Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » ndz lis 21, 2010 17:27

WItam :bajer:
Jestem tu nowy, ale bez powodu sie tu nie rejestrowalem.
Wiec.
1. Gdy jest okolo 2200 obr/min to pedal gazu drzy odczuwalnie.
2. Co 2 tygodnie musze czyscic odme gdyz jest majonez, czemu tak sie dzieje ?
3. Podczas normalnej jazdy gdy dodam gazu i jak puszcze gaz to pedal gazu odbija.
4. Podczas postoju np. na swiatlach to w aucie czuc wibracje, nawet na kierownicy.
5. Wczoraj mialem taka akcje ze stojac na luzie obroty wariowaly od 1000 do 2000 obr/min.
6. Filtr powietrza w oleju ( podobno tak w tych silnikach jest ? )


W aucie czyszczona byla przepustnica (bez adaptacji gdyz mechanik mowil ze adoptuje sie wtedy jak sie ja wymienia ), oczywiscie odma, filtr powietrza, przepchana taka metalowa rurka ktora wychodzi od przepustnicy.

I jeszcze pytanko. Na odmie jest taka gumowa uszczelka i dzisiaj przy zdjeciu przewodu od odmu przerwala sie, czy ma ona wplyw na silnik ? Gdzie taka uszczelke kupic ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: stonefree » ndz lis 21, 2010 19:21

Gastovski pisze:Wczoraj mialem taka akcje ze stojac na luzie obroty wariowaly od 1000 do 2000 obr/min.
Skoro przepustnica była myta, to czy jest na desce żółta kontrolka silnika i czy zapala sie podczas jazdy?
Gastovski pisze:Podczas normalnej jazdy gdy dodam gazu i jak puszcze gaz to pedal gazu odbija.
Co masz dokładnie na myśli?



Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » ndz lis 21, 2010 19:29

Zadna kontrolka podczas jazdy narazie sie nie zapala.

Jak dodaje gazu to czasami pedal gazu zamiast normalnie podniesc sie to czuc takie odbicie.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: stonefree » ndz lis 21, 2010 21:28

Gastovski pisze:czuć takie odbicie.
W systemie sterowania silnika zastosowano moduł przepustnicy, który uchyleniem jej klapy reguluje prędkość silnika na biegu jałowym. Normalnym objawem jest delikatne odczuwanie na pedale gazu ruchów przepustnicy ( kiedy trzymasz nogę na pedale gazu ) w przypadku , kiedy hamujesz silnikiem i np. na 1 albo 2 biegu i obroty spadną poniżej nominalnych 750/minutę, bo silnik przepustnicy uchyla ją. Natomiast jeżeli pedał nie wraca po mocniejszym wciśnięciu, to może zacinać się linka lub sama przepustnica.Odnośnie adaptacji - nie zaszkodziłoby podłączyć komputer i zobaczyć jak przepustnica chodzi.
Gastovski pisze:Na odmie jest taka gumowa uszczelka
W którym miejscu?



Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » ndz lis 21, 2010 22:29

Na pedale gazu czuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice.

O ta gumke mi chodzi, ona mi dzisiaj pekla i juz nic z niej nie zrobi.
Obrazek



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: stonefree » pn lis 22, 2010 00:24

Gastovski pisze:ona mi dzisiaj pekla
Szczęście, że gumka, a nie ta plastikowa końcówka węża. Dokup sobie w sklepie taki gumowy oring, który będzie pasował, a przy okazji polecam wymienić również oring w miejscu wejścia do bloku silnika - duży ma rozmiar 62x4 a mały 20x4 albo jeszcze lepiej kup w ASO - są tanie.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: stonefree » pn lis 22, 2010 00:25

Gastovski pisze:zuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice
Może sprawdź, czy linka weszła na swoje miejsce w ten półksiężyc przy przepustnicy.



Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » pn lis 22, 2010 00:39

stonefree pisze:zuc takie pykniecie jak by odbilo. Tak mi sie zaczelo dziac po tym jak przeczyscilem to przepustnice
Może sprawdź, czy linka weszła na swoje miejsce w ten półksiężyc przy przepustnicy.
Linka jest na swoim miejscu. Tak jak powinna byc.



Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » pn lis 22, 2010 00:42

stonefree pisze:polecam wymienić również oring w miejscu wejścia do bloku silnika
Dlaczego polecasz, to ma cos wspolnego z zamajonezowaniem odmy ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: stonefree » pn lis 22, 2010 01:28

Cieknie olej, jesli nie wymienisz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Jacek75 » pn lis 22, 2010 10:26

Majonez jest wynikiem: a) duża ilośc krótkich tras - silnik nie dogrzany b) niewłaściwy olej c) problemy z silnikiem - pomiar kompresji da odpowiedź o kondycji d) w tym modelu w ramach akcji serwisowej i w nowszych montowano podgrzewacz odmy aby uniknąc problemów z korokowaniem przewodu odmy przez majonez, w zimie może bez tego wywalic olej przez bagnet jak zatka odmę całkiem.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » pn lis 22, 2010 12:29

Jacek75 pisze:Majonez jest wynikiem: a) duża ilośc krótkich tras - silnik nie dogrzany b) niewłaściwy olej c) problemy z silnikiem - pomiar kompresji da odpowiedź o kondycji d) w tym modelu w ramach akcji serwisowej i w nowszych montowano podgrzewacz odmy aby uniknąc problemów z korokowaniem przewodu odmy przez majonez, w zimie może bez tego wywalic olej przez bagnet jak zatka odmę całkiem.
Niestety w moim modelu nie ma podgrzewacza odmy.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Jacek75 » pn lis 22, 2010 13:09

Część jest dostępna, możliwie, ze w formie zestawu w ASO lub przez choćby Getem. Temat był poruszany na forum, może być w starszej cześci Technicznej forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828" onclick="window.open(this.href);return false;


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Gastovski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV 1.4 16V 1999 Problemy.

Post autor: Gastovski » pn lis 22, 2010 23:23

A co bedzie sie dzialo jezeli bede jezdzil bez tej uszczelki, oringu ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości