PN spalanie i inne

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » pt lut 03, 2012 17:46

Witam, mam do Was parę pytań a mianowicie mój mk2 1.6 PN benzyna bez gazu pali według mnie za dużo. Ostatnio wyszło mi ~13l/100. Teraz na około 20 litrach zrobiłem niecałe 150km i praktycznie koniec paliwa. Robiłem diagnozę kodami błyskowymi, żadnych błędów. Tak samo sonda lambda też w porządku, podciśnienia też sprawdzone. Golf czy zimny czy ciepły odpala bez problemu, moc również ma, nie muli ani nic z tych rzeczy. Podczas mrozów jakie teraz mamy, tj. około -15 stopni temperatura silnika utrzymuje się mniej więcej na 1 kresce za tą grubą, czyli niewiele do pionu brakuje. Gdy postoi chwilę na wolnych, wskazówka idzie do pionu, termostat się otwiera. Aha i ostatnio zauważyłem że nawet po nagrzaniu ma trochę za wysokie wolne obroty, około 1100. Wcześniej gdy obroty były takie jak powinno spalanie było na podobnym poziomie.

Teraz pytania:
1. Ile powinien palić PN w zimie ?
2. W jakim stopniu powinien być napełniony filtr paliwa pod maską ?
3. Ostatnio na dużych mrozach przy szybszym wciśnięciu gazu przy obrotach do 2,5tyś nie przyśpiesza odrazu tylko chwilę się przydusi i dopiero idzie. Oczywiście silnik zagrzany. Nie zawsze tak się dzieje.
4. Czy podczas diagnostyki poszczególnych elementów w czasie testowania ostatniego elementu, tj. zaworu podciśnienia nastawnika przepustnicy powinien być słyszalny jakiś dźwięk, tykanie lub coś podobnego ?
Ostatnio zmieniony pt lut 03, 2012 20:49 przez kubarog, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: marcinek84 » pt lut 03, 2012 20:04

kubarog pisze:powinien być słyszalny jakiś dźwięk, tykanie lub coś podobnego ?
powinno być słychać taki tyk tyk.
Jak swojego kupiłem to palił ~10l/100km ale trochę było czuć że nie idzie dobrze, winowajcą był przełamany przewód wtyczki po prawej stronie tak trochę z tyłu z tego elementu idzie przewód do filtra węgla aktywnego.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » pt lut 03, 2012 20:47

No to w takim razie sprawdzę jeszcze raz czy coś słychać. U mnie właśnie jest taki problem, że dobrze idzie, z passatem tdi mniej więcej równo, tak do około 100. Nurtuje mnie to spalanie, bo przy szybszej jeździe spalił te 13l/100, a przy bardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu praktycznie tak samo. Obejrzę jeszcze dokładnie cały gaźnik i wszystkie przewody. Sprawdzę też węże pod samochodem może tam coś jest przetarte, niby nie widać żadnych wycieków. Na inne pytania mógłbyś odpowiedzieć ?


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: marcinek84 » pt lut 03, 2012 22:04

1. Nie mam pojęcia bo jeżdżę na gazie.
2. Filtr paliwa chyba w połowie lub więcej wypełniony benzyną jest trochę powietrza.
3. To chyba klapka/siłownik 2 przelotu po lewej z 2 przewodami, ale pewności nie mam.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MaciU_
...
...
Posty: 87
Rejestracja: pt sie 27, 2010 22:00

PN spalanie i inne

Post autor: MaciU_ » sob lut 04, 2012 00:20

Witaj, PNka na benzynie w takich warunkach zimowych powinna CI palic maksymalnie 9-10l/100 km na miescie. Powodem złego spalania mozesz miec niewlasciwie ogumienie, filtr powietrza, sonde lambda i czujnik temperatury (ssania) - niebieski. U mnie na trasie pali nawet po 7/100


MaciU

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: Johnatan » sob lut 04, 2012 00:26

kubarog pisze:Teraz pytania:
1. Ile powinien palić PN w zimie ?
2. W jakim stopniu powinien być napełniony filtr paliwa pod maską ?
3. Ostatnio na dużych mrozach przy szybszym wciśnięciu gazu przy obrotach do 2,5tyś nie przyśpiesza odrazu tylko chwilę się przydusi i dopiero idzie. Oczywiście silnik zagrzany. Nie zawsze tak się dzieje.
4. Czy podczas diagnostyki poszczególnych elementów w czasie testowania ostatniego elementu, tj. zaworu podciśnienia nastawnika przepustnicy powinien być słyszalny jakiś dźwięk, tykanie lub coś podobnego ?
1. 9-10
2. nieistotne
3. Coś nie tak z przesłoną wstępną, prosze o foto siłownika tej przesłony czyli zrób mi foto gaźnika od strony pasażera
4 w badaniu masz:
a klapka
b przekaźnik grzałki kolektora
c zaworek filtra węglowego
d zaworek w gruszce nastawnika przepustnicy 1
e zaworek w gruszce nastawnika przepustnicy 2

Podsumowując wszystko jest ok, stawiam na drobnaregulację tylko i stawiam na zapłon lub klapkę wstępną


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » sob lut 04, 2012 00:57

Witam, ogumienie tak jak seria w madisonie czyli 185/60/14, filtr powietrza i sonda lambda w porządku. Niebieski czujnik podmienię na inny. Johnatan - jakiś czas temu miałem taki problem, że golf przestał jedną zimę w garażu, był odpalany co jakiś czas ale nie jeżdżony. Po tym postoju jak zacząłem nim jeździć, gdy równo trzymałem gaz to na zimnym silniku przerywał, jakbym na 2-3 sekundy wyłączył zapłon. Powodem była właśnie przesłona która nie wiedzieć czemu na kilka sekund otwierała się do maksymalnej pozycji i następnie z powrotem wracała do prawidłowego położenia. Na ciepłym silniku było wszystko w porządku. Zmieniłem silniczek tej przesłony, ale to nic nie pomogło. Po jakimś czasie samo przeszło i już nie ma tego problemu. Czy przyczyną mogła być wilgoć która się dostała do sterownika w podszybiu ? Zdjęcie gaźnika jutro wrzucę.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: Johnatan » sob lut 04, 2012 01:18

Klapka ta działa w ten sposób że gdy stoi pionowo jest całkowicie zamknięty dopływ paliwa. Pochylanie klapki ku przodowi auta wzbogaca dawkę paliwa a w stronę tyłu auta robi się uboga aż sie zamyka gdy jest w pionie i paliwa brak.pokaż mi foto twojego gaźnika. Jak pokażesz to rozwiąże twój problem w jednym poście :bigok:


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » sob lut 04, 2012 01:24

Spoko, jutro wrzucę zdjęcie, bo teraz nie mam żadnego na kompie.
Johnatan pisze:rozwiąże twój problem w jednym poście
Mam taką nadzieję :helm:


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: Johnatan » sob lut 04, 2012 01:28

zrób foto od każdej strony, boki i przód. i ogólnie jakbyś mógł zdejmij filtr powietrza, odpal go na zimnym i zrób zdjęcie od góry .


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » sob lut 04, 2012 14:29

Wrzucam zdjęcia gaźnika. Prowizorka na lince gazu jest przez to, że zgubiłem zawleczkę i nie mogę jej teraz nigdzie dostać :grrr:

http://img848.imageshack.us/img848/4839/p2044080.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img845.imageshack.us/img845/7379/p2044083.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img94.imageshack.us/img94/5976/p2044084.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img528.imageshack.us/img528/4722/p2044085.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img528.imageshack.us/img528/251/p2044087.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj odpalony zimny silnik

http://img685.imageshack.us/img685/6280/odpalony.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Aha i teraz jak go odpalałem, to miał za niskie oboroty ~600, musiałem lekko gaz przytrzymać bo gasł :panna:
W razie konieczności mogę jeszcze podrzucić film, jak chodzi.

Jeszcze raz spytam, czy świrowanie tej przesłony i obrotów na zimnym może być spowodowane wilgocią w sterowniku ?
Aha i czy u Was na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach nastawnik przepustnicy lekko pulsuje tzn. wysuwa się i chowa delikatnie ?


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

PN spalanie i inne

Post autor: Johnatan » sob lut 04, 2012 20:39

odłącz potencjometr jak zacznie świrować, i nie podoba mi sie że gruszka jest cholernie pogięta na pokrywce. Gruszka jest bardzo wrazliwa, twardy plastik który kruszy. Sprawdzuć czy gruszka trzyma podciśnienie z obydwuch węzykach


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcindriver
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: czw lip 01, 2010 22:38
Lokalizacja: RLA

PN spalanie i inne

Post autor: marcindriver » sob lut 04, 2012 22:48

Mam podobne problemy jak kolega kubarog. Moja PN'ka w zimie na krótkich podjazdach pali ok. 10l/ 100km, a jak jadę gdzieś dłużej i silnik osiąga normalną temperaturę pracy, wtedy średnie spalanie zaniża się do ok. 7-7,5 litry na setkę. W lecie, kiedy silnik szybko łapie temperaturę pali podobnie czyli około 7 litrów, nawet przy jeździe na odcinkach 5-6km. Mam jeden problem z 2ee a mianowicie, jak zagrzeje się płyn do ok. 60-70 stopni, wtedy zaczynają się wieszać obroty, ale z tym radzę sobie gasząc i od nowa odpalając silnik, wtedy problem ustępuje :-) Największe wątpliwości mam co do osiągów. Wydaje mi się że moja Pn'ka nie jedzie tak jak powinna jechać, a więc: kiedy kręcą ją do wysokich obrotów (4tys i wyżej) na pierwszych trzech biegach to sprawia wrażenie jakby chciała jechać a nie może, to znaczy wkręca się na obroty ale bardzo smutno to robi i z takim oporem. Kiedy jadę na piątym biegu z prędkością 100km/h i nagle wcisnę gaz do dechy, to powoli, powoli zaczyna przyspieszać a wskazówka zatrzymuje się na 130 i więcej iść nie chce a ja cały czas mam nogę w podłodze! Czuję się jakbym maluchem jechał ze skończonym motorem (nie obrażając miłośników Fiatów :-)). W związku z tym mam pytanie: gdzie szukać przyczyny, gaźnik czy może zapłon (dodam że na postoju, czy grzebiąc kołami na lodzie motor kręci się do czerwonego pola bez żadnych kłopotów). A może po prostu ten typ tak ma. Pochwalcie się jak Wasze Pn'ki jadą, dobrze było by, jakby ktoś wrzucił filmik jak PN wkręca się na obroty i jak przyspiesza. Wtedy powinno rozwiać moje wątpliwości.
Pozdrawiam :D


Obrazek
VW Golf MK II GTI --> viewtopic.php?f=87&t=417790

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

PN spalanie i inne

Post autor: kubarog » ndz lut 05, 2012 12:04

Johnatan, Gruszka jest tak pogięta, bo gaźnik był regenerowany i pewnie żeby wymienić membranę ktoś ją tak pogiął. Z tego co pamiętam jak odłączałem potencjometr, to przesłona otwierała się do końca ale jeszcze sprawdzę, tak samo czy gruszka trzyma podciśnienie.

marcindriver, Gdzieś tam mam jakieś filmiki z przyśpieszenia, zaraz coś wrzucę.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości