Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu

: sob lut 18, 2012 17:14
autor: MarMus1971
Witam wszystkich forumowiczów. W dniu wczorajszym po nastaniu odwilży silnik w moim mk5 1,4 FSI z 2004 r. po porannym odpaleniu zaczął dziwnie pracować. Odgłos jego pracy świadczył o tym jakby nie palił na wszystkie cylindry. Znajomy mechanik stwierdził że cewka na drugim cylindrze nie pracuje co zostało potwierdzone podpięciem pod Vag-a i określone jako tzw. okresowe wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Uszkodzona cewka została wymieniona na nową firmy Bosch. Jednak po odpaleniu auta silnik znowu zaczął pracować głośno i nierówno. Po ponownym podpięciu pod vag-a okazało się, że uszkodzeniu uległa z kolei cewka na 1 cylindrze (okresowe wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze) a co się z tym wiąże konieczność zakupu następnej. W związku z tym mam do kolegów pytanie czy rzeczą normalną jest, że cewki padają jedna za drugą, a może należy wymieniać wszystkie tak jak świece zapłonowe? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Wypadanie zapłonu

: sob lut 18, 2012 21:28
autor: edzio
Zbieg okoliczności,jednak wypadanie zapłonów nie zawsze wina cewki,świece,wtryski ,a nawet szcelność dolotu ,czy cisnienie paliwa.

Wypadanie zapłonu

: sob lut 18, 2012 23:20
autor: Piasek
Pojawiło się to zaraz na zimnym jeszcze silniku czy już lekko rozgrzanym ?

Re: Wypadanie zapłonu

: ndz lut 19, 2012 09:19
autor: MarMus1971
Problem pojawił się na zimnym silniku po nocnym postoju w garażu. Odpalałem go kilkukrotnie ale za każdym razem praca silnika wyglądała tak samo. Ciekawi mnie dlaczego po wymianie cewki na 2 cylindrze problem ten pojawił się z kolei na 1 cylindrze, dodam że są zamontowane jeszcze pierwsze oryginalne cewki oznaczone jako 03/04 czyli mniemam że z 2004r. (rok m.in. produkcji auta).

Wypadanie zapłonu

: ndz lut 19, 2012 10:32
autor: Piasek
Jeżeli już na zimnym to poległ mój pomysł z dmuchniętą uszczelką głowicy między 1 a 2gim cylindrem. To siadanie cewek to może być faktycznie zbieg okoliczności a może i też elementarne zużycie. Ma to swoją żywotność, silnik swoje lata, cewki liczbę godzin pracy czy cykli i zaczynają siadać - może się okazać ze po kolei będą siadać pozostałe. Podobnie jak żarówki H7... jak świecą to świecą. Jak siądzie jedna to za 2-3 dni siada druga. Trzeba wymieniać parami.

Wypadanie zapłonu

: ndz lut 19, 2012 10:58
autor: MarMus1971
A czy jest rzeczą możliwą, że w wyniku uszkodzenia świecy zapłonowej padła cewka zapłonowa. Chcę jeszcze spróbować z wymianą wszystkich świec na nowe bo może w nich jest przyczyna - zrobiłem na nich około 25 tys. km więc teoretycznie powinny być jeszcze dobre.

Wypadanie zapłonu

: ndz lut 19, 2012 11:27
autor: Piasek
Ja wiem... jakiś większy opór na świecy teoretycznie może nadwyrężać delikatną jednak cewkę, zwłąszcza nieprawidłowe wartości przerw na świecach - korygowałeś ? Ale wydaje mi się że to klasyczne zużycie eksploatacyjne.
25tys km na świecach to nic wielkiego. Serwis pewnie przewiduje ich wymianę co 60 tyś km...

Wypadanie zapłonu

: ndz lut 19, 2012 11:36
autor: MarMus1971
Znajomy doradził abym przed kolejną wymianą cewki podjechał do elektromechanika i sprawdził prawidłowość napięcia podawanego na cewki i uniknąć ewentualnego uszkodzenia nowych cewek.

Re: Wypadanie zapłonu

: wt lut 21, 2012 20:09
autor: MarMus1971
Witam. Wymieniłem wszystkie świece na nowe firmy Bosch i wszystkie cewki zapłonowe również na Boscha i jak na razie jest ok.

Wypadanie zapłonu

: wt lut 21, 2012 22:18
autor: edzio
Może tylko wina świec ,wypadanie zapłonów to wielki temat.W dzisiejszych czasach nowe nie znaczy dobre,spotkałem się kilka razy.

Wypadanie zapłonu

: śr lut 22, 2012 10:33
autor: marcin7x5
Trzeba było popytac w aso vw o te cewki. Mają teraz akcje serwisowa na cewki zapłonowe więc może załapałbys się na tą akcję.

Wypadanie zapłonu

: śr lut 22, 2012 11:45
autor: Piasek
Auto z 2004 roku... to już raczej żadna akcja serwisowa nie obejmuje nawet jeżeli były wadliwe.