tylko w przypadku kontroli wnętrza.
edit: znalazłem jeszcze dwa dodatkowe schematy kontroli wnętrza...od maja 99. Jeden schemat dla aut z centralnym zamkiem, drugi dla aut z modułem komfortu - na jednym i drugim jest dioda przy lampce centralnej