Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marqs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 16, 2010 22:35

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: marqs85 » śr sty 10, 2018 20:53

Witam, potrzebuję Waszej pomocy a mianowicie kupiłem 3 tygodnie temu borę 2.0 APK w automacie.
Jeżdżę głównie po Lublinie, i spalanie wychodzi mi 14-20l /100km . Pierwsze tankowania jeździłem delikatnie to wyszło 14, kolejne już raczej normalnie to 18-20. Ostatnio zalałem 22l świeciła się rezerwa i po skasowaniu licznika zrobiłem 128km i zabrakło mi paliwa. Vag pokazał że jest jeszcze 4 l, a od zapalenia rezerwy zrobiłem max 30km i zgasł.
Temperatura płynu po zagrzaniu auta na liczniku 90 stopni zaś w vagu pokazuje 98-99 stopni.
Świece nowe, ale na jałowych obrotach obroty spadają z 800 na 760, słychać jakby przerywanie ale żadnych błędów na kompie nie ma. Po kupnie jak go podłączyłęm był błąd sondy lambda 1 ale po wykasowaniu nie powraca.
Poniżej krótkie filmiki jak to wygląda w grupach 030,32,33,34.
https://www.youtube.com/watch?v=Jz47_Vi5CLI&t=16s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=AD7LpuX7n1Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Ogólnie auto ma moc,odpala bez problemu, jedynie to poszarpywanie na jałowym i mega spalanie. Miałem oddać auto do gazownika na montaż ale najpierw muszę doprowadzić do ładu pb. Zauważyełm również że auto na zimnym po odpaleniu nie ma podniesionych obrotów tak jakby było na ssaniu tylko pracuje na tych samych obrotach co przy rozgrzanym silniku.

Od czego zacząć sonda, cewka, kable,przepływka?
Ew. proszę o wskazówki jak poprawnie zdiagnozować tą sondę i inne parametry. Czy na stacji diagnostycznej sprawdzą poprawność działania sondy?
Z góry dzięki za pomoc.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2824
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: bioly05011 » czw sty 11, 2018 13:24

Grupa 030 - regulacja lambda (bieg jałowy, temp. katalizatora pow. 352 stopnie C)
Pole 1 stan regulacji lambda przed katalizatorem, wyświetlana wartość 111
Pole 2 stan regulacji lambda za katalizatorem, wyświetlana wartość 111
1-ogrzewanie sondy lambda włączone 1-sonda lambda gotowa do pracy 1-regulacja lambda aktywna

Grupa 033 - regulacja lambda przed katalizatorem (bieg jaowy)
Pole 1 -10%-10%
Pole 2 0,00-1,00V

Grupa 034 - regulacja lambda - diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (samochód stoi, obroty biegu jałowego 2200-2800, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
Pole 1 prędkość obrotowa 2200-2800
Pole 2 temp. katalizatora pow. 352 stopnie C
Pole 3 okres sygnału sondy lambda przed katalizatorem, maksymalnie 2,2 s
Pole 4 wynik starzenia sondy lambda przed katalizatorem, B1-S1 OK lub B1-S1 n.OK

Grupa 036 - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy)
Pole 1 napięcie sondy lambda za katalizatorem 0,00-1,00V
Pole 2 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK

Grupa 037 - regulacja lambda - gotowość do pracy sondy lambda za katalizatorem (bieg jałowy, wywołana funkcja 04 nastawy podstawowe)
Pole 1 obciążenie silnika, 15-35%
Pole 2 napięcie sondy lambda za katalizatorem, 0,00-1,00V
Pole 3 czas oczekiwania regulacji lambda przed katalizatorem, -1200 do 1200ms
Pole 4 sprawdzanie sondy lambda za katalizatorem, B1-S2 OK lub B1-S2 n.OK

Grupa 041 - regulacja lambda - rezystancja ogrzewania sondy lambda (bieg jałowy)
Pole 1 rezystancja ogrzewania sondy lambda przed katalizatorem, 6,4-47,5 omów
Pole 2 ogrzewanie sondy lambda przed katalizatorem, wł lub wył
Pole 3 rezystancja ogrzewania sondy lambda za katalizatorem 6,4-47,5 omów
Pole 4 ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem, wł lub wył

Wszystkie pomiary wykonuj na ciepłym silniku, tzn. wtedy gdy temperatura wyświetlana w grupie 001 w polu 2 wyniesie powyżej 80 stopni C a najlepiej poczekaj aż się wentylator włączy i wtedy powinno być powyżej 90 stopni.


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

marqs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 16, 2010 22:35

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: marqs85 » czw sty 11, 2018 17:12

Czyli tak: Grupa 30 Pole 2 - u mnie jest pusto
Grupa 034 Pole 4- u mnie Test OFF
Grupa 036 - nic mi się w tej grupie nie wyświetla,puste okna.
Grupa 037 - również nic.
O co chodzi? może być nie podłączona sonda druga, albo całkowicie uwalona?
W 41 grupie również 0 informacji na temat 2 sondy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: grandi » czw sty 11, 2018 19:20

JA bym obstawiał nieszczelny dolot


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

marqs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 16, 2010 22:35

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: marqs85 » czw sty 11, 2018 19:34

Może być gdzieś pod kolektorem? Da się to sprawdzić domowym sposobem czy rozbierać po kolei?



marqs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 16, 2010 22:35

Re: Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: marqs85 » czw sty 11, 2018 19:35

Okazuje się że u mnie jest 1 sonda w APK.
grandi pisze:JA bym obstawiał nieszczelny dolot
Może być gdzieś pod kolektorem? Da się to sprawdzić domowym sposobem czy rozbierać po kolei?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: grandi » pt sty 12, 2018 13:51

Popsikaj lakierem do wlosow po kolektorze i okolicach jak bedzie nieszczelnosc to sie obroty podniosa


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

marqs85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lis 16, 2010 22:35

Wysokie spalanie 20l/100km w 2.0 APK

Post autor: marqs85 » ndz sty 28, 2018 16:40

Wymiana czujnika temperatury i dość luźny przewód dolotowy i spalanie wróciła do poziomu 10l. Dzięki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości