1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ryszard4352
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 17:51

Re: 1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: ryszard4352 » ndz kwie 06, 2014 22:37

bioly05011 pisze:pod kompa go jak tak jest pokaże że wypada mu zapłon na drugim garze potem zamień cewki lampą też można sprawdzić
Cewka to chyba jest jedna jak zamień ?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2824
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: bioly05011 » pn kwie 07, 2014 23:36

a mnie się wydaje że cztery pod warunkiem że rzeczywiście kod silnika AZD sprawdź jaki przewód idzie do świecy przewód WN czy kostka cztero pinowa


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
RobsonVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw lut 17, 2011 18:14
Lokalizacja: okolice Legnicy

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: RobsonVW » ndz kwie 13, 2014 13:06

tak jak wspomniałem wcześniej auto naprawione a problemem był luz wałka w pokrywie który powstał przez nie wymienianie oleju przez poprzedniego właściciela.


sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2824
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: bioly05011 » ndz kwie 13, 2014 14:19

ja wiem że naprawione :bigok: tylko kolega ryszard4352 nie doczytał a tak w ogóle 4 cewki posiadasz bo kolega ryszard4352 twierdzi że jedną


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
RobsonVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw lut 17, 2011 18:14
Lokalizacja: okolice Legnicy

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: RobsonVW » czw kwie 17, 2014 20:44

cztery.


sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok

Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » czw lis 16, 2017 21:38

Witam, kolego RobsonVw mam podobny problem jak Ty.
Mam silnik o oznaczeniu Aus,
Jak jest zimny pracuje na ssaniu jest wszytko ok. Po rozgrzaniu kuleje drugi cylinder. Wymieniłem juz cewke , chydroszklanki, swiece, sterownik silnika i dalej bez zmian.
Pomiar ciśnienia 15 na każdym cylindrze. Dzisiaj zdemontowałem opisywaną przez Ciebie pokrywe z wałkami i faktycznie mają one luz porzeczny - krzywki ok.
Nie rozumiem tylko jak to może wpływac na wypadanie zapłony drugiego cylindra. Jak to było u Ciebie dokładnie????



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: marcin7x5 » czw lis 16, 2017 21:59

Duży luz poprzeczny może prowadzić do np. niedomykania zaworu. Ta kompresja to mierzona na zimnym czy wówczas gdy kuleje cylinder...?



Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » czw lis 16, 2017 22:04

Mierzona była na lekko rozgrzanym i po zrobienu około 20 km gdy check zaczął migac i silnik malo nie wypadł z komory, z tłumika cały czas furga jak by do nie nazwał .
Zastanawiam się nad zdjęciem głowicy i rozkładam ręce. Mierzone były spaliny i wyło jak w nowym aucie tak więc oleju nie pobiera.



Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » czw lis 16, 2017 22:22

Wydaje mi się ,że luz na wałku spowoduje zbyt małe otwarcie zaworu a nie jego niedomknięcie.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: marcin7x5 » pt lis 17, 2017 08:08

Częstą przyczyną wypadania zapłonu w tych silnikach jest niestety podpalenie zaworów wydechowych. To właśnie objawia się na gorącym silniku i przeważnie na 2 lub 3 cylindrze. Luz na wałkach rozrządu też tu może mieć wpływ bo tu akurat wałki rozrządu nie oddziaływają bezpośrednio na zawór tylko na rolkę dźwigienki. Tak samo niesprawne hydropopychacze mogą doprowadzić do braku zapłonu lub spadku mocy.



Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » pt lis 17, 2017 08:32

Wydaje mi się , że wypalony zawór pokaże pomiar cisnienia. Z drugiej strony luz na wałkach powinien skasować nowy popychacz - wymieniłem wszystkie 16.
Wymienię tą pokrywe z wałkami jak nie pomoże to zdejme głowice czego bardzo unikam.



Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » wt lis 21, 2017 15:13

Auto naprawione, wymiana obudowy z wałkami rozrządu załatwiła sprawę. Kupiłem pokrywę z wałkami od innego auta w lepszym stanie - bez luzów.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: marcin7x5 » wt lis 21, 2017 22:03

Oby była tylko od 1,6...



Robson1222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 16, 2017 13:22

1.6 16v AZD trzęsie silnikiem na biegu jałowym,

Post autor: Robson1222 » śr lis 22, 2017 16:34

Dokładnie kupiłem od silnika 1.6 o symbolu bdb do silnika aus pasuje 100% walki mają jednakowe oznaczenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości