Strona 1 z 1

1.4 16v rozrzad

: pn cze 04, 2012 14:59
autor: bodziom777
Zamierzam wymienic rozrzad w swoim golfie, chcialbym zapytac czy taki zestaw sie nadaje? http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-1- ... 85114.html
Bede go wymienial z ojcem, nie mamy podnosnika do silnika, czy damy rade to zrobic bez specjalistycznego sprzetu?? pytam bo ktos mi mowil ze dobrze sobie go podniesc jest.. Prosze o odp na wszystkie pyttania

1.4 16v rozrzad

: pn cze 04, 2012 15:05
autor: marcin7x5
Musisz odkręciła jedna z poduszek silnika. Poza tym dobrze jest miec przyrząd do zblokowania wałków rozrządu. Nie wiem czy to podpasuje bo chyba silniki fsi miały troche inny rozrząd.

1.4 16v rozrzad

: pn cze 04, 2012 19:00
autor: bodziom777
ok a co do samego rozrzadu to jaki kupic? czy tej firmy co w linku wyzej bedzie dobry?

Re: 1.4 16v rozrzad

: pn cze 04, 2012 19:37
autor: norek111
bodziom777 pisze:ok a co do samego rozrzadu to jaki kupic? czy tej firmy co w linku wyzej bedzie dobry?
będzie OK

1.4 16v rozrzad

: wt cze 05, 2012 10:51
autor: marcin7x5
Popatrz sobie jeszcze po cennikach zestawów np w intercarsie lub iparts-ie

Re: 1.4 16v rozrzad

: wt cze 05, 2012 14:41
autor: Fafik258
Nigdy tego nie robiłeś więc to Ci pomoże kolego.

1. Poluzować śruby mocujące poduszki i wpornik.
2. Zabudować belkę i podwiesić silnik lub podbudować silnik.
3. Zdemontować wspornik i poduszkę.
4. Ściągnąć pasek wielorowkowy.
5. Odkręcić koło z wału korbowego.
6. Ściągnąć osłony paska rozrządu.
7. Ustawić rozrząd na znaki i zablokować.
8. Zdemontować paski rozrządu wraz z rolkami, napinaczami i pompą płynu.
9. Jeżeli wymiana płynu to spuścić płyn z chłodnicy.
10. Zamontować pompę płynu, rolki, napinacze i założyć paski rozrządu.
11. Ustalić napięcie pasków na napinaczach.
12. Ściągnąć blokady i obrócić wałem korbowym o 2 obroty.
13. Skorygować ustawienie napinaczy.
14. 6, 5, 4, 3, 2,1
15 . Pamiętać o momentach dokręcenia poszczególnych śrub.
16. Zalać płynem chłodniczym.

Ustawienie rozrządu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b3 ... 93a8a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/042 ... 1aab7.html

Opis na co uważać(dobór zestawu, montaż, popełniane błędy):
http://www.sendspace.pl/file/db067640a7fda3fdf762783

1.4 16v rozrzad

: śr cze 06, 2012 09:48
autor: bodziom777
Dzięki Fafik;
Mam w koncu rolki i napinacze z Ina, pasek Contitech no i pompe Graf i mam pytanie czy pod uszczelke od pompy dac delkatnie sylikonu silnikowego? Kolega jakis mi tak radzil ze bedzie pewniejsze..
Dzis bede to wymienial wiec w razie czego bede tu zaglądal z pytaniami :jezor:

1.4 16v rozrzad

: śr cze 06, 2012 10:23
autor: marcin7x5
Pompa ma w sobie oring do uszczelnienia więc nie widzę sensu dawania silikonu.

1.4 16v rozrzad

: śr cze 06, 2012 11:58
autor: bodziom777
Można bez problemu podniesc silnik za miske olejowa?? bo nie wiem czy jej nic od tego nie bedzie?

1.4 16v rozrzad

: śr cze 06, 2012 18:44
autor: bodziom777
Ok, mam teraz taki problem: jak sciagnac kolo z walu korbowego? - chodzi o to najwieksze ktore blokuje ta obudowe od rozrzadu; pasuje je czyms zablokowac zeby ta duza srube odkrecic tylko jak zeby czegos nie skrzywic? jest moze na to jakis sposob? oprocz tej duzej sruby nie ma tam zadnej na imbusa (bo ktos gdzies cos o imbusach pisal), sa tylko takie dziury po bokach tej sruby...

1.4 16v rozrzad

: pt cze 08, 2012 10:46
autor: marcin7x5
Wrzuć wsteczny bieg zaciągnij ręczny i odkręcaj. Pamiętaj tylko aby tą śrubę potem wkręcić na klej do gwintów! Możesz spokojnie podstawić cos pod miskę.

1.4 16v rozrzad

: pt cze 08, 2012 11:19
autor: bodziom777
najwiekszy problem byl z napinaczem paska klinowego ktory przeszkadzal w tym zeby sciagnac rolke rozrzadu, trzeba bylo z drugiej strony sciagac oslone od wydechu, filtr oleju, odciagnac sprezarke i dopiero mozna bylo sie dostac do sruby ktora owy napinacz trzyma, zeby go odkrecic. w tej chwili zakladam rozrzad i bede to skrecal