Problem z sondą lambda

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fazzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 16, 2013 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z sondą lambda

Post autor: Fazzy » śr mar 20, 2013 23:42

Witam, mam problem z sondą w moim 1.6 PN, ponieważ moja Jetta pochłania duże ilości paliwa postanowiłem sprawdzić sondę bo mieszanka jest ewidentnie za duża ( rura wydechowa cała w sadzy ) po otwarciu maski zobaczyłem że przewody od sondy są poklejone taśmą izolacyjną, wiec zerwałem ją i zobaczyłem że przewód masy od sondy podłączony jest do czarnego przewodu który idzie do podszybia. Dodaję zdjęcie ( http://imageshack.us/photo/my-images/822/dsc0211xk.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; ) na którym jest wszystko opisane ale niestety wyszło mi to bardzo małymi literami więc trzeba mocno powiększyć. Silnik pali średnio 18L/100 km :/ faluje na ciepłym i zimnym, świece były całe od nagaru jak sprawdzałem i zaraz wymieniałem na nowe.
Z góry dziękuje za odpowiedz :)



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Problem z sondą lambda

Post autor: speckom » czw mar 21, 2013 15:44

u mnie podobny silnik (ez 75km) i sonda sobie wisi i nie jest podłaczona ,i palił normalnie 7l beny ,tylko czasami szarpał na zimnym ale to i tak tylko na dojazd bo na gaz sie jezdzi :)

a i umnie po 5tys km swiece dalej jak nowe. wiec watpie ze to sonda lambda


nie ma mnie

Awatar użytkownika
Fazzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 16, 2013 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z sondą lambda

Post autor: Fazzy » czw mar 21, 2013 18:41

Byc moze ze to wina tego gaznika :-( jest mozliwosc zmiany tego 2ee na inny sprawiajacy mniej problemow ? :cool:



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Problem z sondą lambda

Post autor: alex_7692 » czw mar 21, 2013 20:20

Można zmienić na gaźnik webera tu jest porada :) viewtopic.php?f=14&t=61522" onclick="window.open(this.href);return false;
A nie myślałeś o regeneracji i porządnym wyregulowaniu wszystkiego?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Fazzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 16, 2013 18:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z sondą lambda

Post autor: Fazzy » czw mar 21, 2013 21:14

W sumie spróbuje to ogarnąć wyciągnę go, umyje. Widziałem też takie zestawy naprawcze (uszczelki itp.) i się zastanawiałem czy to ma sens :grin: A jak nie wyjdzie to zrobię swapa na webera albo jakiegoś prostego pierburga bez elektroniki :D



Awatar użytkownika
Frezer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt mar 12, 2013 23:45
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Problem z sondą lambda

Post autor: Frezer » pt mar 22, 2013 11:25

'Nie rozumiem po co te kombinowanie... Ustawić zapłon, porządnie wyczyścić i wyregulować gaźnik i to powinno załatwić problem. Mój 1.3nz po rozregulowaniu palił jak smok. Pochłaniał takie ilości paliwa, że nie nadążałem, żeby to wyliczyć, a w tłumiku osadzała się czarna sadza. Porządna regulacja i wszystko jest w normie :-)


Co złego to nie ja :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości