Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lut 07, 2015 14:51

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: adi971 » śr wrz 20, 2017 12:30

Ostatnio kupiłem Golf 1.6 AKL z 1998r. 215tyś km, od starszego pana. Przez dłuższy czas nie chodził na jeden gar, po wymianie przewodów, świec problem znikł. Założyłem gaz przejechałem ok 200km zaczął dziwnie dymić, jadąc nie dymi, gdy stoję kilka sekund i przygazuje widać białą chmurę. Nie odczułem spadku mocy. Otwierając korek od wlewania oleju nie gaśnie ani nic się nie dzieje. Jest to wina że długo nie chodził na jeden gar? Czy silnik kończy żywot? Z góry dziękuje za odpowiedź



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 20, 2017 20:08

Zobacz czy gazownik wszystko szczelnie poskładał. Płynu nie ubywa?



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: 21Golfista21 » śr wrz 20, 2017 20:47

Zobacz czy oleju ubywa, i czy dym śmierdzi olejem spalonym


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

sienna89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: wt maja 02, 2017 19:23

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: sienna89 » czw wrz 21, 2017 08:58

U mnie tez nie chodzil na jeden gar i przepalal duzo oleju kopcac strasznie na bialo,wiec stwierdzilrm,ze czas na remont silnika-pierscienie,uszczelka pod glowica,kable,swiece,rozrzad ,uszczelniacze zaworowe,gumki na kolektorze itd zostaly wymienione-nie kopcil,ale od jakiegos czasu znowu to robi raz wiecej raz mniej-czasami wcale. Rowniez posiadam lpg i po przelaczeniu na benzyne jest tak samo. Nie ubywa plynu,oleju delikatnie cos tam spali-nikt nie potrafi powiedziec dlaczego tak jest. Stwierdzilem,ze nic nie robie na razie-bez sensu jest dalej wymieniac czesci. Zastanawiam sie,czy wyciecie katalizatora moglo wplynac na to,ze tak kopci bo wlasnie po tej operacji zaczelo sie kopcenie.

Duzo przepala oleju?



adi971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lut 07, 2015 14:51

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: adi971 » czw wrz 21, 2017 23:08

Gazowanik wszystko dobrze poskładał, sprawdzaliśmy kilka razy. Dym śmierdzi tak jak kosiarka bierze olej. Płynu nie ubywa, oleju ciężko mi powiedzieć gdyż zrobiłem mało km. Naprawdę kupiłem sprawny samochód cała chmura za mną zaczęła się jak założyłem gaz. Myślałem aby dolać coś do oleju aby poprawić kompresje i wszystko. Ten samochód mnie wykończy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 22, 2017 06:56

Sam piszesz że zaczęło się po dołożeniu lpg.



adi971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lut 07, 2015 14:51

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: adi971 » pt wrz 22, 2017 09:18

Słyszałem że gaz lubi działać jako płukanka silnika, wypłukuje nagar. Znajomy mówił mi o robieniu góry silnika.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: marcin7x5 » sob wrz 23, 2017 09:34

Zakręć całkowicie lpg i pojeździć na samej Pb kilka dni ale tak dynamiczniej aby przedmuchać i Ew wypalić to co jest w wydechu. Jeżeli się uspokoi dymienie wówczas okręcasz lpg i patrzysz. Jak wróci to coś jej skopane z instalacją. Jeżeli na Pb nie przestanie dymić to zapewne remont silnika. Może masz tak że jeździsz na lpg i dodatkowo podaje też Pb...?



Awatar użytkownika
morloh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015 23:04

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: morloh » ndz wrz 24, 2017 11:45

dymienie (para wodna) w LPG jest to normalne zjawisko w zimne czy deszczowe dni , ale skoro nie chodził na jeden cylinder to pierścienie mogły się zapiec. Oryginały były 3 częściowe. Tak można w nieskończoność wróżyć z fusów. Pomiar kompresji , próba olejowa jak wyjdzie to czape trzeba zdejmować.



adi971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lut 07, 2015 14:51

Golf IV 1.6 AKL Problem z silnikiem

Post autor: adi971 » pt gru 08, 2017 15:13

Przed ostatnie kilka miesięcy obserwowałem ten nieszczęsny samochód, w jedną stronę do domu robię ok 450 km wtedy muszę dolać ok 350-400ml oleju i tu jest zagadka czasami jak jadę tą odległość rano wstaję sprawdzam ilość oleju i jest tyle co nalałem, a są takie że musze dolać, wymieniłem czujnik temperatury, silnik nie dławi się, nie ma problemów z zapalaniem, dziś chciałem go przepalić do ok 60 stopni nie dymi później po przygazowaniu biała chmurka oczywiście jak ma powyżej 60 stopni, leję olej 10w40 valvoline maxlife, właśnie dziś po przejechaniu się postawiłem go trochę aby sobie pochodził i z wydechu leci woda z olejem. Czytałem ostatnio ten temathttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261737 może jest coś takiego u mnie ale nie rozumiem co zrobił ten użytkownik, ojciec każe mi lepiej kupić inny silnik, niż robić remont. Ten samochód to wielka zagadka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości