Praca na 3 cylindry

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: pavulon78 » czw sie 05, 2010 07:47

Problem dotyczy golfa IV 1.6 16V, silnik AZD.
Na wolnych obrotach mocno kuleje jeden cylinder. Silnikiem trzęsie a po podłączeniu pod komputer wychodziło wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po dodadniu gazu i w czasie jazdy auto chodzi normalnie, tak jakby wszystkie 4 cylindry pracowały.

Świece zostały wymienione 3 tygodnie temu (na starych świecach było tak samo). Wymieniona została cewka zapłonowa - efekt żaden. Diagnoza mechanika padła na wtrysk. W warsztacie gdzie teraz stoi auto sprowadzono nowy wtrysk (do tego silnika dostali tylko w ASO za jedyne 560 zł :(), wstawili go i odpalili silnik. Silnik dosłownie przez kilka sekund chodził idealnie i znowu zaczeło nim telepać. USterkę sterownika raczej wykluczono, mechanik sprawdzał jakimś dziwnym miernikiem impulsy jakie trafiały ze sterownika do wtrysku i wygląda na to ze wtrysk jest sterowany prawidłowo. Przzekopali instalację elektryczną i wygląda że tez wszystko jest ok równiez z zasilaniem cewek zapłonowych.
Co jeszcze można sprawdzić? Padnięta uszczelka pod kolektorem ssącym i zasysanie lewego powietrza może spowodować nieprawidłowsci w pracy cylindra? Przy szybkim wciśnieciu pedału gazu słychać krótko taki
dziowny świst jakby powietrza, ale on raczej dochodzi chyba z przepustnicy.
Jakieś sugestie? Bo już mam dość tego padła. Pierwszy dzień urlopu spędziłem tym truchłem w miłym węgierskim warsztacie, po tym jak drugi cylinder odmówił współpracy nawet przy wyższych obrotach. To tam wymieniono mi tą cewkę (kasując 2 razy więcej niż zapłaciłbym za nia u nas).

I jeszcze dość istotna informacja. Mierzone ciśnienie w cylindrach i we wszystkich czterech cylindrach cisnienie równiutkie a wartości książkowe.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: T.O.B.I. » czw sie 05, 2010 13:37

przewody wysokiego napięcia sprawdzono, bo nic o nich nie wspomniałeś


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: robidid311 » czw sie 05, 2010 13:43

hhhmmm,no jezeli był zbadany na kompie i wyszło ze wypada zapłon jednego z cylindrow a cewka nie pomaga to wydaje mi sie ze niema co szukać winy we wtryskach i układzie zasilania.Jezeli cewka tego cylindra nie pomogła to trzeba szukać winy w okablowaniu(a ostatecznosc winy centralki).Napisz co i jak jezeli dali rade mechanicy..



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: robidid311 » czw sie 05, 2010 13:45

...azd niema przewodow:)



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Praca na 3 cylindry

Post autor: pavulon78 » czw sie 05, 2010 14:07

robidid311 pisze:...azd niema przewodow:)
Dokładnie robidid311, AZD nie ma przewodów. Centralka niby prawidłowo steruje wtryskiem, impulsy jakie podawane były na drugi wtrysk nie odbiegały od pozostałych trzech. Przy odpalaniu samochodu rano mocno czuć benzyną, a z układu wydechowego słychać takie dziwne prykanie.
Na innym forum koleś zajmujacy sie zawodowa mechaniką nastraszył mnie że mogła paść uszczelka pod głowicą cylindrów i tamtędy do cylindra łapane jest lewe powietrze. Chociaż typowych objawów padniętej uszczelki nie ma (płyn chłodzacy w oleju, białe dymienie, ubytki płynu).
Moze ta uszczelka pod kolektorem ssącym? Łosie z warsztatu mieli sprawdzić ale na razie zero informacji z ich strony. Zaczynam się już wku...wiać.



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Praca na 3 cylindry

Post autor: mirek99mtg » czw sie 05, 2010 20:22

pavulon78, to że dobrze steruje wtryskami to nie znaczy że dobrze steruje cewkami, najlepiej byłoby wsadzić sprawny sterownik na próbę.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Praca na 3 cylindry

Post autor: pavulon78 » czw sie 05, 2010 21:03

mirek99mtg pisze:pavulon78, to że dobrze steruje wtryskami to nie znaczy że dobrze steruje cewkami, najlepiej byłoby wsadzić sprawny sterownik na próbę.
Sterowanie cewkami też jest ok. Dziś właśnie to sprawdzali. Generalnie po 3 dniach w serwisie koleś powiedział że skończyły im się pomysły. Na 99% problem nie tkwi w elektryce tylko w mechanice i musieliby ściągać pokrywe zaworów i głowicę silnika. To są u nich kosmiczne koszty więc jutro zabieram auto i zaprowadzę je po 15 sierpnia do zaprzyjaźnionego warsztatu w Olsztynie.



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Praca na 3 cylindry

Post autor: mirek99mtg » czw sie 05, 2010 21:31

Jak masz możliwość to proponowałbym jednak przetestowanie silnika na 100% pewnym sterowniku, bo elektronika czasem robi cyrki. Rozebrać silnik to wg mnie ostateczność.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Praca na 3 cylindry

Post autor: pavulon78 » czw sie 05, 2010 22:02

mirek99mtg pisze:Jak masz możliwość to proponowałbym jednak przetestowanie silnika na 100% pewnym sterowniku, bo elektronika czasem robi cyrki. Rozebrać silnik to wg mnie ostateczność.
Nie za bardzo mam dostęp do sterownika zapasowego. AZD jest dość rzadkim silnikiem a wstawienie sterownika od 1.6 SR chyba nic nie da (mają zupełnie różne numery wg. ETKI. Ten mechanik do którego będę prowadził samochód ma wiele zaprzyjaźnionych szrotów więc może coś dopasuje. W zapasie mam jeszcze innego mechanik, również w Olsztynie, któy pracuje w ASO VW. Może ten jakoś na próbę sprowadzi taki sterownik, chociaż nowy to koszt blisko 3000 zł. A w ciemno z Allegro to nie chciałbym kupować za kilkaset zł. Chyba że kupię i dalej odsprzedam.

Gdzie wogóle pod maską zlokalizować ten sterownik żeby zczytać jego numer? Według ETKI w silniku AZD były 3 sterowniki:
036 906 034 BH, BT, CL. Na allegro znalazłem BB i AM. Według ETKI są one do silników AUS i ATN. Będą chodzić z silnikiem AZD?



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: robidid311 » czw sie 05, 2010 22:49

..panowie,ale ze sterownikiem to nie jest tak łatwo ze włozymy kostke i juz..,nowy sterownik potrzebuje szereg ustawien i adaptacji zgrania imobilajzera itd.



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: robidid311 » czw sie 05, 2010 22:54

...a poza tym cos tu koledzy z servisu pierdzielą,raz mowią ze wypada im zapłon a teraz nagle sprawdzili człon wyjscia i wszystko jest ok!!Masz racje,oddaj autko do innego servisu..



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Praca na 3 cylindry

Post autor: robidid311 » czw sie 05, 2010 23:07

...posłuchaj,a moze masz porostu padnięty czujnik temperatury cieczy(co dosyc często się przytrafia),i na wolnych gubi się i daje niewłasciwy sygnał do centralki(bogata mieszanka),i efekt pracy moze taki byc jak by pracował na 3 garkach.Zwroc uwage czy jak pracuje na wolnych i taktuje nie idzie czarny dymek z wydechu(oczywiscie bez przesady to nie parowoz :grin: ).



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Praca na 3 cylindry

Post autor: pavulon78 » czw sie 05, 2010 23:59

robidid311 pisze:...posłuchaj,a moze masz porostu padnięty czujnik temperatury cieczy(co dosyc często się przytrafia),i na wolnych gubi się i daje niewłasciwy sygnał do centralki(bogata mieszanka),i efekt pracy moze taki byc jak by pracował na 3 garkach.Zwroc uwage czy jak pracuje na wolnych i taktuje nie idzie czarny dymek z wydechu(oczywiscie bez przesady to nie parowoz :grin: ).
Nie idzie z wydechu czarny dymek ale wyraźnie słychać z niego takie rytmiczne pyrkanie własnie jakby z parowozu, takie jakby ciche strzały z wydechu. Jak trochę postoi na wolnych obrotach to z wydechu lecą jakieś małe czarne krople nie wiem czego. Kiedyś napewno tego pyrkania nie było a zwydechu leciały co najwyżej krople wody (auto eksploatowane na krótkich dystansach). Tylko że we wtorek sprawdzałem działanie wiatraka chłodnicy z podpiętym kompem zczytującym temperaturę i wiatrak załaczał się jak komp wskazywał 95 st.C. Po włączeniu wiatraka chłodził silnik do 89 st.C. Teoretycznie więc czujnik temp. działa poprawnie.

I to co się dzieje z silnikiem to chyba nie jest tylko efekt "jakby działał" na 3 garach. Jak był podpięty komputer to włączony był taki jakby ciągły podgląd zapłonu w cylindrach (cztery okienka dla każdego cylindra). W okienkach 1,3,4 były wartości zero, a w tym feralnym drugim wyskakiwały jakieś cyfry. Okienka były zatytułowane "wypadanie zapłonu w cylindrze". Oni nie mają VAGa tylko jakiś uniwersalny program diagnostyczny (nie wiem jaki).



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Praca na 3 cylindry

Post autor: jackyz » pt sie 06, 2010 00:34

Dla mnie to Masz padnięte pierscienie (zapieczone).Silnik ma kompresje w normie ale uszczelnia się na oleju,przez co zarzuciło którąś świece.Problem będzie się nasilał.Przeżyłem to samo.


Jacek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości