Vw 1.6 AUS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 05, 2017 15:27

Witam,
Posiadam golfa 4 z silnikiem 1.4 AKQ jak wiadome te silniki to porazka. Po zakupie auta musiałem robić kapitalny remont zrobiłem nim ok 145tys km i...szlag trafił tuleje. Zagłębiem sie w temat wymiany silnika mojego na 1.6 AUS tylko pytanie skoro pasują i wyglądają identycznie awaryjność maja taka sama?? Jest jakąś różnicą w jeździe?? Aktualnie poszukuje takiego silnika w miarę stanie ale ciężki temat...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » czw paź 05, 2017 16:30

Zasadnicza różnica to materiał z jakiego wykonany jest blok silnika. 1,6 nie mają aluminiowego. To jest ich przewaga nad 1,4. Szukaj również od azd, bcb.



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 05, 2017 17:12

Azb i bcbgrze pasują tak??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » czw paź 05, 2017 17:53

Słupki tak ale mają lepszą odmę



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 05, 2017 18:37

W tych co poszaleć na każdą świecę jest cewka u mnie sa przewody jak to przerobić ja mam sterowanie na linka pytam jest elektr



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » czw paź 05, 2017 20:32

Przekładasz tylko są słupek. Osprzęt zostawiasz od swojego. Kolektory i przepustnica, egr też zostają od twojego bo musiałbyś przekładać wszystko wraz ze sterownikem.



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » śr paź 11, 2017 11:34

Udało się kupić AZD nie wymyty i nie obrzygany olejem



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » śr paź 11, 2017 16:43

A co mapami ecu?? 1.6 potrzebuje wiecej paliwa a komp jest od 1.4 . Jeżdżę w większości na gazie czy wystarczy ze ci od gazu ustawia go pod ten silnik??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » śr paź 11, 2017 18:51

Były już takie tematy tu o swapie z 1,4 na 1,6. Teoretycznie silnik będzie generował trochę więcej mocy niż 1,4 ze względu na pojemność.



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 12, 2017 13:09

Ja mam ecu marelli i czy on wyuczy sie map od 1.6 16V ?? bo elektryke zostawiam ze swojego 1.4 (przepustnica na linke nowa z tamtego roku ori). Auto będe miał w przyszłym tygodniu az mnie ciekawosć zżera czy będzie śigał lepiej od tego 1.4 i czy obędzie się bez większych przeróbek.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » czw paź 12, 2017 16:30

1,6 też ma system zasilania i sterowania marelli. Sterownik będzie sterował silnikiem jak dla 1,4 i ewentualnie pewne korekty będzie wprowadzał na bieżąco do pracy silnika. Chcesz mieć pełną moc to poszukaj sterownika do 1,6. Jakichś wielkich przyrostów mocy to mu oczekuj bo 1,6 też demonem nie jest.



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 12, 2017 18:52

A ewentualnie wgrać nowych map w serwisie sie nie da??
Ostatnio jak ecu auta jakimś cudem zepsuło mapy i tak jakby z grami z kompa gazu to zapłaciłem 145zl



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcin7x5 » czw paź 12, 2017 19:07

Może i się da ale czy jest taka potrzeba...



marcu186
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr kwie 17, 2013 20:57

Vw 1.6 AUS

Post autor: marcu186 » czw paź 12, 2017 19:56

No wydaje mi sie ze jak swap sie uda to sobie zrobię tylko nowe mapy gazu. Wiadome demon prędkości nadal nie bedzie bo to tylko 30km wiecej lecz mam nadzieje ze wyprzedzanie tira nie bedzie mierzone w latach świetlnych :banghead:
Kupiłem kiedyś rurę kolektorów do 1.4 bo mi ori przepuszczala nie założyłem jej i bede zakładał do tego silnika przy tym Azd jej katalizator przy kolektorze wg schematów rura kolektorowa łączy sie z kolejnym kat.?? Ja myślę dac strumienice z tym ze nie mogę nigdzie znaleść takiej zeby jej nie wspawywac tylko przekręcić do rury kolektorowej teraz mam wspawane i mam do wymiany środkowy. Chcialbym zrobic to tak zeby wrazie w juz nie trzebabylo dodawać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości