Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysztof1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 07, 2017 12:24

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: krzysztof1212 » sob paź 07, 2017 13:05

Zacznijmy od początku. Posiadam VW Golf'a 4 silnik 1.4 / 16V benzyna, rocznik 2001. Na zapłonie paliło się EPC i check engine .
Po uruchomieniu silnika nic więc wszystko było ok i pewnego razu się zaczęło...

Zatankowałem benzynę 95 pół zbiornika i odpalam bez problemu, ruszam, zapala się check engine ale silnik nie daje żadnych oznak awarii. Do mechanika, pierwsze podejrzenie, zła jakość paliwa. Zaczynam lać cały czas 98, check dalej się pali, znowu mechanik, teraz komputer - "niewystarczający przepływ, zawór recyrkulacji spalin", zawór wymieniony na nowy. Kontrolka check dalej notorycznie po kasowaniu kompem pojawia się po przejechaniu około 40 kilometrów. Po przejechaniu z 200 kilometrów przez kilka dni silnik "stracił wolne obroty" - NIE odpalał bez gazu i przy zmianie biegu gasł. Odpalił BEZ gazu na zimnym silniku ale po przejechaniu 2 kilometrów przy zmianie biegu zgasł i na ciepłym znowu nie chciał odpalić bez gazu. Komputer - znowu zawór recyrkulacji spalin a był nowy, decyzja - zaślepienie EGR, wszystko wróciło do normy. Palił dobrze BEZ gazu. To jeden problem który chciałbym rozwiązać bez zaślepywania zaworu, proszę o porady.

Historii ciąg dalszy...

Po przejechaniu przez 2/3 tygodnie z 500/600 km. nagle po przejechaniu 200m szarpnął 2 razy i zgasł, odpalił bez problemu ale po 100/200m znów zgasł, potem już zgasł tak, że cholowanie do mechanika - check był bo wiadomo zaślepiony zawór, dodatkowo pojawiło się EPC i trójkąt z wykrzyknikiem. Komputer pokazał z 5 nowych błędów, coś z przepustnicą, czujnik przy silniku, abs i jeszcze coś z czujnikami przy silniku, same czujniki. Ze wszystkimi błędami po krótkim cholowaniu odpalił sam bez problemu, kontrolki kompem usunięte. Mechanik mówi że to pompa paliwa ale jeszcze działa. Następny dzień znowu problem bo po odpaleniu 2 minuty i zgasł, rozumiem to pewnie psująca się pompa paliwa ale podczas jazdy jeszcze dzisiaj taka sytuacja...

lekko szarpnął, obroty zaczęły spadać, zapaliło się EPC, dodałem gazu i jadę bez problemu ale pali się cały czas EPC co nigdy się NIE paliło, światła stopu działają normalnie, podjeżdżam pod górkę biegiem 3, prędkość 40 km/h gaz na maksa, obroty rosną a prędkość stoi cały czas 40 km /h. EPC pali się teraz cały czas a check engine NIE bo niedawno był znów skasowany kompem i jeszcze nie przejechałem 40km po których się zapala. Po górce jak poszedł do 50 to już na 4 miał przyspieszenie i moc, do 100 rozpędził się dobrze.

Rozumiem pompa paliwa do wymiany na 99% bo jeszcze jak nie chce odpalić to wcale jej nie słychać, ale proszę o porady dotyczące check engine z EGR oraz ten EPC i brak mocy, przyspieszenia... W mechanice jestem "laikiem" dużo się naczytałem na forach ale każdy problem jest inny dlatego postanowiłem opisać tutaj swój w szczegółach.

Jeszcze podczas jazdy ponad 2 tysiące obrotów słychać dziwne buczenie chwilowo zwiększające swoją częstotliwość i zmniejszające :/

Z góry już dziękuję za jakąkolwiek pomoc.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: marcin7x5 » sob paź 07, 2017 18:07

Co do egr to jeżeli wymieniłeś na nowy to trzeba zrobić adaptację jego. Teraz pytanie czy jest on sterowany podciśnieniem czy też elektrycznie? Jeżeli elektrycznie to zaślepienie pomoże ale check dalej będzie na desce. Co do epc to zobacz czy masz światła stopu. Najlepiej jakbyś podał kody błędów zapisanych w sterowniku silnika.



krzysztof1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 07, 2017 12:24

Re: Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: krzysztof1212 » sob paź 07, 2017 20:08

Zawór EGR sterowany jest u mnie elektrycznie. Ja rozumiem że check po zaślepieniu będzie świecił. Dziwił mnie fakt że na starym zaworze nie stracił "wolnych obrotów" i odpalał BEZ gazu a na nowym tak jak opisałem po paru dniach zgasł przy zmianir biegów itd jak opisałem.

Światła stopu działają, EPC zapalił się od razu jak trochę obroty spadały na dwójce i jakby miał zaraz zgasnąc ale dodalem gazu i jakos do domu dojechałem od mechanika 10 km, ale przez całą jazdę EPC świecił i jeszcze ciekawi mnie to że trójka, 40/h, gaz na maxa a prędkość stoi, dziwne uczucie tak jakby chwilowo stracił moc ale check engine nie wyskoczył bo kompem znów był usuwany a zapala się po przejechaniu około 40 km.

Jak niedługo będę znowu na kompie to zapiszę kody błędów i wtedy podam. Mechanik dopiero wezmie się za to 17 pazdziernika a ja juz szukam pomocy zeby go jakos wesprzec bo auto juz bylo u wielu mechaników i oni jak widzą silnik 1.4 to od razu widac ze nie chce im sie szukac przyczyny tylko wymienialiby części po kolei :(.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: marcin7x5 » ndz paź 08, 2017 10:46

To niech ci sprawdzi podciśnienie w kolektorze ssącym. Tzn jakie widzi sterownik silnika. Musi być 240-420 mbar. Jeżeli takie będzie to trzeba sprawdzić fizycznie czy przepustnica faktycznie się otwiera. Bo pewnie masz ją już w pełni elektroniczną???



krzysztof1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 07, 2017 12:24

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: krzysztof1212 » wt paź 10, 2017 09:48

Dzięki, jak tylko "któryś z kolei" mechanik weźmie się za robotę tj 17 października i będę miał więcej info to odezwę się tutaj wraz z kodami błędów z kompa. Jak sobie sam poradzi to wtedy też napiszę jaka była przyczyna i temat będzie do zamknięcia.



kwkwkw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 17:58

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: kwkwkw » ndz paź 15, 2017 14:20

Wymień sterownik silnika i po klopotach



krzysztof1212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 07, 2017 12:24

Problem z 1.4 / 16V - Pomocy

Post autor: krzysztof1212 » śr paź 18, 2017 13:53

"Nowy" mechanik wyczyścił przepustnicę i wymienił kable zapłonowe bo były przepalone oraz założył "stary" oryginalny zawór EGR bo nowy zakładany przez innego mechanika okazał się złym zamiennikiem, zaślepka została zdjęta. Wszystko OK, auto chodzi tylko zastanawia mnie jedna rzecz...

O czym świadczy palące się EPC i check engine przed odpaleniem samochodu, gdy tylko auto odpali epc i check gaśnie.

Doczytałem już... palące się epc i check jest normalne jeśli nie ma błędów.

Temat do zamknięcia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości