Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » czw paź 12, 2017 07:14

Pastusiak pisze:
radekrp90 pisze: mimo ewentualnych wad silnika 2.0 TSI (branie oleju, które przecież można już stosunkowo tanio naprawić)
Chyba żartujesz, tania naprawa = rozwiązanie na pół roku. Nie wymienisz tłoków na nowsze za 500 zł, ani nie przerobisz tłoków czy nie wymienisz pierścieni za 700 zł. To są tysiące.
Do tego dolicz z 2500 zł rozciągnięty łańcuch rozrządu + czyszczenie z nagaru, chociaż to ostatnie najmniej problematyczne no i masz tanio :-)

2,0 TDI CR jest o niebo lepszy, ale fakt na krótkie odcinki może dawać o sobie znać.

Niestety TSI są problematyczne o ile nie jest to wersja poprawiona lub z przebiegiem nie wiem 40 tys?? taki Golf po 8-9 latach może mieć ponad 100k nalatane więc różnie może być z kondycją silnika.
Masz takie TSI i TDI, że tak piszesz? Ja mam oba na podjeździe.

2.0 TSI po fabrycznej akcji naprawczej (auto RM'11, naprawa w 2013 albo 2014 na koszt Audi) - zero problemów od dwóch lat. Oleju między wymianami co około 12.000 - 15.000 tyś nie bierze więcej niż inne silniki (czyt. na bagnecie serwisowym, jest o ubytek na około 1 podziałkę co uważam za normalne zużycie, mój 1.9 TDI więcej brał).

Naprawa 2.0 TSI to dziś około 4.000-5.000 PLN w zależności od tego jak późno się wybierzemy na naprawę i czy będzie do wymiany rozrząd. Same części do niego są względnie tanie, a jak wspominałem zwykle wystarczy wymienić sam napinacz (chyba, że ktoś olewa hałasy oraz błędy w sterowniku). Na forum Audi A4 jest pokaźny temat dotyczący silników 1.8 i 2.0 TFSI - tam jest również kontakt do warsztatów, które to ogarniają szybko i w cenach podanych wyżej (m.in. użytkownik kixi4 czy jakoś tak).

Cena za rozrząd też z tyłka - w ASO bez zniżek cały komplet (łańcuchy, ślizgi, napinacze, śrubki...) - 1421,06 PLN, po zniżkach przez Getem - 1143,38. Zestaw na łańcuchach FEBI - 999. Robocizna jest względnie tania, bo nie ma tam więcej rozbierania jak w 2.0 TDI (no chyba, że doliczą dodatkowo za wyczyszczenie pokrywy z uszczelki i podanie nowej "w płynie", czytaj silikonu).

Do 2.0 TDI nowy rozrząd to koszt prawie 900 PLN bez zniżek w ASO.

Poza tym, pisząc "tania naprawa" odnoszę to to wartości pojazdu - auta z tymi silnikami można dość mocno targować jeśli są w potencjalnie zagrożonej grupie, a te po naprawie schodzą praktycznie na pniu (przynajmniej tak jest w przypadku Audi). Dlatego zakładając pakiet startowy około 4000 (czyli modyfikacja tłoków, czyszczenie dolotu, wymiana rozrządu, olejów, filtrów...) cieszysz się sprawnym i przyjemnym pojazdem. Na krótkie dystanse 2.0 TDI to porażka (w A6 C7 spalanie w mieście to około 9.5 litra - gdzie tu ekonomia??).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 08:32

radekrp90 pisze: Na krótkie dystanse 2.0 TDI to porażka (w A6 C7 spalanie w mieście to około 9.5 litra - gdzie tu ekonomia??).
napisz może ile spali C7 2.0 TSI w mieście, tam będzie na pewno zajebista ekonomia



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: dreyfus » czw paź 12, 2017 08:36

B6 2.0 tsi z 2010 przy normalnej jeździe 10 jak poszalejesz z 15 jak mam gaz 100 km wychodzi po mieście 30 zł....



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 08:45

radekrp90 pisze:2.0 TDI-CR jest dobrym silnikiem, lepszym w wielu przypadkach niż wersje PD ale nie piszczcie proszę, że są bezproblemowe.
Problemy są, auta są coraz starsze i zaczynają wychodzić kwiatki wynikające z zaniedbań, przebiegu oraz wieku:
- głowice są lepsze niż w PD, bo są mniej skomplikowane, mniej obciążone termicznie i mechanicznie,
- wtryski są NIEREGENEROWALNE, można je tylko ponownie kodować (podobno) oraz ewentualnie czyścić - równie dobrze można wlać dodatek do paliwa,
- pompy CR w pewnych seriach się zacierają - są konkretne numery pomp, które są podatne na te awarie. Skutkiem jest zasyfienie całego układu paliwowego (w tym wtryskiwacze i pompa w zbiorniku),
- wałki wyrównoważające - tzw. ołówek również potrafi się objechać, choć później niż w wersji PD,
- podobno, choć mało się o tym czyta, wersja 170 konna jest podatna na pęknięcia bloku ale to raczej margines.
podatna na pękanie głowica to mrzonka, poza tym sam znam przypadek że w BMM też pękła głowica co się chyba zdarzyło raz na milion, w 1.9 też może pęknąć, taka natura rzeczy martwych że potrafią zwieść. Jeśli chodzi o ołówek - w B8 CAHA mojego szwagra był sprawdzany przy 250kkm i nie nosił śladów zużycia więc nie można demonizować. Trzeba też dodać że nie wszystkie 2.0 TDI w Mk6 są wyposażone w pompę oleju ze zbierakiem. W temacie mowa zdaje się o 2012 w górę i jeśli auto zadbane i prawidłowo eksploatowane to posłuży długo
radekrp90 pisze:Faktycznie więc silnik bez wad :)
kto tak napisał? faktycznie reszta diesli na rynku to super bezawaryjne motory,
dreyfus pisze:B6 2.0 tsi z 2010 przy normalnej jeździe 10 jak poszalejesz z 15 jak mam gaz 100 km wychodzi po mieście 30 zł....
passat B6 przy Audi C7 to jak Lupo przy Golfie jeśli chodzi o wagę więc nie ma co porównywać

Poza tym do miasta to się kupuje auta klasy A i B z silnikiem 1.0 MPI a nie 2.0 TSI czy TDI. Ja zdecydowanie wolę swojego diesla, który znacznie mniej spali od 2.0 TSI tylko trzeba wiedzieć co kupić, jak kupić, jak eksploatować itp.. aby pasowało do własnego stylu jazdy



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » czw paź 12, 2017 09:05

Nie mam A6 C7 2.0 TFSI więc nie powiem ile spali. A5-ka z quattro w manualu pali 10-11 litrów - zależy kto i jak jedzie (pisałem już wcześniej, można zejść do 9 ale i 15 to nic dziwnego).

Co do głowic - nic o nich nie pisałem, pisałem o bloku czyli o cylindrach.

Również to, że są bezawaryjne - to w kontekście zachwalania 2.0 TDI jako dużo lepszego od 2.0 TSI. Według mnie i jeden i drugi ma swoje wady i zalety ale w aucie o zacięciu sportowym, do miasta benzyna to najlepsze co może być.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: dreyfus » czw paź 12, 2017 09:08

doggie pisze: Ja zdecydowanie wolę swojego diesla, który znacznie mniej spali od 2.0 tsi
A Ja przez ostatnie 8 lat jeździłem dieslem i zdecydowanie wolę 2.0 tsi który na gazie ma mniejsze koszty paliwa na 100 km niż te twoje cudo :bajer:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 09:14

radekrp90 pisze: można zejść do 9
to że A5 quattro po mieście spali 9 litrów, to tak jakbym ja napisał, że swoim N47 spalę 5 litrów
dreyfus pisze: niż te twoje cudo :bajer:
chłopaku masz coś do powiedzenia o moim samochodzie? Pytał się ktoś o twoje zdanie w tej kwestii? Ja napisałem że wolę swojego diesla i nie nawiązałem do twojego "zagazowanego" cudactwa



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: dreyfus » czw paź 12, 2017 09:18

doggie, Pewka a co nie mogę?
Ostatnio zmieniony czw paź 12, 2017 09:29 przez dreyfus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 09:19

co to za dyskusja? co to za post? *#cenzura#* cię do reszty?
dreyfus pisze:doggie, Pewka a co nie mogę?
nie nie możesz, to nie pogawędki o dupie Maryni



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: dreyfus » czw paź 12, 2017 09:31

doggie pisze:Ja napisałem że wolę swojego diesla i nie nawiązałem do twojego "zagazowanego" cudactwa
Niestety szkoda że Cię boli ale wolę swoje ekonomiczniejsze zagazowane cudactwo i kończę off top bo Ty masz przerost ambicji nad treścią i jakiś dziwnie wrażliwy jak dla mnie jesteś :bajer:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 09:34

dreyfus pisze:
Niestety szkoda że Cię boli ale wolę swoje ekonomiczniejsze zagazowane cudactwo
nawet przez sekundę nie pomyślałem o twoim TSI z LPG, pisałem o normalnym TSI
Poza tym on tak ekonomiczniejszy od mojego jak Ursus C-360 od Ursusa z silnikiem Perkinsa
dreyfus pisze: i jakiś dziwnie wrażliwy jak dla mnie jesteś :bajer:
więc zapamiętaj to bo nie lubię interpersonalnych wyskoków. Koniec OT



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: Barton_ » czw paź 12, 2017 09:34

100'000 w 8-9 letnim? Raczej w 2-3 latku.
Takie przebiegi w tym roczniku tylko u kebaba dostaniesz albo za duuże pieniądze.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: doggie » czw paź 12, 2017 09:40

Barton_ pisze:100'000 w 8-9 letnim? Raczej w 2-3 latku.
@Barton_ zgubiłem wątek, możesz jaśniej? Nie mogę znaleźć tej kwestii



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: dreyfus » czw paź 12, 2017 09:42

Barton_ pisze:100'000 w 8-9 letnim? Raczej w 2-3 latku.
Takie przebiegi w tym roczniku tylko u kebaba dostaniesz albo za duuże pieniądze.
Miałem 110 tyś w pasku z 2010 ale fakt tani nie był :otepienie:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości