Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mathek1993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: Mathek1993 » czw paź 05, 2017 15:40

Witam

Przejrzałem forum oraz kilka innych i nie znalazłem rozwiązania. Może tutaj ktoś pomoże...

Otóż posiadam silnik 1.6 16v BCB + sekwencję STAG 400. Problem jest taki, że samochód czasami po przekręceniu stacyjki zamiast ciągłej pracy pompy paliwa, słychać takie... piszczenie ? Brzmi to jak by się powietrze dostawało i wtedy ma ciężko odpalić, musi pokręcić z 2 sekundy i odpala. Każde kolejne na ciepłym jest w 100% ok, pracuje równo. Pomaga na zimnym przekręcenie stacyjki drugi raz i poczekanie aż do momentu gdy praca pompy jest równa, bo zazwyczaj przy drugim podejściu przestaje być taki dźwięk po sekundzie, może 2 i wtedy również odpala ok.

Drugą sprawą jest fakt, że na równych obrotach podczas jazdy (bez przyspieszania, równa jazda) szarpie samochodem, to samo jest przy zmienianiu biegów. Raz bardziej odczuwalne, raz mniej, czasami w ogóle. Nie ma to nic wspólnego z pogodą, czy jest wilgotno czy nie i również nie ma znaczenia które to odpalenie samochodu danego dnia. Dzieje się tak na benzynie, na gazie jak to na gazie, bardziej odczuwalne. Efekt trochę jak ciągnięcia przyczepki przy ruszaniu czy zmienianiu biegów, ew. doczytałem gdzieś że taki efekt jest gdy uszkodzony mamy silniczek krokowy. Przy dodaniu gazu do oporu problem znika, stanie w korku czy dojeżdżanie na skrzyżowaniu to czasami nie lada wysiłek bo trzeba operować ciągle sprzęgłem i gazem na dziwne sposoby by nie skakać po drodze.

Próbowałem jeździć na samej benzynie jakiś czas z pustym zbiornikiem gazu, ale nie dawało żadnego efektu. Samochód nie wywala żadnych błędów, wszystko jest ok.

Świece NGK (takie jak na pierwszy montaż), cewki NGK, oryginalny czujnik temp. płynu, filtry, oleje - jest to wszystko w przeciągu ostatniego pół roku nowe. Sonda lambda przy kacie ma 2 lata, również kupiona nowa, oryginał. Świeżo po wymianie filtrów gazu. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy, EGR również.
Nic z wyżej wymienionych rzeczy nie dały poprawy. :?

Czy ktoś może wie o co chodzi, gdzie i jak szukać problemu ? Mam dostęp do VAG-COMa oraz do AUTODATY. W okolicy nie mam żadnego rzetelnego mechanika-elektryka który przy każdej okazji nie leciał by w kulki, samochód był u paru speców i każdemu udowodniłem, że mnie oszukał (parę historii mógłbym opowiedzieć, ale szkoda na to czasu i miejsca tutaj, mało ważne) - nie potrafią szukać, zero wiedzy, to wymieniacze.

Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi... :rozpacz:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: marcin7x5 » czw paź 05, 2017 16:37

Co do piszczenia pompy to może być tak że się przycina i dlatego wydaje takie dźwięki. 2 sek kręcenia to nie jest jakaś tragedia wielka. Jak masz czym to zmierz ciśnienie paliwa jakie panuje na listwie przed porannym rozruchem.



Mathek1993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: Mathek1993 » czw paź 05, 2017 18:37

No ale przycina się z jakiego powodu ? To jest dźwięk jak by pęcherze powietrza przeciskały się przez rury, jak zapowietrzony kaloryfer... postaram się to jakoś nagrać.

2 sekundy kręcenia to co najmniej 4x dłużej niż normalnie, bo normalnie odpala od kopa, 1-2 obroty... A przy tym jak ma ciężej zapalić, słychać po silniku że w ogóle ma ciężej wejść na obroty jak stary muscle car na gaźniku, tak odpala... Nie mam czym sprawdzić tego ciśnienia i nie wiem jak to również zrobić.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: marcin7x5 » czw paź 05, 2017 21:11

Mathek1993 pisze:No ale przycina się z jakiego powodu ?
A chociażby ze zużycia już.
Te dźwięki mogą też być wskutek tego że paliwo cofa sie z pompy bo nie trzyma już zaworek zwrotny. Dlatego warto sprawdzić ciśnienie jakie podaje oraz jak i jak długo jest utrzymywane w układzie pi wyłączeniu zapłonu.



Mathek1993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw maja 21, 2015 12:12

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: Mathek1993 » pt paź 06, 2017 14:50

Tutaj daję filmik z tego jaki to dźwięk, trzeba się wsłuchać. Po drugim przekręceniu stacyjki odpalił normalnie, tak jak pisałem wcześniej. Za pierwszym pewnie odpaliłby gorzej, kręcił by adekwatnie dłużej do wydawanych dźwięków. Przy drugim przekręceniu stacyjki słychać lepiej.

https://www.youtube.com/watch?v=gbF17DIs_AM

Jak sprawdzić to ciśnienie ? Potrzebuję jakiś specyficznych narzędzi czy raczej nie ? I w którym miejscu ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie podczas jazdy, ciężko odpala

Post autor: marcin7x5 » pt paź 06, 2017 18:35

Wpinasz się na powrocie z listwy wtryskiwaczy. Trzeba mieć manometr (do kupienia na aukcjach). Potem jak już się wepniesz w układ to przekręcasz kluczyk na zapłon ale bez rozruchu i patrzysz czy pompa nabija 3bary. Jeżeli nabija to odpalasz i patrzysz czy ciśnienie spada do min 2,5 Bara. Można też sprawdzić czy po zdjęciu wężyka z podciśnieniem z zaworu na listwie wtryskiwaczy ponownie wskoczy na ok 3 bary. I na koniec przegazowujesz kilka razy silnik i gasisz. Ciśnienie w układzie może obniżyć się o ok 0,5 Bara po godzinie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości