Bora 2.0 AQY szarpie przy przyspieszaniu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukiBora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 25, 2017 18:21

Bora 2.0 AQY szarpie przy przyspieszaniu

Post autor: lukiBora » śr lip 26, 2017 16:17

Witam Forumowiczów
Mam problem z szarpaniem :/ Przejrzałem podobne tematy lecz u mnie sprawa wygląda inaczej. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Podczas delikatnego przyspieszania i/lub gdy trzymam stały "gaz" przy jednomiernym lekkim obciążeniu poszarpuje. nie szarpie mocno że aż silnik się telepie tylko lekko. Zakres obrotów gdy poszarpuje to od najniższych tak do 2-3 tyś obr/min (gdy obroty wzrastają to zwiększa się częstotliwość drgań i nie są wyczuwalne) i na każdym biegu.

Pokazywał błąd 17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i błąd 16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Trochę o aucie:

Auto zostało zagazowane (Stag)- na benzynie i gazie jest tak samo.Czyli raczej od strony zasilania paliwemu nie ma (???).
Zmieniłem rozrząd i przy okazji świece,przewody WN, olej półsyntetyczny (nie wiem jaki był wcześniej przed kupnem) - bez różnicy na gazie i na benzynie, potem zmieniłem przepływomierz ( miesięczna używka, niemiecki zamiennik) i pojawia się tylko błąd 16556-system za bogaty. po wymianie przepływki szarpanie znikło na 3 dni lecz stopniowo powracało. Uszczelniłem kolektor dolotowy, przewody dolotu i podciśnienia wyglądają na szczelne. Układ wydechowy szczelny, aku w b.dobrej kondycji (podaje gdyż było to uwzględniane w podobnych tematach i chcę podać wiele szczegółów) przepustnica i cały dolot czysty.
Moc i bieg jałowy silnika - poprawnie. Nie kopci na podejrzany kolor, świece zapłonowe po demontażu miały odpowiedni kolor.

Dysponuje autodatą i dobrym multimetrem, co sprawdzić na początku?
Mam też kabel VIAKEN KKL/USB i polski vag 4.9 lecz gdy go podepnę to mam trudności z odczytaniem danych bo się cuda dzieją, napięcie skacze( wysokie odchyłki chodź na aku ładowanie w normie), parametry i wartości jak i nazwy bloków są "wymieszane" z innymi.Gdy podłączałem vw polo 1994 1.6 to wszystko mogłem odczytać, czy powinien być inny kabel czy program do mojego "Borsuka"? ;) dodam jeszcze że jak odpiąłem przepływkę to pokazała mi się kontrolka od ESP i za kilka minut zgasła. po podpięciu aku też mi się zaczęła zapalać kontrolka od nie zamkniętych drzwi a wcześniej się nie zapalała, może być coś z siecią can? świeżo po kupnie nie chciało mi się zapalać oświetlenie w kabinie, uszkodzony mikrostyk tylnej klapy, zamka nie naprawiałem a problem sam zniknął.
takie cuda....chyba wszystko napisałem :)
Proszę o jakieś naprowadzenie.

Pozdrawiam



lukiBora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 25, 2017 18:21

Bora 2.0 AQY szarpie przy przyspieszaniu

Post autor: lukiBora » czw lip 27, 2017 16:32

z ciekawości odpiałem wtykę z zaworu powietrza wtórnego, po odpaleniu nie było nierównej pracy silnika i metalicznych dźwięków z układu wydechowego, nie było wrażenia rozszczelnionego wydechu ( to normalne podobno) i po pierwszej jeżdzie czuć było poprawę lecz były lekkie drgania a jak wracałem z pracy to całkowicie ustały, czuć tylko nierowności drogi. oczywiście pojawił się błąd jak go odpiąłem to zmostkowałem styki we wtyce i skasowałem błąd tego systemu powietrza wtórnego. pojezdzę tak z 4 dni ( z reguły po tym czasie pojawiały się błędy) i jeśli się okaże ze to było przez to, to rozumiem że sonda czytała że jest za dużo powietrza w spalinach? (ale przecież system był za bogaty) czy może sonda była zabrudzona? bo ponieważ gdy do kolektora wydechowego otrzymywane powietrze wtórne pododuje rozpad szkodliwych związków spalania przy rozruchu auta, w tedy produktem tego rozpadu jest dwutlenek węgla i woda, jeśli powietrze dostaje cały czas a nie tylko przez 90sekund jak to powinno być to woda może się skraplać cały czas.
http://www.pierburg-service.de/ximages/ ... pl_web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=vbYZg5bYxH0" onclick="window.open(this.href);return false;

W "Autodata" znalazłem możliwe przyczyny pokazania się błędu 16556-system za bogaty :

Kod usterki: P0172


Układ paliwowy zbyt bogaty (Bank 1 cylindra)

Możliwe przyczyny:


Moment rozrządu wałka rozrządu jest nieprawidłowy lub silnik ma stan przepełnienia oleju

Awaria układu odzyskiwania oparów EVAP (może to być pociąganie próżni)

Regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony lub przecieka

Element HO2S jest zanieczyszczony alkoholem lub wodą---------chodzi mi o tą pozycję.

Wartości czujników MAF lub MAP są nieprawidłowe lub poza zakresem

Jeden z kolejnych wtryskiwaczy paliwa wycieka

pojeżdzę 4 dni, zrobię kilka kilometrów i dam znać.
Czytając fora na temat szarpania, w ogóle nie spotkałem się z tym powietrzem wtórnym.

ktos moze potwierdzić moje podejrzenia ?



feelsyou
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt gru 20, 2013 09:59

Bora 2.0 AQY szarpie przy przyspieszaniu

Post autor: feelsyou » czw sie 10, 2017 10:38

Witam
Problem rozwiązany?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości