Strona 3 z 4

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: wt lut 14, 2012 22:01
autor: stonefree
grg474 pisze:nadmiar ciśnienia miał mniejszą rurą większą prędkość przepływu
Ale czy jesteś pewien, że ten biały zaworek nie jest jednokierunkowy?
Poniżej zamieszczam zdjęcia tego, co się zmieniło po zastosowaniu w moim AKQ "patentu", tzn. odpowietrzenia bez żadnych zaworków poprowadzonego z pokrywy zaworów do butelki PET 1,5 l, którą wstawiłem pomiędzy rozrusznikiem a chłodnicą :). może tego nie widać na zdjęciach, ale w wężu idącym z odmy do filtra powietrza nie ma ani śladu majonezu, pod korkiem jest mniej, niż przed zastosowaniem " patentu" , natomiast w butelce trochę się przez około 3 tygodnie nazbierało. Nasuwa się prosty wniosek, ze fabrycznym odpowietrzeniem silnik słabo sie wentyluje, mimo że średnica węża jest dużo większa. Może jakiś element ze starych silników np. separatorw pokrywie zaworów i gruba rura do filtra rozwiązałyby sprawę na zawsze? Obrazek Obrazek Obrazek

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: czw lut 16, 2012 23:16
autor: grg474
stonefree pisze:Ale czy jesteś pewien, że ten biały zaworek nie jest jednokierunkowy?
tak - zaworek jest jednokierunkowy - od silnika do filtra

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: pt lut 17, 2012 19:29
autor: stonefree
grg474 pisze:od silnika do filtra
Kupiłem wąż do filtra powietrza do głowicy razem z zawrkiem od silnika BCA ( o ile sie nie myle ), tam zaworek jest przykręcony wprost do pokrywy zaworów, w której jest dodatkowy otwór, i tam zaworek otwiera się w kierunku od filtra do silnika :)

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: sob lut 18, 2012 00:15
autor: Tomek gd
jako, że też mam ten problemu chciałem się zapytać gdzie kupić i pod jaką nazwać szukać tej przejściówki pod korek oleju, żeby zrobić dodatkowe odpowietrzenie?

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: sob lut 18, 2012 03:28
autor: thomas1919
Tomek gd pisze:jako, że też mam ten problemu chciałem się zapytać gdzie kupić i pod jaką nazwać szukać tej przejściówki pod korek oleju, żeby zrobić dodatkowe odpowietrzenie?
Kupisz w VW. Ceny sprawdzisz tu http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

Dla AKQ potrzeba dapter pod korek, krótką rurkę, zaworek jednostronnie przelotowy (potwierdzam, że tak jest), dłuższa rurka idąca do obudowy filtra powietrza i obudowa fitlra z dodatkowym wejściem
Obrazek Obrazek
Dla reszty 1,4 stosuje się rurkę odmy na której jest trójnik od którego idzie krótka rurka do zaworka ( zaw. dwustronie przelotowy ale powodujący mniejszy przepływ powietrza), dłuższa rurka zakończona trójnikiem ) trójnik wpina się w przecięty na tą okolicznośc wąż idący od filtra aktywnego do podstawki przepustnicy:
Obrazek Obrazek Obrazek

Nie zaleca się stosować zamiennie lub dwóch systemów na raz tylko zgodnie z kodem silnika.

Nr części z czego jedne są dla AKQ a inne dla reszty typów 1,4 (podgrzewana rurka odmy dla wszystkich 1.4) :
Obrazek

Polecam też podgrzewaną puszkę odmy z wiekszymi kanałami przelotowymi (zasada podłaczenia ta sama co grzałki w rurce - można łaczyć i mieć obie grzałki tzn. podgrzewana puszka i podgrzewana rurka) :
Obrazek
Obrazek

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: pt lut 24, 2012 01:10
autor: Tomek gd
thomas1919, dzięki :okej: obrazek z numerami bardzo pomocny :pub:

szybka akcja na allegro i mam za całe 80zl

036 129 613 B
036 103 558 A
036 103 175 A
036 103 560 C

+ dolna część obudowy filtra powietrza i stary spleśniały filtr (strasznie śmierdział) :los2:

rozumiem że do wykonania alternatywnego odpowietrzenia skrzyni korbowej potrzebuje jeszcze 036 115 302 N i tu jest pytanie czy pod tym numerem jest sprzedawany komplet czyli podstawa + uszczelka 06A103483D ? czy uszczelke trzeba zamawiać osobno?


schemat łączenia oraz numery części

http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... rp%2F31315" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: pt lut 24, 2012 08:26
autor: thomas1919
Tomek gd pisze:
rozumiem że do wykonania alternatywnego odpowietrzenia skrzyni korbowej potrzebuje jeszcze 036 115 302 N i tu jest pytanie czy pod tym numerem jest sprzedawany komplet czyli podstawa + uszczelka 06A103483D ? czy uszczelke trzeba zamawiać osobno?
Tak jak pisałem : Nie zaleca się stosować zamiennie lub dwóch systemów na raz tylko zgodnie z kodem silnika.

Dla AKQ wyczerpałeś możliwości odpowietrzenia.

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: śr mar 07, 2012 00:25
autor: cudak11480
Rozumiem, że podgrzewana puszka odmy jest z Lupo 1.4 16V BBY ? Co to jest ten BBY, model silnika ? Czy są i czy można zastosować inne podgrzewane puszki odmy (z innych modeli) ? Czy koniecznie musi być ta ?

Czy w montażu jest jakiś większy problem ?

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: ndz gru 30, 2012 14:30
autor: cuma23
Wszyscy skupili się na odmie a ja poszedłem w trochę innym kierunku. Ten cały "SYF" zwany "MASŁEM" to nic innego jak mieszanina oleju i wody. Wyczytałem na niemieckim forum że dobrą alternatywą jest wymiana oleju na taki, który nie wiąże się z wodą i taki olej znalazłem. Wcześniej kilka dni po wyczyszczeniu odmy przy mrozach poniżej 10 stopni było BUM. Po wymianie oleju tylko raz BUM bo nie wyczyściłem przed wymianą oleju odmy. Teraz też jej nie czyściłem bo syf sam wyszedł. Przy kilkunastostopniowym mrozie w rurce od odmy do filtra powietrza zbierać się zaczął "wosk". i trochę na obrzeżach wyjścia odmy na rurę. Wyczyściłem drutem ze szmatą. Wszystko wykruszyło się. Nie było efektu "masła". Po dwóch dniach jeżdżenia ( ok. 80 km dziennie ) sprawdziłem ponownie rurę i brzeg odmy. Były śladowe ilości wosku a po 6 dniach drobinki. Odpowiedź prosta. Ważny jest jednak olej. Grzałki wstawionej nie mam a przy niższych temperaturach tylko dla zasady zdejmuję rurę i sprawdzam czy czegoś tam nie przybyło. Na razie spokój. A żeby było ciekawiej: wcześniej miałem na korku wlewu oleju "masło" przy zimnym silniku. Teraz mam jedynie czarny olej. Póki co sposób działa. Po sezonie zimowym napiszę więcej.

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: wt sty 01, 2013 22:36
autor: LASOT-A
cuma23 pisze:Wyczytałem na niemieckim forum że dobrą alternatywą jest wymiana oleju na taki, który nie wiąże się z wodą i taki olej znalazłem.
To co to za "cudowny" olej ??? Zdradzisz ? :bajer:

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: pn sty 07, 2013 11:39
autor: przemal
Ja np. miałem sporo masła w odmie i na korku jak jeździłem na Castrolu Magnatec (ale zapewne podrabiany ;/). Zmieniłem na Petronas Syntium i z dnia na dzień problem zniknął.

Re: podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: wt lis 12, 2013 23:20
autor: igus
thomas1919 pisze:
Polecam też podgrzewaną puszkę odmy z wiekszymi kanałami przelotowymi (zasada podłaczenia ta sama co grzałki w rurce - można łaczyć i mieć obie grzałki tzn. podgrzewana puszka i podgrzewana rurka) :
Obrazek

tylko pytanie mam
u mnie jest puszka 036 103 464 G z mojego silnika AXP
a chciałbym jej dać 036 103 464 AD czy w ogóle będzie pasować?
poza tym czy się rózni? 036 103 464 AD a 036 103 464 AH ? jakie puszki miały w silniku BBY?

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: śr lis 20, 2013 21:31
autor: igus
Panowie kupiłem puszkę podgrzewaną odmy 036 103 464 AD trochę inna jest i tego nie rozumiem co to za wąż taki karbowany do czego ona służy? czy można kupić wąż która prowadzi do obudowy filtra aby pasowała.

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

: pt lis 22, 2013 11:40
autor: stonefree
ten wąż karbowany w nowszych silnikach jest podpięty do kolektora ssącego.