1.4 Ciężko działający układ kier, sprzęgło, skrzynia

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mrkojiro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 07, 2017 09:44

1.4 Ciężko działający układ kier, sprzęgło, skrzynia

Post autor: mrkojiro » sob lut 03, 2018 21:43

Witam. Jestem posiadaczem Golfa 4 1.4 2001, jeżdżę nim od nieco ponad roku. Na początku wymieniłem oczywiście olej, filtry, rozrząd, pasek klinowy. Innych płynów/układów nie ruszałem. Do tej pory nie miałem okazji jeździć innym golfem, aż do dzisiaj. Wsiadłem na chwilę do MK4 z silnikiem 1.6 i, oczywiście poza mocą silnika, to zupełnie inne auto. Byłem w szoku. Różnice to działanie sprzęgła, lekkość pracy kierownicy, lekkość zmiany biegów.

Układ kierowniczy: tej zimy zacząłem zauważać, że na mrozie kierownica działa nieco lżej, choć i tak ciężko. Nie wiem co może być przyczyną. Nie jestem w stanie np kręcić jedną ręką bo stawia dość duży opór. Podejrzewam, że należy wymienić płyn, ale pytanie - jaki? Nie chcę oszczędzać. Zdaję sobie sprawę, że winę może też ponosić pompa wspomagania. Jeśli jestem w błędzie, to chętnie posłucham wszelkich rad.

Sprzęgło: od samego początku brało wysoko. Miałem nawet obawy, że się ślizga, ale na szczęście nic takiego nie ma miejsca. Chodzi według mnie poprawnie i w zasadzie nie przejmowałem się nim, aż do dzisiaj. Bo sprzęgło w tym 1.6, którym jeździłem, chodziło baaardzo lekko. Wręcz zbyt lekko powiedziałbym, na tyle że ciężko było mi je kontrolować. Pewnie dlatego, że przywykłem do mojego. Mimo wszystko dziwi mnie aż tak ogromna różnica. Jakie mogą być przyczyny? Wymiana płynu hamulcowego jest tu zasadna? Ponoć te układy są jakoś połączone, ja nie bardzo się na tym znam. Bardzo proszę o pomoc.

Skrzynia biegów: moja skrzynia jest dość "twarda", przełożenia są dość stanowcze, ma taki sportowy charakter. Zdarza się, że czasami jakiś bieg nie wskoczy od razu, ale bardzo rzadko. Oczywiście też wydawało mi się wszystko w porządku aż do dzisiaj, bo w tym 1.6 mogłem biegi wrzucać dosłownie palcem, tak lekko to działało. Zdaję sobie sprawę, że to mogą być różne skrzynie ze względu na różne silniki ale znów różnica jest zbyt duża, by wydawało się, że wszystko jest ok. Powinienem się przejmować?

Tak jak wspomniałem, to samo auto, ten sam rocznik, inny silnik, a działanie układów zupełnie różne. Moje 1.4 określiłbym w działaniu jako twarde, stanowcze, wymagające siły, czucie. Tamto 1.6 znów miękkie, lekkie, aż do przesady. Mam się nad czym zastanawiać... Proszę o pomoc, bo nie wiem jak to ugryźć. Na myśl przyszła mi tylko wymiana płynu do wspomagania i hamulcowego.

Uprzedzając pytania.. tak, to moje pierwsze auto i nie miałem w ogóle porównania z innymi.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 Ciężko działający układ kier, sprzęgło, skrzynia

Post autor: marcin7x5 » ndz lut 04, 2018 00:58

Twarde i wysoko biorące sprzęgło go może być wina zużytego już sprzęgła, docisku, wysprzęglika. Lekkość zmiany biegów też zależeć będzie od stanu dźwigienek i całego mechanizmu oraz jego konstrukcji. Siła wspomagania też zależy od stanu pompy ale też od zużycia przekładni kierowniczej, rozmiaru opon...



tomas318
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 26, 2018 19:29
Auto: Volkswagen Golf

Re: 1.4 Ciężko działający układ kier, sprzęgło, skrzynia

Post autor: tomas318 » pn mar 26, 2018 19:35

Witam kolege jak by co naprawiam pompy wspomagania pozdrawiam



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Re: 1.4 Ciężko działający układ kier, sprzęgło, skrzynia

Post autor: pinstonvw » śr mar 28, 2018 23:49

Układ wysprzęglania jest hydrauliczny i do jego użycia wykorzystywany jest płyn hamulcowy. Możesz wymienić cały płyn i przy okazji przepuścić świeży aż do wysprzęglika. Objawy jednoznacznie mówią to co napisał marcin7x5 ale bywa czasami tak, że po wymianie płynu w układzie sprzęgła polepsza się jego praca. Mi taka operacja pomogła.
Co do wspomagania kierowniczego polecam zlanie płynu, wydmuchanie lub wypłukanie syfu i napełnienie układu nowym płynem (może być nawet zwykły HIPOL). Na koniec przebadaj układ zmiany biegów czy linki są w stanie użytku czy np rdza je zjada oraz całą resztę. Przy wybieraku jest pewna regulacja może ona w czymś pomoże?

Teraz pytanie czy sprzęgło masz hydrauliczne czy mechaniczne na lince?


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości