16V PL , KR , 9A z digifantem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

ktory DIGIFANT jest lepszy w 16v

DIGIFANT I z g60
242
51%
DIGIFANT II z gti
236
49%
 
Liczba głosów : 478

16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez radekb » Cz sty 25, 2018 10:58

Witam. Pytanie troche z innej beczki, czy jest ktoś na forum kto zajął by sie wystrojeniem mojego digi1 pod 2.0 9a?? I jaki ewentualny koszt takowego zabiegu??



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka
Online: 7d 11h 56m
Auto: Corrado
Silnik: 9A

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez kasetla » Pn lut 12, 2018 00:01

Witam,
Mam duży problem co prawda nie z golfem a z passatem. 9a + digi II, lpg gen. 1, graty z pf, listwa i wtryski od 1.8t
Samochód ma długą historię jeśli chodzi o jego bolączki nawet i po przejściu na digi II ale przejdę do teraźniejszości. Samochód po długiej walce z digi II jedynie miesiąc przejeździł (częściej benzyna niż lpg) i nagle zaczął gorzej odpalać, przygasać zarówno na pb i lpg aż w końcu...

Na lpg jeździ i trzyma obroty 500 na zimnym, 1000 na ciepłym (to po regulacji przepustnicy)
Na benzynie aktualnie przy zimnym silniku czasami odpali bądź też nie a jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie (raz zareaguje na pedał a raz ma go gdzieś..) na ciepłym trzyma 100-200

*Pompka sprawna daje 6 barów (na listwie ciśnienie robocze to 2,5-3,5)
*Wtryski sprawne.
*Prąd sprawdzony.
*Kopułka zmieniona.
*Przepustnica zmieniona.

Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci jeśli to nic nie da to zakończy się raczej moja cierpliwość...

Dodatkowo samochód strasznie dymi...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 07, 2015 16:06
Online: 3h 27m

16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez KoguT » Wt lut 13, 2018 22:35

Panowie szybkie pytanie.

Kostka do odczytu błędów w dogi1 z g60 idzie do którego pinu w ECU?



VW Golf MK3 PinkFloyd GTI USA

Już GTi
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Online: 26d 21h 20m
Pomógł: 30
Auto: Golf mk3 GTi
Silnik: ABA

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez radekb » Śr lut 14, 2018 17:46

kasetla napisał(a):Witam,
Mam duży problem co prawda nie z golfem a z passatem. 9a + digi II, lpg gen. 1, graty z pf, listwa i wtryski od 1.8t
Samochód ma długą historię jeśli chodzi o jego bolączki nawet i po przejściu na digi II ale przejdę do teraźniejszości. Samochód po długiej walce z digi II jedynie miesiąc przejeździł (częściej benzyna niż lpg) i nagle zaczął gorzej odpalać, przygasać zarówno na pb i lpg aż w końcu...

Na lpg jeździ i trzyma obroty 500 na zimnym, 1000 na ciepłym (to po regulacji przepustnicy)
Na benzynie aktualnie przy zimnym silniku czasami odpali bądź też nie a jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie (raz zareaguje na pedał a raz ma go gdzieś..) na ciepłym trzyma 100-200

*Pompka sprawna daje 6 barów (na listwie ciśnienie robocze to 2,5-3,5)
*Wtryski sprawne.
*Prąd sprawdzony.
*Kopułka zmieniona.
*Przepustnica zmieniona.

Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci jeśli to nic nie da to zakończy się raczej moja cierpliwość...

Dodatkowo samochód strasznie dymi...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka



" jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie" ----> Prawdopodobnie padniety przepływomierz powietrza.... twoja Instalacja lpg nie potrzebuje przepływki dlatego silnik pracuje na gazie
Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci ----> to nic nie da szkoda pieniedzy na odpietej sondzie powinno też działać
i nagle zaczął gorzej odpalać,-----> zapłon do ustawienia wyprzedzenie 6 stopni przy odpietym czujniku temp wody (niebieskim) na 2250 obr /min
listwa i wtryski od 1.8t------> zapewnie masz regulator cisnienia 4 bary wic zalecam zmiane na 3bary wtedy nie bedzie go tak przelewac

A program w sterowniku pod 16 v jest????



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka
Online: 7d 11h 56m
Auto: Corrado
Silnik: 9A

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez kasetla » Cz lut 15, 2018 19:15

Radku, komputer nie jest po 16 ale kurde jeździł i nagle przestał. Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać, bo ani na pb ani na lpg) więc zaslepiłam teraz odpala i jeździ. Po nocy muszę przytrzymać aby delikatnie doszedł do siebie (500 na zimnym, 1100 na ciepłym tak samo w przypadku lpg).

To teraz jeszcze znajdę kogoś Warszawa-Biała Podlaska - Ostrołęka kto zmienia soft na 16v?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 07, 2015 16:06
Online: 3h 27m

16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez Gacekk » Pt lut 16, 2018 10:49

Wg mnie coś w kablach, podzespołach lub ecu jest nie tak. Ja kiedyś wsadziłem z digi II z pfa do 1.8 16v, poza tym, że było czuć, że trochę u góry mocy brak, auto odpalało i jeździło całkiem normalnie, wtryski nawet zmieniłem na większe i też chodził normalnie. Lucki przerobił mi soft i w sumie na ori wtryskach z pfa jezdziło jak na tych wiekszych bez programu.



MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Online: 12d 12h 52m
Pomógł: 2
Auto: MK2
Silnik: ABF+T

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez radekb » Pt lut 16, 2018 17:51

kasetla napisał(a):Radku, komputer nie jest po 16 ale kurde jeździł i nagle przestał. Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać, bo ani na pb ani na lpg) więc zaslepiłam teraz odpala i jeździ. Po nocy muszę przytrzymać aby delikatnie doszedł do siebie (500 na zimnym, 1100 na ciepłym tak samo w przypadku lpg).

To teraz jeszcze znajdę kogoś Warszawa-Biała Podlaska - Ostrołęka kto zmienia soft na 16v?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać------->
A krokowy masz od PF-a czy został stary krokowiec od wtrysku mechanicznego?? Moim zdaniem po pierwsze musisz sprawdzić przepływomierz powietrza w digifant 2 on w wiekszości przypadków jest winowajcą różnych dziwnych zachowan silnika.Najlepiej zrób jakieś zdjecia tego co masz pod maską, ściągnij czarną osłone z przepływomierza i daj zdjęcie płytki z wnetrza przepływki. Z Pf-em swoje przezyłem i naprawiałem go milion razy wiec musisz być 100 procent pewna ze z przepływka jest wszystko ok potem można bedzie gdybać dalej. Spróbuj jeszcze odpiac akumulator na jakieś minimum pół godziny żeby zresetowac błedy wsterowniku i wtedy zobacz czy jakas poprawa.
Przeczyść silniczek krokowy i sprawdź czy nigdzie jakieś lewe powietrze nie dostaje sie do silnika. Tematy wałkowane na forum miliony razy...

Z obrotami masz coś nie tak na zimnym powinny być wyższe a na ciepłym niższe... a 1100 na ciepłym to są za wysokie obroty. Jak masz przepustnice od Pfa to tam jest śruba od regulacji obrotów



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka
Online: 7d 11h 56m
Auto: Corrado
Silnik: 9A

Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez kasetla » So lut 17, 2018 10:12

To już druga wiązka, drugi komputer (mam jeszcze trzeci i na nim to samo), trzeci krokowy, druga przepływka, trzeci czujnik temp. Cieczy.

Druga listwa, regulator ciśnienia i wtryski.

Także ciągle pochłania kasę i powoli mam już dość.

Jeszcze sprawdzę za tydzień na przepływce z omegi 115km. Bo na obecnej strasznie moim zdaniem dymi zarówno na pb, jak i na lpg (według taty to paruje ale on wszystko powie abym już nie wymyślała).
I pytanie czy przepływka z 2e podejdzie jeśli instalacja jest z pf passata?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka



kasetla
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt kwi 07, 2015 16:06
Online: 3h 27m

16V PL , KR , 9A z digifantem

Postprzez radekb » So lut 17, 2018 17:23

Tak przepływomierz podejdzie bez problemu. Experymentalnie możesz zdjąc czarna klapke z góry od przepływki i na wolnych obrotach minimalnie ruszac klapa przepływomierza i obserwowac co sie dzieje może spreżyna jest źle napięta w przepływce . Posprawdzaj wężyki od podciśnień i czy nie dostaje sie nigdzie lewe powietrze już za przepływomierzem to jest bardzo ważne !
Daj zdjecie jak masz gaz zainstalowany (w któym miejscu w dolocie jest mieszalnik przed czy za przepływomierzem?) u siebie może to też miec wpływ na prace silnika zarówno na PB jak i na LPG. Z mojego doświadczenia polecał bym ci założyć BLOS do lpg albo sekwencje założyć bo na starej instalacji 1 czy 2 generacji to sie dzieją cuda świata.....



radekb
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2010 18:17
Lokalizacja: Tarnawka
Online: 7d 11h 56m
Auto: Corrado
Silnik: 9A

Poprzednia strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości