[mk4] 1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez xiove » Wt cze 25, 2013 20:11

Witam, mam problem z golfem, przy redukcji, kiedy muszę przyhamować to auto gaśnie, mechanik podejrzewa że problemem może być czujnik świateł stop (nie wiem czy on ma wpływ na obroty silnika) lecz światła stop zachowują się prawidłowo, niestety dopiero w sobotę będę miał możliwość podjechać do niego. Ciężko pali często zdarza się że dopiero za 4-5 razem.Przy przyspieszaniu czasami przerywa go (przyspieszenie nie jest jednostajne przy tym samym poziomie pedału gazu). Wymienione zostały wszystkie filtry,olej,przewody oraz niedawno rozrząd, na vagu żadnych błędów. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawy, trochę niebezpiecznie kiedy auto gaśnie przy wjeździe na rondo. Pozdrawiam Kamil.
xiove
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt kwi 10, 2012 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 2d 16h 41m
Auto: vw golf IV
Silnik: AKQ

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez Fafik258 » Wt cze 25, 2013 20:28

To teraz wyczyść i zaadaptuj przepustnice i powinno być wsio :bigok:

Autor postu otrzymał pochwałę
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Online: 23d 19h 33m
Pomógł: 37
Auto: GolfIV Dacia dokker
Silnik: Lpg Pb

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez xiove » Wt cze 25, 2013 20:36

Załatwię to jutro i dam znać czy będą efekty. Dzięki za szybką odpowiedź. :pub:
xiove
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt kwi 10, 2012 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 2d 16h 41m
Auto: vw golf IV
Silnik: AKQ

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez Fafik258 » Wt cze 25, 2013 20:39

Za jedną robotą zaślep egr
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Online: 23d 19h 33m
Pomógł: 37
Auto: GolfIV Dacia dokker
Silnik: Lpg Pb

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez andrzejek123 » Wt cze 25, 2013 21:23

W silniku 1.6 105 km tez można zaślepić EGR ?
andrzejek123
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2012 17:58
Online: 2d 2h 26m
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez Fafik258 » Wt cze 25, 2013 21:45

andrzejek123 napisał(a):W silniku 1.6 105 km tez można zaślepić EGR ?

Jak na podciśnienie jak najbardziej bez żadnych negatywnych konsekwencji. Jak sterowany elektrycznie może lecz nie koniecznie musi wyskoczyć błąd za małego przepływu
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Online: 23d 19h 33m
Pomógł: 37
Auto: GolfIV Dacia dokker
Silnik: Lpg Pb

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez andrzejek123 » Śr cze 26, 2013 09:21

sterowany elektrycznie. MIałem ostatnio taką przygodę, żę musiałem wymianiać zawór, a to nie małe koszty. Przeczyszczenie nic nie dało niestety ;/
andrzejek123
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2012 17:58
Online: 2d 2h 26m
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez marcin7x5 » Śr cze 26, 2013 11:17

Możesz zaslepic jest fotoporada na strone forum toledo ale niektórym co to zrobili wyskakiwal check a niektórym nie. Wydaje mi się, że to zalezy od wersji/kodu silnika. ATN i AUS raczej będzie ok natomiast tym co mają BCB zapalała się kontrolka.
marcin7x5
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 23, 2011 13:14
Online: 47d 7h 2m
Pomógł: 101
Auto: leon
Silnik: AUS

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez xiove » Śr cze 26, 2013 21:22

Problem rozwiązany, dziękuje za pomoc leci plus. Zaślepiłem egr tylko nie wiem czy w dobrym miejscu. Zaznaczyłem na zdjęciu, mam nadzieję że będzie widoczne. Obrazek
xiove
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt kwi 10, 2012 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 2d 16h 41m
Auto: vw golf IV
Silnik: AKQ

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez Fafik258 » Śr cze 26, 2013 22:31

Też w tym miejscu zaslepilem. Bylo to poprostu łatwiejsze do wykonania z tamtej strony. Śruby przy zaworze są zazwyczaj zapieczone
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Online: 23d 19h 33m
Pomógł: 37
Auto: GolfIV Dacia dokker
Silnik: Lpg Pb

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez xiove » Śr cze 26, 2013 22:36

Tak właśnie z tego powodu zrezygnowałem z zaślepiania przy zaworze :) dzięki jeszcze raz.
xiove
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt kwi 10, 2012 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 2d 16h 41m
Auto: vw golf IV
Silnik: AKQ

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez kamil0741 » Cz sty 02, 2014 20:57

Witam kolegów, również posiadam golfa IV 1.4 16V z silnikiem AKQ i występuje objaw szarpania. Brak błędów na vagu.
Czy zaślepienie metalowej rurki przy przepustnicy (tak jak na zdjęciu powyżej) daje pozytywne rezultaty? czy konieczne jest również od strony kolektora wylotowego jeżeli dałoby rade odkręcić "grzybek"?
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 1d 7h 11m
Auto: VW Golf IV 1.4 16v
Silnik: AKQ

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez Fafik258 » Cz sty 02, 2014 21:04

kamil0741 napisał(a):Czy zaślepienie metalowej rurki przy przepustnicy (tak jak na zdjęciu powyżej) daje pozytywne rezultaty?

Daje
kamil0741 napisał(a):czy konieczne jest również od strony kolektora wylotowego jeżeli dałoby rade odkręcić "grzybek"?

Wystarczy przy przepustnicy
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Online: 23d 19h 33m
Pomógł: 37
Auto: GolfIV Dacia dokker
Silnik: Lpg Pb

1.4 16v gasnie podczas redukcji, ciężko pali

Postprzez kamil0741 » Pt sty 03, 2014 19:09

Udało mi się o dziwo z łatwoscią odkręcić zawór od strony kolektora wydechowego i tam też zaślepiłem go kawałkiem blaszki. Jazda próbna jednak nie dała zbytnio rewelacyjnych rezultatów - podczas przyspieszania od 1/5 tys auto szarpie podobnie podczas zdejmowania nogi z gazu. Przy wcisnięciu sprzęgła gdy silnik jest zakręcony do ok 4 - 5 tys wskazówka obrotomierza gwałtownie spada do zera :/ Co może powodowac taki stan rzeczy?
Mam pytanie do poniżej zamieszczonej foty
Obrazek

W miejscu zaznaczonym nr 1czujnika egr powietrze jest zasysane. Czy w miejscu oznaczonym nr 2 z którego wychodzi wąż gumowy do grzyba zaworu egr również nie powinno być zassysania powietrza podczas zwiększania obrotów silnika? Po co w takim razie jest ten wężyk z czujnika do zaworu egr skoro nie ma tam różnicy ciśnienia - rabnięty czujnik ? Jak zatem sterowany jest zawór egr? Sory za lamerskie pytanie ale prosiłbym o rozjaśnienie sytuacji :grin:
Ostatnio edytowano Pt sty 03, 2014 21:14 przez kamil0741, łącznie edytowano 1 raz
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 1d 7h 11m
Auto: VW Golf IV 1.4 16v
Silnik: AKQ

Następna strona



Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,