Swap z 1.6 FWD na 2.8 4Motion - znacznie typu nadwozia?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

k0m4nd0s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 03:34

Swap z 1.6 FWD na 2.8 4Motion - znacznie typu nadwozia?

Post autor: k0m4nd0s » ndz paź 15, 2017 15:22

Cześć,

Czy w przypadku gdy chcę do Bory sedan 1.6 chcę włożyć silnik 2.8 V6 wraz ze skrzynią 6 biegowa, napędem 4motion i układem wydechowym to w celu bezproblemowej przekładki konieczny jest zakup drugiej Bory sedan (tu oczywiste, że będzie pasować) czy też można pokusić się o inną wersję nadwoziową Golf hatchack, Bora kombi? Robił ktoś, wie co nie pasowało? :)

Pytam bo szczerze powiedziawszy łatwiej będzie w stosunkowo niskiej cenie znaleźć jakiegoś rozbitka albo nawet na chodzie ale o innym nadwoziu niż konkretnie Borę w sedanie. Patrząc na aktualne ceny to wyjdzie sam zakup tak z 4 tyś euro a nie chciałbym podczas dłubania niemile się zaskoczyć, że w przypadku np zakupu Golfa nagle coś będzie totalnie nie pasować i tracić czas na kolejne szukanie.

Mam zamiar podjąć się takiej sztuki a nie kupić po prostu inną Borę silnikiem V6 i pomalować bo:

-można coś się nauczyć
-spędzić mile czas
-przekładam bo te auto 6 lat, znam je od nowości bo było w rodzinie (jestem drugim właścicielem) a optycznie bardzo mi się podoba / wolę swoją nienaruszoną blachę niż kilo szpachli na cudzej ;)
-mam czym jeździć na co dzień więc projekt byłby robiony ewentualnie przez jesień zimę [byle do przyszłego lata :)]
-cel tego samochodu to jazda uliczna (jak się spodoba to nawet to stanie się autem na co dzień] czyli generalnie nie będzie to auto na tor, rajdy tylko normalny dupowóz który optycznie będzie wyglądał jak Bora za 10 tyś zł a pod maską będzie uturbione v6 które będzie osiągami porównywalne do RS5. Wolę wydać 40-50 tyś do tego auta niż kupić za 100 zajechane S5 które A. ktoś ukradnie B. będę miał i tak już zajechaną turbinę C. po prostu wydałbym pieniądze na seryjne auto a spłodzę swoje dziecko :)
-tak wiem mogę sobie kupić sam silnik z osprzętem i wyjdzie taniej, tak wiem składanie drugiej bory tym razem w drugą stronę z silnikiem 1.6 i odsprzedaż to strata czasu i pieniędzy ale robota ma być wykonana z pasji a osoba odkupująca borę z tym 1.6 fsi będzie zadowolona bo od nowości serwisowana w ASO (mechanicznie) od końca gwarancji własnoręcznie lane tylko dobrej jakości 5w30 typu fuchs titan race pro 5w30 i inne motule, zawsze tankowane 98pb, 167 tyś przebiegu więc nabywca będzie zadowolony ;)
-jak ostatecznie podejmę się zadania to być może zrobię relację projektu, myślę, że aktualną ofertę na mobile nie przebiję bo tam jest uturbiona bora 2.8 i ma 1051 km ale to by poleciała 300kmh i miała przyspieszenie lepsze niż aktualne audi rs3 to myślę, że jest do zrobienia ;)

Poglądowo optyka jest, dokładka ori v6 i wydech dwururka już są pozostało zamontować serce które będzie godne optyki ;]

Obrazek Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości