[mk4] Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez gadula1985 » Pt paź 22, 2010 22:27

Witam wszystkich
Jestem nowy na tym forum i jeszcze wszystkiego nie polapalem, więc jeśli już kiedyś bylo takie pytanie to sorry.
Kupilem kilka dni temu Bore 1.6 SR z 1998r. Z informacji jakie doczytalem auto powinno palić podobno 8-9 litrów. W moim przypadku z obliczeń wynika że pali ok 13 to chyba za dużo jak na ten motor. Proszę o pomoc co może być tego przyczyną, silnik pracuje równo nic nim nie szarpie moc wygląda też na ok. Dziwne jest też to dla mnie kiedy przyglądam się chwilowemu spalaniu na luzie komputer wskazuje takie spalanie jakie mial podczas jazdy na biegu przed zatrzymaniem się z tego co wiem powinien pokazywać jakieś o,3- o,4 l. Pomóżcie !!
gadula1985
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 21:58
Online: 0s
Auto: VW BORA
Silnik: 1.6 SR

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez wojtas46 » So paź 23, 2010 06:54

Może byc kilka przyczyn takiego spalania , sonda lambda , niesprawny termostat , zasyfiony filtr powietrza i inne . Jeżeli masz możliwośc to podłącz autko pod kompa i wylukaj czy nagrzewa do 90st.
wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
 
Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca
Online: 31d 40m
Pomógł: 295
Auto: mk4 gti
Silnik: AGU

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez gadula1985 » So paź 23, 2010 12:42

Wlaśnie tez myślalem o sondzie lambda tylko podobno jak ona jest walnięta to powinny wariować mu obroty po zagrzaniu a pracuje równo. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić tą sondę czy to na pewno ona jest walnięta bo z tego co wiem nie najtańszy jest to wydatek. Jeśli chodzi o temperaturę to trzyma sie caly czas na 90 stopniach a filtr powietrza czyściutki, slyszalem jeszcze o jakim czujniki tepmeratury czy coś takiego i ze przez to tez może więcej palić gdzie go znajdę pod maską i jak wygląda ?
gadula1985
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 21:58
Online: 0s
Auto: VW BORA
Silnik: 1.6 SR

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez Qto » So paź 23, 2010 12:48

gadula1985 napisał(a):Dziwne jest też to dla mnie kiedy przyglądam się chwilowemu spalaniu na luzie komputer wskazuje takie spalanie jakie mial podczas jazdy na biegu przed zatrzymaniem się

w autach z 98 roku niestety tak jest. Dopiero w późniejszych latach, w zegarach z immo3 po wrzuceniu "luzu" spalanie pokazywane jest w litrach/godzinę.

Co do wysokiego spalania to należy zacząć od diagnostyki komputerowej...a jeżeli jeździsz krótkie odcinki np 2km to takie spalanie jest całkiem normalne
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 171d 17h
Pomógł: 1227
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez wojtas46 » So paź 23, 2010 12:58

W obudowie termostatu , kolor zielony lub czarny
wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
 
Dołączył(a): Pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca
Online: 31d 40m
Pomógł: 295
Auto: mk4 gti
Silnik: AGU

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez gadula1985 » N paź 24, 2010 20:37

A możliwe jest żeby wskaźnik temperatury wskazywal 90 stopni caly czas po zagrzaniu jeśli czujnik temperatury jest walnięty?? jak to ma się do siebie? jak sprawdzić samemu czy jest dobry czy popsuty? Skoro temperatura jest 90 stopni to termostat jest ok? Podpowiedzcie jeśli się mylę.
gadula1985
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 21:58
Online: 0s
Auto: VW BORA
Silnik: 1.6 SR

Re: Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez tomala4 » Pn paź 25, 2010 07:33

jest to możliwe kolego,ja miałem to samo,na wskażniku 90 stopni a czujnik był walnięty,gdy jeżdziłem po równym terenie temp. była 90st. ale podczas jazdy po górach i hamowaniu silnikiem temp.szybko spadała
tomala4
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz paź 22, 2009 16:42
Lokalizacja: Łódź
Online: 49m
Pomógł: 1
Auto: jetta v 1.6
Silnik: BSE

Re: Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez Jazz_Blue » Pn paź 25, 2010 10:33

wojtas46 napisał(a):W obudowie termostatu , kolor zielony lub czarny

Co Ty tam chcesz znaleźć, bo chyba nie czujnik temperatury cieczy?? :panna:
Czujnik temperatury cieczy znajduje się w króćcu przy bloku silnika jak otworzysz maskę to po prawej stronie :dol: Obrazek
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Online: 1h 35m
Pomógł: 61

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez gadula1985 » Pn paź 25, 2010 14:05

i co pomogla wymiana tego czujnika? też Ci przez to więcej palil, dziś bylem w sklepie 56 zl orginal, jutro kupuje, wymieniam i zobaczymy co dalej. Jazz_Blue wielkie dzięki za fotkę bardzo przydatna jak dla mnie bo nie mam zielonego pojęcia o tym silniku co gdzie i dlaczego :) a co powiecie o sondzie z firmy beger jeśli będzie trzeba wymienić?
gadula1985
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 21:58
Online: 0s
Auto: VW BORA
Silnik: 1.6 SR

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez gadula1985 » N lis 07, 2010 00:01

Byłem na diagnostyce, wszystko wyszło ok, lambda dobra, czujniki wszystkie też okazało się że przepustnica była trochę zasyfiona, wyczyścili na kompie coś z 3,5 przestawili na 2,7 i auto zaczęło jakoś w miarę normalnie palić
gadula1985
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 21:58
Online: 0s
Auto: VW BORA
Silnik: 1.6 SR

Duże spalanie VW BORA 1.6 SR

Postprzez pauuuulinka » Śr gru 29, 2010 11:40

witam,
mam ten sam problem. Autko kupiłam w wakacje 2010rok, wiec nie całe pół roku temu. na samym poczatku wstawiłam gaz(sekwencja). pierwszy zbiornik zalany do pełna(46 litrów gazu) auto przejechało ok 350km , kolejne tak samo. a więc pojechałam na regulacje przeczyscil mi przepływomierz i przejechał ok 30km więcej... a wiec wymieniłam przepływomierz, lecz problem ten sam... od nowa wymiana wszystkich filtrów, kabli, świec, a problem nie zniknoł;/ na komputerze pokazuje że wszystko jest ok. )przewód nie jest popekany) nie pojawiają się żadne błędy, w aucie wymieniane jest wszystko na bieżąco..
Dodam jeszcze że na zimnym silniku(w mrozy) po pierwszym odpaleniu gaśnie, później troszke zwiększam obroty i załapuje, ale chodzi bardzo głośno, i skaczą mu obroty, na rozgrzanym chodzi idealnie, (co wyklucza sonde).
kolejną rzeczą jaką zauważyłam to brak mocy(albo mi się wydaje) ale lepiej od mojej bory(1.6) chodzi mojej siostry golf 1.9SDI (ok 50kW) ...fakt że to diesel ale ma o połowe mniej kW...

czy ktoś domysla się co się może dziać?? objeździłam już pół łodzi i każdy mechanik mówi co innego...
pauuuulinka
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr gru 29, 2010 11:14
Online: 0s
Auto: Bora
Silnik: 1.6




Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,